Zorgpolis 2013

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    smurfie
    Lid

Heb jij ‘m al binnen, de nieuwe zorgpolis voor 2013?

Wat gaat er voor jou allemaal veranderen?

En ga je nog overstappen naar een andere zorgverzekeraar?

Klaver
    Bijdrager

Ja, heb hem binnen……wat er gaat veranderen, geen idee…….daar heb ik me nog niet in verdiept, ook niet of ik (we) gaan overstappen :unsure:

Ik ga 141,- nog wat betalen en Ries 145,- :o:blink: Tis toch niet normaal, misschien dat we wel wat aanvullende verzekeringen eruit knikkeren……of toch uiteindelijk overstappen ;)

Daisy
    Lid

Ik heb hem al wel gehad, maar nog niet bestudeerd.

ik ga 92,50 betalen, net als vorig jaar.. Ik ga niet overstappen.

Gj gaat nog een aanvullende module doen. voor tandheelkunde.

Pallas
    Bijdrager

wel gehad, nog niet gekeken. Ik ga mogelijk wel overstappen, maar dat wil ik nog even goed uitzoeken. Tot nu toe had ik altijd de basisverzekering: wat ik aan extra’s betaalde maandelijks voor de aanvullende pakketten, dekte de lading niet! Dan betaal ik het liever zelf.

hayjay
    Lid

wij hebben hem wel gehad.

Wij blijven gewoon bij de FBTO. Voordeel daarvan is gewoon dat je de modules aan en uit kan zetten.

We gaan in totaal 215 euro betalen. Dus dat valt nog mee

smurfie
    Lid

Ik betaal nu dus ook iets van 130 in de maand, vind ik echt belachelijk veel!

Durfde de envelop nog niet open te maken, zo bang ben ik voor wat er komen gaat :ninja:

1 ding is zeker: nu ik weet dat we vaker zorg nodig zullen hebben, ga ik me er goed voor verzekeren ook. Van mij krijgen ze zo min mogelijk duiten.

Klaver
    Bijdrager

wij hebben hem wel gehad.

Wij blijven gewoon bij de FBTO. Voordeel daarvan is gewoon dat je de modules aan en uit kan zetten.

We gaan in totaal 215 euro betalen. Dus dat valt nog mee

Dat valt reuze mee, hoe kan er nou zoveel verschil in zitten?? :blink::mellow: Is dat voor jou en je man samen?? Bij welke verzekeraar zitten jullie?

Taaipoppetje
    Bijdrager

klaver, nog even de quote lezen die je hebt gequoted van hayjay: FBTO staat erin..

Hier bij unive.. niet de goedkoopste, i know.. maar voor mij goed en ik vind m ‘betrouwbaar’. Wij gaan ook ieder 130 betalen.. maar ik ga de aanvullende pakketten weg doen.. alleen basis en tandarts!

Klaver
    Bijdrager

klaver, nog even de quote lezen die je hebt gequoted van hayjay: FBTO staat erin..

Hier bij unive.. niet de goedkoopste, i know.. maar voor mij goed en ik vind m ‘betrouwbaar’. Wij gaan ook ieder 130 betalen.. maar ik ga de aanvullende pakketten weg doen.. alleen basis en tandarts!

Ohw idd, niet goed gelezen :blush: :blush:

Nikki, daar had ik het met Ries ook al over gehad….hier ook de aanvullende verzekeringen weg doen en alleen basis en tandarts.

Taaipoppetje
    Bijdrager

ja weet je, wij gebruiken hier nooit niet wat van de aanvullende.. en je kan wel alles voor de zekerheid erbij nemen maar het scheelt opgeteld heel erg veel vind ik..

Pallas
    Bijdrager

echt even goed narekenen hoor dames! Ik betaalde voorheen voor mijn jongerenpakket slechts 6 euro per maand extra. Maar 6×12 euro is alsnog 72 euro! Terwijl ik van dat pakket alleen gebruik maakte van vergoeding van de anticonceptiepil: 2x per jaar een rekening van 17 euro = 34 euro. Niet lucratief dus. Tandarts idem dito: ik betaal 10 euro per maand (=120 euro per jaar) voor 2x per jaar een controle á 42 euro. Is het ook niet waard.

Wel let ik erop dat ik nu per maand genoeg spaar, voor het geval dat ik toch een keer onverwacht veel zorgkosten moet maken. Maar dat geld staat voorlopig lekker op MIJN bankrekening rente te trekken, en niet bij de zorgverzekeraar!

Klaver
    Bijdrager

Idd Pallas, gewoon zorgen dat je genoeg geld achter de hand hebt voor als je een keer idd wat hebt. Maar vaak ben je als je het gewoon zelf contact betaalt goedkoper uit dat je maandelijkse dure premie betalen :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

klopt pallas!

Ik haal misschien de tandarts er ook af.. ze doet 1x in het jaar controle en de 2e keer in het jaar controle + schoonmaken.. meer niet..

Maar denk ook om je kids! Mijnes staan op mijn man zn polis en hij houd dan de tandarts. Mijn anticonceptie word niet eens vergoed dus dat heeft ook weinig zin..

Klaver
    Bijdrager

Ik krijg heel veel mails binnen over diverse zorgverzekeraars, dus ik ga me er toch even in verdiepen :D

smurfie
    Lid

Echt… als ik zin en tijd heb ga ik er ook eens goed voor zitten.

Hier ook Unive met een extra polis ivm. een slecht gebit.

Maar eigenlijk maak ik nauwelijks gebruik van die tandartskosten.. zonde dus!

Het enige wat voor mij belangrijk is zijn kosten die je maakt tijdens de zwangerschap/bevalling omdat ik toch echt wel hoop dat ik over niet al te lange tijd zwanger ben.

Waarom ik Unive heb? Omdat ik dat al m’n hele leven heb, omdat ik ze betrouwbaar vind en omdat ze hier als enige verzekeraar in het dorp zitten. Moet ik wel eens een keertje heen, kan ik er lopend/fietsend heen op de dagen dat het mij uit komt. Voor omliggende dorpen ben ik afhankelijk van de auto, die ik alleen in het weekend kan gebruiken, wat dus betekent dat ik er per se op zaterdag heen moet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.