Wentelteefjes

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

waarschijnlijk iets heel simpels.. maar ik heb het paar weken geleden geprobeerd.. en mijn broodje brak aan alle kanten het was net snot..

Wie heeft voor mij het ideale, lekkerste wentelteefjes recept?!

Ik doe altijd alleen ei klutsen en dan brood een kant en dan meteen de andere kant indompelen en dan bakken.

Maar goed ik ben dan wel van de makkelijke keuken hihihi

Fiene
    Bijdrager

Ik kan je ws. niet verder helpen want ik maak het altijd op gevoel (en is nog nooit mislukt) eieren klutsen, appelsap erdoor (dus geen melk ivm allergieën), brood erdoor halen beide kanten, meteen in de pan, na het bakken wat poedersuiker erop en een gecarameliseerd appelschijfje (of 2) tadaaaaaa

Zo doe ik het altijd…..en de kids eten hun vingers erbij op, ze eten het sneller op dan dat ik ze kan bakken ;)

smurfie
    Lid

Weet eigenlijk niet eens zo heel erg goed hoe je het precies maakt.

Wat ik wel heb onthouden is altijd oud, wit brood gebruiken en mijn moeder deed er ook suiker en kaneel door!

Zal het recept binnenkort eens vragen, want het is best lekker (alleen hebben wij nooit witbrood in huis bedenk ik me nu.. hmmm.. haha)!

Bij mij gaan ze eigenlijk nooit mis: ei, melk en kaneel in een bord mixen, brood er snel doorheen halen en gelijk de pan in. ;) En als topper poedersuiker er op. Ik bak ze trouwens op hoog vuur.

Felice
    Sleutelbeheerder

hoog vuur is belangrijk, niet te lang ondergedompeld laten en niet al te vers brood. Dan zou het toch moeten lukken

Taaipoppetje
    Bijdrager

bedankt dames! zie hier tips die ik dus wel kan gebruiken. Hoog vuur en niet vers brood en vooral niet te lang onderdompelen dus! dat deed ik verkeerd..

Heerlijk zo af en toe van die wentelteefjes.. en is het het lekkerst met wit brood??

Ja, met wit brood zijn ze het lekkerst, maar ik gebruik altijd tarwebrood.

mimroos
    Lid

Hier ook een grote fanclub!

Meestal is het hier zonder officieel recept, gewoon ei en melk en kaneel en het oude brood wat op moet…

Klaver
    Bijdrager

Mijn moeder maakte vroeger ook wentelteefjes, ik heb ze zelf nog nooit gemaakt, kan ik wel eens doen.

Taaipoppetje
    Bijdrager

bedankt dames! van het weekend maar eens proberen!

Daisy
    Lid

Lekkerrr!! Die ga ik morgen maar eens maken!

Hier melk en ei doorelkaar, broodje erdoor halen en op hoog vuur aanbakken.

Daarna kaneel en suiker op het brood en dan opeten :D :D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.