Waxmelts

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Recent heb ik het ontdekt:

Dit zijn blokjes sojawas met een geurolie erin verwerkt. Als je dit op een waxbrander smelt, gaat je huis heerlijk ruiken. Een soort alternatief voor wierrook zeg maar!

Vriendlief is er niet zo weg van, maar ik vind het heerlijk! En zeg nou zelf: als je huis wat muf ruikt, of de kat heeft lopen plassen, je kindje had een lekkere poepluier of de hond heeft gezwommen: ga je dan liever schoonmaken, of steek je even zo’n meltje op?

Zijn er hier nogmeer mensen die er ervaring mee hebben?

Klaver
    Bijdrager

Nee (nog) geen ervaring mee, maar blijft de geur dan lang hangen??

Pallas
    Bijdrager

da’s een beetje afhankelijk van de geur, er zitten geuren bij die na 2 uur weer zijn vervlogen, maar ik had er laatst ook 1 die na 3 dagen nog te ruiken was (was dan ook een heerlijk geurtje: blueberry cheesecake).

Taaipoppetje
    Bijdrager

mijn man houd niet van geurtjes in huis. zoals geurkaarsjes daar kan ie ook niet tegen. Alleen allesreinigergeur , dat wel haha!

Pallas
    Bijdrager

de mijne ook niet, maar ik heb als compromis dat ‘ie aanmag zodra vriend weg is. Hij blaast zelf het kaarsje uit als hij thuiskomt. Overigens zijn er ook geuren in de trant van ‘citroenfris’ en andere allesreiniger-achtige geurtjes!

Chantal
    Moderator

Iemand op een hondenforum maakte die waxmelts zelf.. Ze had daar toen ook uitgelegd hoe maar dat forum is opgeheven dus zou het ook niet terug kunnen vinden..

Fiene
    Bijdrager

oh ik ben ook gek op die geurdingen. Geurkaarsen, waxmelts, wierook, noem het maar op. Gelukkig vind manlief dat soort dingen ook altijd wel gezellig, en anders had ie pech :closedeyes:

Pallas
    Bijdrager

Chantal: ik heb inderdaad van dat hondenforum de beschrijving nog. Zal hem van de week even hier op het forum posten! Mocht iemand interesse hebben, dan heb ik ook nog wel een setje zelf-te-maken wax liggen (heb ik toch geen tijd voor).

smurfie
    Lid

Heb even gekeken wat het is.

Zelf ooit zo’n brandertje met olie gehad, dat was geen succes. Precies om die redenen die op die site beschreven staan.

Zo’n waxmelt lijkt me dan handiger. Enige nadeel is dat je niet zo gauw kunt afwisselen tussen geurtjes, omdat eerst alle was weggesmolten moet zijn voor je er een nieuwe in kunt doen.

Met name in de kerstperiode hou ik wel erg van dit soort geurtjes in huis!

Pallas
    Bijdrager

Smurfie: de wax smelt niet weg, alleen de geurolie die erdoorheen zit verdampt. Je kan elk moment dat je wil (ik doe dat zo eens in de twee dagen) de wax laten smelten, in de prullenbak gooien en een nieuw meltje erin doen.

Helaas stopt mijn vaste leveranciertje ermee, moet nu op zoek naar een nieuwe!

Hallo Dames!

Wij zijn hier thuis ook helemaal gek op waxmelts ! We zijn zelf gek op de geuren pepermunt, sinaasappel en een soort van kaneel/appel achtige geur. Het nadeel van de normale waxmelts vind ik dat deze nadat je de geurbrander aan heb gezet, dat het wax moeilijk te verwijderen is uit de geurbrander. Gelukkig heb ik een hele leuke website (geurwalhallah.nl) gevonden die waxmeltsverkoopt die ietjes krimpen waardoor je ze eruit kan halen. Zo hoef je niet perse een geur op te maken en kan je de geuren afwisselen. Ook kan je je eigen geurcombinaties creeëren, heel erg leuk!

Pallas
    Bijdrager

ik heb een waxmelt extra gekregen bij mijn bestelling, wat niet mijn geur is. Misschien kan ik hier iemand er blij mee maken? Vind het zonde om hem weg te gooien :)

het gaat om deze geur Shortbread:

Een klassiek en traditioneel koekje met een vleugje anijs, warme romige vanille en vers gebrande noten. Daarboven op een likje boter, gekarameliseerde suiker en een flinke laag poedersuiker. Mmm…

smurfie
    Lid

Ik zou er bijna zo’n speciale houder voor aanschaffen!

Fiene
    Bijdrager

Ooooh ik heb nog wel zo’n brandertje…..dus als je er nog steeds vanaf wilt Pallas dan houd ik me aanbevolen ;)

Pallas
    Bijdrager

deze waxmelt is al weg, maar als je een ander wilt, stuur ik je die zo toe hoor :) Zal eens snuffen straks thuis. Doe maar een PB-tje met je adres, dan stuur ik er een paar toe!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.