Wie Ben Ik?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Vandaag hebben we het spelletje “wie ben ik” gespeeld. Met kinderen die nog niet kunnen lezen en geheimen bewaren was het even puzzelen, maar we hebben het gered:

maak een tekeningetje van het voorwerp op een post-it briefje en plak dit op het voorhoofd van het kind. Daarna mag het kind door ja-nee vragen erachter komen wat het is.

Succes gegarandeerd (zeker als de ouders ook meedoen!)

Doen jullie wel eens dit soort spelletjes met de kids?

smurfie
    Lid

Dit ga ik binnenkort voor het eerst met de oudjes doen op m’n werk! :)

Van de week ook voor het eerst pictionary met ze gedaan (wel zelf getekend) en over 2 weken ga ik nog een woordenspel met ze doen. Dan bedenk je (of hun) een woord en dan moet er of 1 letter erbij worden geplakt, of 1 letter vanaf worden gehaald en daar moet dan een nieuw woord van gemaakt worden.

Pallas
    Bijdrager

pictionary doen we regelmatig hier thuis: op de glazen salontafel, met whiteboardstiften :)

Wij doen vaak bordspelletjes met ze.. dit soort spelletjes eigenlijk nooit maar wat niet is kan komen ;) Leuk idee!

Klaver
    Bijdrager

Wij hebben hier het spel “Wie is het?”, een soortgelijk spel…maar met post-it briefjes kan je het ook doen, je moet er maar opkomen hahaha :D

ipi
    Lid

Wij spelen het geregeld zoals Pallas. Of vaak ook in de auto dan neem je een bekend persoon in gedachten uit een boek, tv serie of de familie en dan raden wie het is of met dieren. Vergelijkbaar met het tv spel “wie ben ik” met Ron Brandsteder en Andrvan Duin.

Wie dan ook vaak dierenslang, je noemt een dier en de volgende noemt een dier die begint met de laatste letter.

smurfie
    Lid

Wij spelen het geregeld zoals Pallas. Of vaak ook in de auto dan neem je een bekend persoon in gedachten uit een boek, tv serie of de familie en dan raden wie het is of met dieren. Vergelijkbaar met het tv spel “wie ben ik” met Ron Brandsteder en Andrvan Duin.

Wie dan ook vaak dierenslang, je noemt een dier en de volgende noemt een dier die begint met de laatste letter.

Toen ik vroeger nog veel bij m’n nicht logeerde deden wij dat altijd als we in bed lagen met jongensnamen. Het liefst dan met jongens op wie we verliefd waren (geweest). Dat werd altijd fijn slapen! :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.