Wat Zeg Je Wel En Wat Niet?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Pluis
    Lid

Misschien is het een beetje vreemde vraag maar…: hoe steun je iemand die ongewenst kinderloos is en in de medische molen zit het beste?

Een hele lieve vriendin van mij (en natuurlijk haar man) zijn nu al jaren bezig om zwanger te raken.

Na een periode van afwachten wat de natuur doet zijn ze in de medishe molen terecht gekomen.

Tot nu toe is ze helaas niet zwanger geraakt.

Volgende maand gaan ze verder met hormoonbehandelingen, hiervoor hebben ze clomid gehad.

Iedere maand leef ik ?norm met ze mee en snijdt hun verdriet ook bij mij wanneer ik weer hoor dat ze nog niet zwanger is.

Soms weet ik niet meer wat ik moet zeggen om hun een hart onder de riem te steken.

Natuurlijk is niets zeggen ook goed, een luisterend oor is net zo belangrijk. Maar toch…

Ik ben niet iemand die snel om woorden verlegen zit maar soms wou ik dat ik iets kon doen, iets kon zeggen!

Wat kan de weg naar zwanger raken keihard zijn!

Ik wil zo graag wat doen…..

Monique
    Lid

Ik vind dit absoluut geen rare vraag, maar zelfs een hele goede vraag ;) .

Ik denk zelf dat het nog niet zo zeer gaat om wat je zegt. Het belangrijkste is denk ik dat je vriendin het gevoel heeft dat je er ook echt voor haar bent. Een arm om iemand heen slaan zegt vaak meer dan woorden. Ook een lief kaartje kan heel goed werken.

Als ik jou verhaal lees denk ik dat ze zich geen betere vriendin kan wensen :)

suus
    Lid

Hoi, wat je nu doet is het beste wat je kunt doen. Er gewoon zijn voor haar en haar man. Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe het is om al jaren ongewenst kinderloos te zijn. De pijn gaat nooit echt weg.

De vragen van joh hebben jullie nog geen kinderen. Of van wil je man nog geen kinderen. Wij schelen 7 jaar (ik ben 26 en Marcel is 33)en daar beginnen ze dan over.

Dus een luisterend oor is vaak al het halve werk zeg maar.

Ga daarom gewoon door met wat je nu ook aan het doen bent!!!!!!!!

Ik ken iemand die ongewenst kinderloos is. Ze zijn al 2.5 jaar aan het proberen, maar nog altijd niets. Ze hebben al verschillende keren KI gehad.

Wij hebben dan onze twee kindjes en ik besef wel dat het niet makkelijk is om zien voor hun.

Ik ben er ook voor haar en begin er niet altijd zelf over.

Luisteren is heel belangerijk.

Klaver
    Bijdrager

Ik denk dat je inderdaad niet veel meer kan doen dan wat je nu doet. Een luisterend oor

bieden, een arm om haar schouder, er gewoon voor haar zijn en een kaartje zo af en

toe sturen………..maar dat zijn dingen die je allemaal al doet. Ik denk dat ze het zeer

heeft getroffen met een vriendin als jou :)

mimi
    Lid

Ik vond het een uitzichtloze situatie vaak en voelde me daarom erg verdrietig en vervelend.

Zeker als mensen zeiden, jou tijd komt wel! Hoe kan je dat met zoveer zekerheid zeggen? Dat vond ik erg moeilijk als mensen dat tegen me zeiden.

Of als je alles tegen ze verteld en je ze later weer aan de telefoon heb en ze vragen hoe het gaat en je alles weer opnieuw moet uitleggen, dat vond ik erg vervelend. Dacht dan vraag het me niet als ik toch tig keer alles opnieuw moet uitleggen. Dat irriteerde me eigenlijk.

Ik dacht als je echt geinteresseerd bent als vriendin, probeer dan ook zelf daarover wat informatie te verzamelen, zodat je ook begrijpt waar het over gaat.

suus
    Lid

Ik denk dat je iemand het meest plezier doet door er alleen al voor diegene te zijn.

Dat werkt zo verschrikkelijk goed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.