wintergroenten: spruitjes : het recept

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

er zijn zo verschrikkelijk veel spruitjesgerechten…waar begin ik aan

Maar goed : kook de aardappelen en de spruiten apart( spruiten moeten korter..

Schil ondertussen 2 appels, snij ze in schijfjes en bak ze lekker bruin in een beetje boter.

Stamp aardappels en spruitjes tot een grove puree, en meng er de helft van de gebakken appels doorheen. Schep de stampot op de borden: leg er een schepje gebakken appels op. Strooi er ruim dry roasted cashenoten overheen EN Klaar !

Idooo
    Lid

Spruiten koken, shoarma bakken, als alles gaar is door elkaar heen met een klein bekertje creme fraiche, gebakken aardappeltjes erbij! Lekker hoor!

smurfie
    Lid

Hier mijn en Nikki’s recept even gekopieerd en geplakt:

Ik mis een recept! ;)

Zelf vind ik spruitjes ook heel lekker, maar dan wel in een schotel.

Lekker icm. zuurkool, aardappels en met wat abrikoos.

Wat ik ook vaak doe: spruitjes koken, italiaans gekruid gehakt en gebakken appies maken, dat alles door elkaar en er een pietsie mayo (of alternatief: slasaus) over.

Is heerlijk om te eten!

Wist je trouwens dat heel veel mensen niet eens weten hoe spruitjes groeien?

Spruitjes lusten wij hier ook graag. Ik maak het vaak als stamppot of roerbak.

Stamppot:

Aardappel – spruitjes – shoarmavlees of stukjes knaks, ook erg lekker! Liefst met kleine blokjes kaas erdoor. en jus :)

Roerbal:

Ik kook de spruitjes kort. Dan een grote bakpan met spruitjes, spekjes en rosti (niet de rondjes maar de losse versie) lekker met een sausje, meestal knoflooksaus.

smurfie
    Lid

Een recept die ik van m’n zwager heb gepikt:

Spruitjes kort koken en daarna met de –>

Aardappelbolletjes bakken.

Gepelde pistachenoten erbij en wat knoflook.

Alles mixen en klaar.

Evt. voor de liefhebbers nog spekjes erdoor of anders een lappie vlees ernaast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.