zo hou je je huis opgeruimd en je humeur ook

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

op de sit eheb ik eens even een heleboel tips gepost over snel opruimne. Op ruimtechnisch onverantwoord, dat geef ik metteen toe, maar erg goed voor je humeur.

Meer van deze onverantwoorde tips?

Laat maar horen! dan komen we met elkaar relaxed de feestdagen door

https://www.babyenkind.nl/over-opvoeden-en-meer/zo-hou-je-je-huis-opgeruimd-en-je-humeur-ook/

smurfie
    Lid

Hihihi wat heb ik gelachen hierom :P

Deze schoonmaak-koningin krijgt weer eens visite over de vloer dus sta nu al 2,5 dag schoon te maken en ik moet nog een dag ;) hahahaha.

Carool
    Lid

hahaha leuke tips

dropje
    Lid

hmm ik ben een chaotische huisvrouw.. ik heb veel pijn, waardoor ik enorm uitstelgedrag vertoon.

Ik heb een boekje gekregen van de huishuidcoach, waarin ze een aantal principes uitlegt ( s avonds naar bed gaan met een opgeruimde aanrecht, geeft je in de ochtend de neiging om hem opgeruimd te houden.. zo zijn er meer psychologische trukjes). Ik moet zeggen vor mij werkt het. We hebben er nu ff de klad in laten gaan (door opname zoon, en de onrust die dat gaf), maar per 1 januari beginnen we weer met ons ‘avondrondje’ en dan hebben we veel meer rust in onze kop (ook manlief hihi)

De maandag en dinsdag zijn hier ‘rommeldagen’, dan ruim ik niet echt op. De rest van de week zorg ik dat aan het eind van de dag het opgeruimd is: leeg aanrecht, papieren/post opgeruimd, speelgoed opgeruimd. Ik probeer zoveel mogelijk alles op een vaste plek te houden en het ook gelijk er neer te leggen. Dat scheelt al heel veel. ;)

Pallas
    Bijdrager

Vandaag weer de hele dag schoongemaakt. De Felice-truc pas ik hier toe als we onverwacht mensen krijgen ;-) Nu nog 4 hele dagen vrij voor we op vakantie gaan, dus tijd voor de grote schoonmaak! Ben halverwege, morgen de rest. En tussendoor leuke dingen doen, dat scheelt ook!

En natuurlijk de stereo op standje hard!

ipi
    Lid

Ik doe een ronde met een grote AH boodschappentas en doe daarin alles wat ik beneden vind dat eigenlijk boven thuishoort. Bij weinig tijd zet ik de tas boven in de rommelkamer en bij veel tijd ruim ik alles boven op.

De kinderen vertellen dat hun spullen weggaan als ze na x tijd nog niet opgeruimd zijn is ook een goed werkend dreigementlaugh.gif

Na het eten voordat je gaat zitten even aanrecht leegruimen geeft me een heerlijk gevoel.

En de snelste tip die maar niet lukken wil is gelijk opruimen als je ergens mee klaar bent.

Ik doe een ronde met een grote AH boodschappentas en doe daarin alles wat ik beneden vind dat eigenlijk boven thuishoort. Bij weinig tijd zet ik de tas boven in de rommelkamer en bij veel tijd ruim ik alles boven op.

De kinderen vertellen dat hun spullen weggaan als ze na x tijd nog niet opgeruimd zijn is ook een goed werkend dreigementlaugh.gif

Na het eten voordat je gaat zitten even aanrecht leegruimen geeft me een heerlijk gevoel.

En de snelste tip die maar niet lukken wil is gelijk opruimen als je ergens mee klaar bent.

Kleiner gaan wonen, dan moet je wel. :lol:

paula
    Bijdrager

Ik heb vaste dagen , de ene dag boven, de andere dag beneden, die dag de bedden en die dag de grote boodschappen, iedere avond alles opgeruimd en netjes en altijd lege wasmanden de dag voordat ik aan het werk moet.

Een opgeruimd huis geeft mij rust in mijn hoofd.

Klaver
    Bijdrager

Ik ben heel erg van het opruimen, het moet bij mij boven en beneden spik en span zijn anders heb ik geen rust in mijn hoofd als ik ’s avonds ga slapen. Ik ben dan ook dagelijks de hele dag door bezig met opruimen…..de kids laten een wervelstorm aan troep achter zich en ik ruim het achter hun kont op :blush:

Ze moeten het eigenlijk zelf doen maar omdat dat vaak te lang duurt naar mijn zin, doe ik het zelf maar, gaat 10x sneller :ninja:

Als ik niet zou opruimen, zou het in huis 1 grote bende worden :hmmz:

Ik ben heel erg van het opruimen, het moet bij mij boven en beneden spik en span zijn anders heb ik geen rust in mijn hoofd als ik ’s avonds ga slapen. Ik ben dan ook dagelijks de hele dag door bezig met opruimen…..de kids laten een wervelstorm aan troep achter zich en ik ruim het achter hun kont op :blush:

Ze moeten het eigenlijk zelf doen maar omdat dat vaak te lang duurt naar mijn zin, doe ik het zelf maar, gaat 10x sneller :ninja:

Als ik niet zou opruimen, zou het in huis 1 grote bende worden :hmmz:

In mijn ogen leren ze dan niet om zelf hun speelgoed op te ruimen. Ik help altijd mee met opruimen, dan gaat het ook sneller, maar ze moeten wel zelf hun zooi opruimen! Dat opruimen van speelgoed doen we overigens maar 1x per dag, tenzij het playmobil, lego of stiften/knutselspullen zijn. Niet meer mee spelen = opruimen.

Klaver
    Bijdrager

In mijn ogen leren ze dan niet om zelf hun speelgoed op te ruimen.

Nee dat klopt idd, omdat ik het altijd doe. Ik moet dat proberen los te laten en het ze zelf laten doen. Dat vind Ries ook hoor, het ligt echt aan mij…..ik kan totaal niet tegen rommel :blush: Ik ruim dus niet 1x per dag op maar ben daar de hele dag door mee bezig :ninja:

Hoe doe je dat dan als je ergens op visite bent of ze ergens gaan spelen? Zeg je dan niet dat ze moeten opruimen als ze naar huis gaan?

Klaver
    Bijdrager

Hoe doe je dat dan als je ergens op visite bent of ze ergens gaan spelen? Zeg je dan niet dat ze moeten opruimen als ze naar huis gaan?

Ja wel, als ze bij anderen hebben gespeeld en ze hebben daar rommel gemaakt, moeten ze van mij ook helpen opruimen. Op school en op de BSO ruimen ze ook op dus ze kunnen het echt wel, maar thuis moet ik het altijd 20x vragen……dan heb ik vaak zoiets van: laat maar, ik doe het wel weer :blush:

Pallas
    Bijdrager

Klaver: misschien een tip: alles wat ze na 3x niet opruimen, voor een paar dagen afpakken. Misschien dat ze er dan iets van leren? Zo niet: dan hebben ze teveel speelgoed ;-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.