Kinderen belangrijke ‘influencers’ bij aankoop auto

Een nieuwe auto uitzoeken kan heel leuk zijn. Voor volwassenen spelen bij de aankoop van een auto zaken als betrouwbaarheid, veiligheid en zuinigheid een grote rol. Bovendien hebben veel mensen een voorkeur voor een bepaald merk. Maar uit onderzoek blijkt nu, dat de mening van de kinderen ook een behoorlijke factor is in het kiezen van het nieuwe voertuig.

Kinderen hebben veel meer interesse in auto’s dan eerder werd gedacht. Zij weten dan ook vaak precies te vertellen wat de nieuwste gezinsauto moet gaan worden . Ruim 34 procent van de kinderen tussen de 8 en de 12 jaar bemoeit zich graag met de keuze van het nieuwe model. Ze hebben daarbij vaak wel andere criteria dan hun ouders. Zuinigheid en veiligheid vinden ze zeker belangrijk, maar het liefst is de auto ook luxe en snel. Een auto moet niet alleen veilig zijn, maar ook ‘cool’. Een auto voor oudere mensen komt niet door de keuring, kinderen schamen zich er zelfs voor. Een sportievere wagen staat bij hen dus hoger op het verlanglijstje. Sportwagens zijn het populairst onder de jongeren, gevolgd door SUV’s en cabriolets. Onderaan de lijst staan de busjes.

Wat de aankoop van een auto nog meer aantrekkelijk maakt voor een kind

Ook wat de binnenkant van de auto betreft is het wensenlijstje duidelijk. Internet in de auto, je smartphone op kunnen laden en Spotify kunnen afspelen zijn in deze tijd onmisbaar.

Ongeveer een derde van de ouders vindt het geen probleem als hun kind meebeslist over de aankoop van een nieuwe auto, vooral het kiezen van de kleur wordt regelmatig toegestaan. Maar ook wat grootte, uitvoering, design en entertainment betreft mogen kinderen best hun mening geven.

Dus ben je toe aan een nieuwe auto? Jouw kind er bij betrekken kan best een eyeopener zijn.

Bron: AD

Lees ook: Meer hepatitis, dus artsen moeten scherp opletten op symptomen bij jonge kinderen

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *