Ik ga op reis en ik neem mee.

ik neem mee

Na een lange tijd niet op vakantie te zijn geweest, is het nu bijna zo ver. Ik ga met mijn gezinnetje op vakantie.
De laatste keer dat we op vakantie gingen was is zwanger van de jongste.
Nu gaan we voor het eerst weg met twee kinderen. We hebben gekozen voor vakantie in eigen land, op een bungalow park. Er is genoeg te doen, als we willen hoeven we het park niet af.
En dan begint: ik ga op reis en ik neem mee…

We gaan naar een kindvriendelijk huisje, waar onder andere een bedje, kinderstoel en speelgoed aanwezig is.
Maar natuurlijk willen de kinderen ook wel wat speelgoed mee nemen. Beide kinderen krijgen een plastic bak. Daar mag speelgoed in wat ze mee willen nemen. Een voetbal, wat buitenspeelgoed en waterspeelgoed staat daar los van en gaat ook mee.
Ook de fiets van de oudste en looptrekker van de jongste gaan mee. Altijd handig als we een wandeling over het park willen maken of de hond uitlaten.
Over de hond uitlaten gesproken, de wandelwagen gaat ook mee op vakantie. Want al loopt hij steeds meer zelf. Tijdens een wandeling je peuter de hele weg moeten dragen is best zwaar.

Ik neem mee : Kleding, heel veel kleding.

Lange broeken, korte broeken, lange mouwen, korte mouwen, zwemkleding. Schoenen, laarzen, slippers. In Nederland kun je maar beter op alle weertypes voorbereid zijn. En mama heeft ook vakantie, dus niet zo veel zin om te wassen. We nemen genoeg kleding mee om 2 weken door te komen. Voor hele vieze kleding, nemen we wat handwasmiddel mee.

Ook iets wat we niet moeten vergeten, zijn de belangrijke slaapknuffels. Als we die niet mee hebben, zullen we terug naar huis moeten. Want zonder die knuffels, gaan mijn kinderen echt niet slapen.
Aangezien de jongste nog niet goed uit een gewone beker drinkt, moet zijn rietjesbeker mee en heb ik altijd een paar rietjes mee.

Ik neem mee….we zijn er nog niet…

Ik heb inmiddels al een aardige paklijst gemaakt met spullen die we niet moeten vergeten.
Luiers, pleisters, zonnebrand, muggenspul, tandenborstel en tandpasta, eten en drinken.
Al met al een hele volksverhuizing, zo’n vakantie.
En dan ook nog aan mezelf denken. Een goed boek, camera, telefoon en oplader.
Ach, en als we echt iets belangrijks zijn vergeten, dan kunnen we het altijd nog kopen.

Wat zijn voor jou echte musthaves tijdens de vakantie?

Lees ook : Naar Italie

17 antwoorden
  1. Shirl zegt:

Ik merk dat ik steeds makkelijker word. Een van de eerste winkels die we bezoeken is de Action. Hier worden dingen zoals een bal, tekenspul en wat kleiner speelgoed opgehaald. Scheelt enorm op de heenreis en is me die paar euro meer dan waard als ik die blije snoetjes zie als ze zelf wat uit kunnen zoeken daar.

Vaak namen wij de “plaat” mee. Zo’n teppan yaki plaat. Waarom? Omdat je erop kan gourmetten, buiten is het een elektrische BBQ en in die vakantiehuisjes is altijd maar 1 koekenpan aanwezig. Ik weet niet hoor…. dat is echt te weinig.

Verder ben ik bij mijn laatste gaan dragen. De draagvlak ging dus mee, maar de wagen niet. Scheelde een zee aan ruimte!

Succes met passen en meten en vergeet vooral niet te genieten straks!

• Mama Jezz zegt:

Dankjewel!
      Dragen deed/doe ik ook wel. Maar niet zo veel dat ik de wagen ervoor thuis zou laten. Mijn peuter is soms best lui…en met dit warme weer is dragen ook niet zo fijn.

2. Judith zegt:

Musthaves voor mij zijn goede badslippers voor onder de douche. Wij kamperen altijd en ik wil echt niet op mijn blote voeten in zo’n douchehokje staan.

3. Manon zegt:

Het hang zooooo van de vakantie af. Maar wat ik altijd meeneem: teveel kleding haha. En ik ben altijd bang dat ik iets vergeet …

4. Lizzie | Globalizious zegt:

hahah zo herkenbaar. Te veel kleding neem ik aaaltijd mee, ik kan maar niet minder inpakken haha. Als ik in ieder geval mijn muziek en camera mee heb ben ik blij, de rest kan je toch vaak nog wel weer aanschaffen onderweg.

5. Rory zegt:

Nu mijn dochtertje 6 jaar is, wordt het zoveel makkelijker. De eerste vakantie was toen ze 4 maanden was, naar Schiermonnikoog (waar je niet met de auto het eiland op mag als toerist). En dus hadden we de wandelwagen, speelkleed, de jumbokoffer (voor haar). Een handbagage trolley (voor zowel mij als de husband). En daar moest alles in voor twee weken. Hilarisch. Nu gaan we voor het eerst naar een hotel met zijn drietjes voor twee weken en dan vind ik het weer wat ingewikkelder (want geen huisje en dus geen wasmachine).

6. Nicole zegt:

Sowieso nemen we altijd teveel kleren mee. Musthaves zijn vooral ook de opladers voor camera en telefoon. Verder zien we meestal wel. Nemen altijd teveel mee, maar ik denk ook altijd: wat we vergeten zijn en toch nodig hebben, kunnen we meestal wel ergens kopen.

7. Mariëlle zegt:

haha mijn musthaves? Slippers, bikini een lekkere luier jurk. Een zonnehoed, zonnebril, zonnebrand en make-up. Niet te vergeten mijn laptop, e-reader, camera en headphones 🙂

8. Nathalie - Volgmama zegt:

Zonnebril, zonnehoed, zonnebrand, slippers hahah. Ik kan wel een heel lijstje maken maar meestal nemen we ook teveel mee.

9. Danielle Piscaer zegt:

Onze uitdaging deze vakantie was: zo min mogelijk. En het is gelukt. Met zijn vieren (2 kinderen van 5 en 3 jaar) zijn we met alleen handbagage (2 volwassen koffers in handbageformaat, 2 kinder koffertjes, rugzak en schoudertas) met het vliegtuig naar Italie gegaan voor 2 weken. En echt heb niks gemist en vond het heerlijk om te zien hoe creatief de kinderen werden door het weinige speelgoed dat ze bij hen hadden en dus eigenlijk constant op ontdekking uit waren. Dus heb besloten dat ik dat van af nu altijd zo wil. Heb vele vakanties gehad dat ik spijt had van alles wat we mee hadden genomen, vooral kampeer vakanties. Het scheelt nu wel dat de kinderen wat groter zijn en niet de baby artikelen meer nodig hebben en dat we een huisje hadden.