Zelf geslacht bepalen

Dit onderwerp bevat 14 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar smurfie 7 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Daisy
    Lid

Ik kwam via de ouders van nu op een site dat heet, Gender consult.

Een site die je op een natuurlijke manier aan een jongentje of meisjesbaby helpt..

Stukje van de site:

De combinatiemethode

Er bestaan twee natuurlijke methoden om het geslacht te sturen. Ze proberen de verhouding van “mannelijke” (Y) en “vrouwelijke” (X) zaadcellen bij de eicel en de ontvankelijkheid van de eicel hiervoor op het moment van bevruchting te beïnvloeden. Beide methoden zijn door gynaecologen op wetenschappelijke wijze ontwikkeld en getest. Gender Consult werkt alleen met een combinatie van deze methoden omdat dat de grootste kans op succes geeft.

Timingmethode

De timingmethode is gebaseerd op het verschil in gewicht, beweeglijkheid en levensduur tussen mannelijke en vrouwelijke zaadcellen. Er zijn hierdoor tijdstippen in de cyclus waarop de kans op een meisje hoger is en momenten waarop er een hoge kans op een jongen is.

Dieetmethode

De dieetmethode, is gebaseerd op het feit dat de chemische samenstelling van het milieu in het ovarium, de vagina, de baarmoeder en de eileider kan veranderen door het volgen van een speciaal meisjes- of jongensdieet voorafgaand aan de bevruchting.

Deze chemische samenstelling heeft invloed op de zaad- en eicellen, waardoor vrouwelijke of juist mannelijke zaadcellen meer kans hebben om bij de eicel te komen. Ook de ontvankelijkheid van de eicel voor vrouwelijke ofwel voor mannelijke zaadcellen wordt vergroot.

Combinatie

We hebben gemerkt dat de combinatie van timing- en dieetmethode het beste werkt: zo halen we een succespercentage van 85%.

Bron: Genderconsult.nl

Wat vinden jullie hier van? geloof je het? Vinden jullie het belachelijk? Moet de natuur zijn eigen gang gaan? of zou je het misschien zelf overwegen?

wonder
    Lid

Ik vind het belachelijk!

Dit moet idd moeder natuur bepalen!

En tja of ik het moet geloven, er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar ik vind het kolder!

hilisa
    Lid

Als ik het geslacht zou kunnen bepalen zonder dat er medisch iets aan te doen dan zou ik het wel overwegen. Best lastig uit te leggen waarom. Ik ben super blij met 2 jongens, maar zou het leuk vinden als een eventueel 3e kindje een meisje zou zijn. Bij de eerste 2 had ik dit nooit overwogen. Was toen helemaal niet zo met het geslacht bezig.

Martica
    Lid

Deze methode ken ik niet.
    Ik ken wel de Chinese Geslachtskalender en bij mij klopte het alle 3 keren.
    Bij Santino heb ik de kalender zelfs gebruikt omdat ik hoopte op een jongetje. happy.gif

loes
    Lid

Mijn schoonzus heeft dit dieet gevolgd en geprobeerd dus via deze manier zwanger te raken. Ze had al twee zoons en ze was daar al dolgelukkig mee, maar droomde altijd van ook een dochter te hebben. Ze realiseerde dat de kans groot was dat de 3e weer een zoontje zou zijn en hoe gelukkig ze met een eventueel jongentje ook zou zijn… Ze droomde echt van een dochtertje…

Het dieet en de timing heeft effect gehad. Of het was domme mazzel, maar ik heb een heel mooi nichtje erbij gekregen :wub:

Het zal mij echt een worst wezen wat ik zou krijgen, als ik maar iets krijg ;)

hilisa
    Lid

Mijn schoonzus heeft dit dieet gevolgd en geprobeerd dus via deze manier zwanger te raken. Ze had al twee zoons en ze was daar al dolgelukkig mee, maar droomde altijd van ook een dochter te hebben. Ze realiseerde dat de kans groot was dat de 3e weer een zoontje zou zijn en hoe gelukkig ze met een eventueel jongentje ook zou zijn… Ze droomde echt van een dochtertje…

Het dieet en de timing heeft effect gehad. Of het was domme mazzel, maar ik heb een heel mooi nichtje erbij gekregen :wub:

Het zal mij echt een worst wezen wat ik zou krijgen, als ik maar iets krijg ;)

Oke zo gek is mijn droom dus ook niet :lol:

Cherry
    Lid

Ik hoor dan bij die 15%, ik heb ook geprobeerd met timing en chinese kalender. Dus niet gewerkt en nu ben ik zooooo gelukkig met mijn 2 meiden. Ik zou niet weten wat ik met een knul aan zou moeten ;-)

eschre
    Sleutelbeheerder

De timing methode ken ik, daardoor wist ik ook vrij zeker dat de tweede een meisje zou zijn (ik was heel vroeg met insemineren).

Of het onzin is…..ik vind eigenlijk dat, als het enigszins mogelijk is, je vooral plezier moet hebben aan het verwekken van een kind, en niet alles maar moet willen plannen. Maar als je het wel leuk zou vinden om speciaal een jongetje cq meisje te krijgen, en je bent niet al te gehecht aan de uitkomst, is het in ieder geval fijn dat daar natuurlijke methodes voor bestaan!
    Als het kind later maar niet verweten wordt dat ‘ie van het verkeerde geslacht is uitgevallen :rolleyes:

Klaver
    Bijdrager

Ik vind het belachelijk om je daar van te voren mee bezig te houden. Laat de natuur zijn gang gaan en wees blij als je uberhaupt zwanger mag raken.

Mieltie
    Lid

Ik heb echt altijd een voorkeur gehad voor een meisje, je mag het eigenlijk niet zeggen maar als je erover praat blijken toch meer vrouwen dat te hebben.(ik ben er altijd wel eerlijk over geweest)

Bij Duncan wisten we niet wat het werd en na z’n geboorte heb ik nooit meer gehad dat ik liever had gewild dat hij een meisje was dat vond ik toch wel apart.

Maar bij de tweede werd de wens weer heel hevig zeker omdat dit ws ‘mijn laatste’kans was’.Ik stelde me echt in op een jongen idd om teleurstelling te verkomen maar ik heb heel de echo aan elkaar gehuild toen bleek dat ik toch een meid verwachte, was zoooo blij.

Ik keek toen weleens bij een forum waar mensen heel ver gaan in hun meidewens, daar gingen ze echt naar zo’n gendarkliniek dus ik kon dit al(er bestaan er in buitenland iets andere klinieken waar garantie op bepaald geslacht heel hoog is maken ze dan een vakantie van voor de buitenwereld) maar zo ver zou ik niet gaan, m’n vriend zou ik daar al helemaal niet mee meekrijgen.

Ik heb wel bepaalde suplementen geslikt en aan speciale timing gedaan,plus chinese kalender geraadpleed tja of dat gewerkt heeft? Is toch alijd zo’n 45% kans he ;) maar ik wilde niet het risico lopen dat ik toch achteraf zou denken had ik nu toch maar een poging gewaagd…

Marnat
    Lid

Deze methode ken ik niet.
    Ik ken wel de Chinese Geslachtskalender en bij mij klopte het alle 3 keren.
    Bij Santino heb ik de kalender zelfs gebruikt omdat ik hoopte op een jongetje. happy.gif

Mijn zusje zou een meisje krijgen volgens de kalender.
    En ik een jongetje

En de methode die jij beschrijft dees ken ik ook niet.

Klaver
    Bijdrager

Bij mij klopte de chinese geslachtskalender ook beide keren :)

Mauk
    Lid

Ik zal zoeens kijken, hoe of wat.

Maar, het feit dat je al een kind MAG krijgen, weten velen hier, is geen vanzefsprekendheid.

Het kan ook zo zijn, dat de natuur niet meewerkt of je lichaam het afstoot.

Dus ik ben al helemaal van, wees blij als je een kind, of meerdere mag krijgen.

Maar mss. is dat gemakkelijk gezegd, ik heb immers van beide 1!

En hoe zou ik zijn uitgerekend, terwijl ik tegelijk een zoon en dochter kreeg? :rolleyes:

Mss. ben ik TE nuchter en dankbaar, dat het alsnog is gelukt, voor mezelf, maar ook zeker voor degene die er zoveel meer voor moeten doen ( laatst met Loes via ICSI)en Marnat die ook bezig is b.v.

Als je daaraan denkt, wat maakt het dan nog uit, of je een zoon of dochter krijgt?

Heb je 2 meiden en wil je graag een binky? Tja, in sommige landen is een meisje niets en worden zelfs vermoord toen er nog maar 1 kind per gezin mocht.( China)

———————– :blush:

Zelf was ik overtuigd dat ik een jongensmoeder was, schrok zelfs :blush:, toen ik na 3x zoeken op de echo zag dat er een meisje bijzat, nadat ik eerder al DE zoon had gezien, wat ik altijd al voorvoelde. Maar toen het er 2 werden, was ik echt even heel genant van: Oh jee, straks is het een Roze Paarden/balletmeisje….

Nou, dat is ze niet, maar ookal was ze het wel, ik zou het voor geen GOUD willen missen, meiden hebben weer zoveel andere leuke dingen, ookal wist ik wel 12 namen voor jongens, voor meisjes geen, dus die mocht mijn partner inbrengen en als ik het ook leuk zou vinden.. okay.

Helaas kwam het niet zover en moest ik zelf een naam verzinnen, toen mijn lief het toch ineens erg benauwd kreeg bij het idee aan 2!

Maar ze heeft net als broerlief 3 namen, omdat ik er zelf maar 1 had, nu konden ze evt. switchen van naam, als ze deze niet mooi vonden, maar gelukkig een prachtige naam gevonden, die ze ook graag wil houden, net als zoonlief, ookal is hij een bink met een unieke naam! Echt leuk, nog steeds krijgt hij of ik er leuke reacties op de net even iets veranderde naam, die erg goed past bij die van mijn dochter.

Ik ben op beide stapelgek, ieder zijn eigen voorkeuren, een heerlijk stel, ookal zitten ze al lekker tegen de pubertijd te hikken, maar… altijd ruimte om iets te bespreken als ze niet willen, zelf laten kiezen, niet zoals ik vroeger verplicht dingen doen, die totaal niet strookte met mijn aard/gevoel.Hoop dat ik dat op de juiste manier doe.

Leela
    Lid

ik geloof niet zo in deze methode, natuur bepaald het of je zoon of dochter krijg.

ik zeg altijd…als ze maar gezond de wereld opkomt dan is goed. ik vind al vreselijk als mensen al maanden weet wat ze krijgen dan is niks meer verassing….ik hou meer van verassing. dan hoef je niet zo geheimzinig doen tegenover mensen en mensen in maling nemen over geslacht. want je weet ook nooit precies wanneer je bevrucht ben, wel ongeveer.

ik was helig van overtuigd dat me nicht zoon kreeg, en rest van familie bleef houvast hebben op meisje en kochten zelfs roze dingen……tot me nicht beviel….en tot schrik kwam dat ik gelijk had en dat ze zoon had….moest haar partner in halsoverkop alle roze wegverven en blauw maken…daarom vind ik zoo vreselijk om vantevoren weten

smurfie
    Lid

Ik zie niet in waarom je niet kan proberen om via een natuurlijke methode zoals de dieetmethode of timingmethode een jongen of meisje te krijgen als je dat daadwerkelijk zo graag wilt.

Ik wil wel voorop stellen dat ik het ten zeerste af zou raden voor mensen die denken dat ze niet gelukkig kunnen worden met een kind met een andere geslacht dan dat de ouders graag zouden zien. Dit kan het kind ernstige schade opleveren.

Overigens wordt er tot nu toe via het topic niet over gesproken, maar ik weet dat er ook klinieken bestaan die via een niet natuurlijke manier kunnen bepalen of jij een jongen of meisje krijgt. Dit vind ik wel te ver gaan hoor!

Ik denk maar zo; hopen op een jongen of meid mag altijd en voor de mensen die geloven in de natuurlijke methode; vooral doen.. maar uiteindelijk moet je gewoon gelukkig zijn met wat je krijgt!

Smurfie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.