Waterwratjes, ik word er gek van

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Fiene
    Bijdrager

Ik word er helemaal gek van. Seth heeft al sinds zijn geboorte last van eczeem en we weten inmiddels dat hij ergens allergisch voor is, maar waarvoor? Geen idee, we komen er maar niet achter. We gaan wel binnenkort een heel traject in bij de allergoloog om daarachter te komen want het kan zo niet langer!

Nu heeft hij door zijn eczeem/extreem droge huid ontzettend veel last van waterwratjes, 27 December zijn er al heel veel weggehaald op zijn romp en linkerarm (bij nr. 50 zijn we gestopt met tellen) maar ik zag gister dat hij al weer helemaal eronder zit :( Nu zie ik er door zijn autisme (hij wil dit écht nooit meer meemaken zei hij zelf) er erg tegenop om weer terug te gaan en ze weer weg te laten halen.

Heeft iemand hier ook ervaring met waterwratjes? Zijn er nog andere middeltjes tegen? Ik weet dat ze ook vanzelf weer weg kunnen gaan maar dat kan erg lang duren en ze zijn erg besmettelijk, ik ben dus een beetje bang dat als we er niets aan doen hij er binnen de kortste keren helemaal onder zit…..wie heeft de gouden tip?

Klaver
    Bijdrager

Wat vervelend zeg, zeker als je kind helemaal onder zit!

Justin en Samira hebben ca. 2 jaar geleden ook waterwratjes gehad maar dat beperkte zich gelukkig tot maar 2 of 3. Wij hebben ze toen iedere dag ingesmeerd met Betadinezalf en op advies van de HA kregen we toen de tip om Thuja D6 druppels te gaan geven. Dit is een homeopatisch geneesmiddel tegen wratjes dat van binnen uit werkt. Het is van A. Vogel en verkrijgbaar bij de drogist.

Uiteindelijk weet ik natuurlijk niet of het echt kwam door de druppels of dat hun lichaam zelf het virus eruit heeft gewerkt, maar ze zijn er hier in ieder geval overheen gegroeid en ze hebben ze gelukkig nooit meer terug gekregen.

Het is altijd het proberen waard natuurlijk.

Fiene
    Bijdrager

Bedankt voor de tip Klaver, net even overlegd met de HA en die adviseert ook om eerst die Thuja druppels (is ook zalf van schijnbaar) nu te proberen maar vreest net als wij dat hij er teveel heeft om het zo op te lossen

Chantal
    Moderator

Oeii dat zijn er ook wel een hoop ja!

Hopelijk werken de druppeltjes.. Ik heb verder geen tips voor je.. Ja weg laten halen, maar das zo te lezen een groot drama ;)

Mijn jongens hebben het ook gehad.

Ik heb ze iedere avond in een bad met zeezout gedaan…gewoon van Jozo, grof zeezout….en de wratjes ingesmeerd met Dr. Bach Rescue zalf. Heeft hier enorm geholpen!

Ook wanneer er een wratje stuk ging, gelijk met betadine lotion gedept.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.