Zwanger met minimale symptomen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Mien
    Lid

Hi,

Ik heb 27 december mijn spiraal laten verwijderen en we proberen nu zwanger te worden.

Doordat mijn vriend een hernia heeft, is sex (voor hem) meestal pijnlijk, dus hebben wij sindsdien (incl. periode menstruatie) 2 keer sex gehad. Nu verwacht ik niet dat ik direct zwanger ben, maar ben wel constant met mijn lichaam bezig. Nu voelt mijn buik anders opgeblazen dan normaal (iets dikker), maar net onder mijn ribben, ik ben sinds 2 dagen moe, terwijl ik -sinds ik met de Folium ben begonnen- heel veel energie had en ik heb een onrustige huid. Wanneer mijn menstruatie uit blijft zal ik pas een test doen, maar doordat ik na het verwijderen van mijn spiraal nog maar n keer ongesteld ben geweest, weet ik niet wanneer ik mijn volgende periode kan verwachten.

Wanneer kan ik ong. een test gaan doen? Hoe denk je over de vage symptomen? Zit het tussen mijn oren?

Marieke
    Lid

Hallo Mien,

Ik denk dat je kunt gaan testen vanaf 2 weken nadat je gemeenschap hebt gehad. Ik zou als de test negatief is niet dagelijks gaan testen (dat is zonde van het geld) maar bijv 1x per week.

De symptomen die je beschrijft kunnen ook komen door de hormoonwisselingen in je lijf die je krijgt nu je weer een eigen cyclus hebt. De bollere buik net onder je ribben komt waarschijnlijk door lucht in je darmen. De klachten kunnen bij een zwangerschap voorkomen, maar ook buiten de zwangerschap (zeker in de aanloop naar een menstruatie) horen een wat opgezette buik, onrustige huid en vermoeidheid er bij.

Ik hoop natuurlijk voor je dat je je zo voelt omdat je pril zwanger bent ;-)

Succes!

Marieke

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.