wintergroenten: witte kool

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Weet je dat je veel meer witte kool eet dan je denkt ? ik kwam daar laatst achter toen ik naar de Wilde Keuken kee. En als je daar niet naar kijkt, moet je daar nu mee beginnen. Een geestig en heel informatief programma over eten. Maar goed witte kool dus. We eten jaarlijks gemiddeld zoÅ„ 725 graam witte kool. Bijna een kilo dus! ¨Nee hoor¨, zeg je dan ¨Ik niet¨

Nou vergeet het maar, want witte kool wordt namelijk zuurkool ! en een ieder die wel eens een pakket bami of nassie of macaroni groenet koopt, koopt : witte kool

Een verstopte groente dus, want idd ik hoor nu nooit eens iemand op het forum zeggen : ha ,ik ga lekker witte kool eten vanavond. Toch jammer , want het is een gezonde groente, vol viamine C en hij kost nog eens nik sook. Morgen volgt er natuurlijk een witte kool recept, maar ik daag jullie uit: Kom maar op met je witte kool recepten!

Taaipoppetje
    Bijdrager

witte kool eet ik niet zomaar net zoals je broccoli of bloemkool eet.. maar inderdaad meer verstopt vooral tussen de nasi bami. Of als groentemengsel tussen de sperziebonen en chinese kool.. en in de loempia’s als ik ze maak :)

Spitskool is niet hetzelfde als witte kool toch (sorry)?

Spitskool koop ik weleens en maak er, nadat ik het kort wok, met een zoete puntpaprika, stamppot van. Daarbij bak ik een stuk brie (even door de paneermeel).

Felice
    Sleutelbeheerder

heel goed ! witte kool is die kei-harde witte ronde kool. en spitskool is groen en spits

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.