Ik kan verlangen naar een school die meer leert dan de gewone vakken
Dat wat we onze kinderen niet leren op school maar wat toch zulke essentiële lessen zijn.
Persoonlijke ontwikkeling, je ontkomt er heden ten dage niet meer aan. Of je nu zelf een mooie route naar meer zelfbewustzijn aan het lopen bent of je hoort het in je omgeving. Je kunt er niet meer omheen. We groeien.
Als mens, als samenleving.
Langzaam maar zeker verschuift de essentie van zijn, van werken en van leven naar een meer persoonlijk bewuste invalshoek.
En bij de lessen die je leert gedurende die heel persoonlijke ontwikkelingsreis hoor ik het zo vaak om me heen: ‘Waarom leer ik dit nu pas? Waarom zijn zaken als ‘persoonlijke patronen’, ‘balans en herstel’ en ‘leren voelen’ geen vakken die ik op school al heb geleerd? Ik vraag mij dat ook af.
verlangen naar…..
In deze maatschappij die gehaast leeft, waar er elke dag voor elk gezinslid een apart plan is, waar we zoveel moeten en we door de dag vliegen…Zou het niet heel erg waardevol zijn als het ons zou lukken dit patroon te doorbreken. Is het niet voor ons dan toch op zijn minst voor onze kinderen.
Onze kinderen staan in hun kinderjaren nog zo open voor alle emotionele levenslessen. Wat zou het fijn zijn als we die openheid blijven stimuleren. Nadenken over wat hen blij maakt. Stilstaan bij hun gevoel. De kwaliteiten van jezelf kunnen zien. Jezelf waarderen. Kinderen tot 8 jaar zijn nog zo ontvankelijk voor alle gedragspatronen die ze aangeleerd krijgen. Er speelt nog geen afhankelijk naar de wereld om hen heen.
Laat de kinderen creatief zijn en in beweging blijven. Laat ze nadenken; dat stimuleert leren en voelen. Wat wens ik dat onze kinderen niet vliegen maar dat zij mogen fladderen!Stilstaan, vertragen, voelen en zichzelf kunnen en durven zijn.
Een droom, een verlangen.
Met dit verlangen draag ik mijn steentje bij.
Voor mij, voor mijn zoon, voor zijn leeftijdsgenootjes.
Voor ons allemaal.
Liefs, Myrthe Zuidinga Liefsteling Kindercoaching