Wat Te Doen Bij Ongewenst Kinderloos?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur
    mimi
    Lid

Stel…

Je hebt echt alles al gedaan, hele MMM doorgelopen, IUI, IVF, ICSI, dus echt heel het rattenplan…maar het blijkt allemaal niet te lukken en gelukt te zijn.

Wat dan???

Hebben jullie weleens nagedacht wat je dan verder gaat doen?

Heb je hierna ook nog grote wensen die je dan tot vervulling wil laten komen?

Evelien
    Lid

het is natuurlijk voor iedereen anders maar je kan ook altijd nog aan adoptie denken.

ik ben zelf ook geadopteerd,ik was 3 maanden toen ik van Sri Lanka naar nederland kwam

en ik ben zo dankbaar dat dat mij is overkomen

als ik daar was gebleven had ik waarschijnlijk niet meer geleefd.

ik zie mijn “adoptie” ouders ook echt als MIJN ouders, zij hebben mij opgevoed

en hun zijn er altijd voor mij.

In sommige dingen “lijk” ik ook echt op hun

als ik geen kinderen had kunnen krijgen had ik ook een kindje willen adopteren.

xxxx

Evelien

mimi
    Lid

adoptie is niet voor iedereen weggelegt, maar dat is een ander onderwerp.

Maar een adoptie kan idd een volgende grote wens van iemand zijn.

Ik vind dit denk ik de moeilijkste vraag die ik op bc heb gelezen. Zeker omdat ik weet dat jij al heel ver in MMM zit.

Veel liefs monique

brigith
    Lid

idd adoptie is niet voor iedereen weg gelegd

ik zou hier echt geen goed antwoordt op weten

alleen maar dat ik verschrikkelijk met je mee leef en het heeeeel erg vind

sterkte ook voor je partner

brigith

Klaver
    Bijdrager

Ik heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk…………toen hubbie en ik besloten aan kinderen

te beginnen, hebben we het hier eigenlijk nooit over gehad/nooit besproken met elkaar :blink:

We gingen voor kinderen en gelukkig was ik binnen 5 maanden al zwanger, dus zwanger worden

is voor ons geen probleem geweest. Maar als het niet gelukt zou zijn, zou ik denk ik wel

de MMM ingegaan zijn en als het dan op die manier ook niet gelukt was………dan waarschijnlijk

adoptie :) Maar nu spreek ik alleen voor mezelf, ik weet niet hoe mijn man daar over denkt

omdat het bij ons dus nooit ter sprake is gekomen.

Anoniem
    Gast

wij hebben het hier weleens over gehad.

Wij willen dus absoluut GEEN kindje adopteren!

Als het bij ons niet zou lukken (wat gelukkig wel het geval is),

Dan hadden we een wereldreis willen maken.

Mimi ik wens je nogmaals heel veel sterkte met alles

Anoniem
    Gast

mijn man en ik hebben ons deze vraag ook 2 jaar geleden gesteld.

“wat dan…als onze 3e poging mislukt en we hebben 7 jaren gevochten voor een wondertje.”

wij hadden er na de 3e poging een punt achter gezet hoe moeilijk het ook zou worden en hoe makkelijk het nu ook klinkt.

we hadden ons voorgenomen om weer te gaan leven na het verwerken van de grote teleurstelling.

we zouden meer gaan reizen en meer van de wereld gaan zien.

adoptie wilde we niet, we vonden allebei dat er hier in nederland genoeg kindjes waren zonder papa en mama die in tehuizen zaten en we vonden het niet kloppen om een kindje uit een vreemd land te trekken en hier een nieuwe naam te geven.

terwijl hier in nederland ook veel kindjes geen ouders hebben.

we waren heel bang dat als we een kindje uit een vreemd land naar hier gehaald zou worden ons straks weer veel verdriet zou gaan doen als die de eigen ouders wilde gaan zoeken.

misschien klinkt het vreemd allemaal hoe ik het vertel maar we hebben de voor en nadelen naast elkaar gelegt in die tijd.

we hadden ons voorgenomen om het naast ons neer te gaan proberen te leggen en een plekje te gaan geven dat we geen papa en mama zouden worden van ons eigen kindje en weer te gaan genieten van elkaar.

we waren het zelfs al aan het verwerken 2 weken lang nadat de 3e poging mislukt was… maar plots bleek de poging niet mislukt te zijn en is onze wens toch nog in vervulling gegaan.

wendy
    Lid

moeilijk mijn eerste mening zou zijn als ik alles geprobeerd hebt en het me niet gegund is geen kinderen te krijgen, zou ik kinderloos blijven.

het is niet dat ik tegen adoptie ben, maar het is niet je eigen kind hoe cru het ook klinkt.

het is niet dat ik die kinderen geen betere wereld wil geven maar verlopig zeg ik nee tegen adoptie.

mss als ik echt in die situatie zit denk ik er mss anders over maar het is nu niet aan de orde omdat het bij ons ook niet nodig is.

adoptie is niet voor iedereen weggelegt, maar dat is een ander onderwerp.

Maar een adoptie kan idd een volgende grote wens van iemand zijn.

hoe bedoel je financieel?

Wij hebben het hier toen ook over gehad echt op het moment dat we het niet meer zagen zitten en vooral ik heel erg de behoefte had te weten van en als het nou niet lukt? willen we dan beide hetzelfde? we hebben het toen ook over adoptie gehad m’n vriend had moeite met een spermadonor daar twijfelde ik over omdat je dan toch zelf zwanger kon zijn.. ik weet niet als Rick en Milika er niet waren gekomen wat we hadden gedaan maar we waren er zowieso zeker van dat we hoe dan ook een kindje wilden om onze liefde aan te geven en zagen ook geen andere invulling wij zijn nou eenmaal geen carriere typjes of erg reislustig maar hoe het ingevult was weet ik niet ..gelukkig niet besef me goed hoeveel geluk we hebben gehad..Weet je het gaf mij toen wel “”rust” toen ik wist hoe ver we zouden gaan (dat we beiden tot het uiterste gingen).. toevallig hadden we het er van de week nog over en toen zei thon dat hij als het zover was gekomen toch verder was gegaan met Icsi en dan een oplossing zoeken kwa kosten en als het dan nog niet zou lukken dan weer kijken..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in die periode het echt een tijdje heel zwart heb gezien dat ik m’n leven echt niet zag zitten als het niet zou lukken..

April
    Lid

Wij hebben het er wel over gehad.

Als het ons niet zou lukken om kinderen te krijgen zouden we kinderloos blijven.

We zouden het alleen op de natuurlijke wijze proberen en geen MMM.

In ieder geval geen adoptie. Daar heb ik zo mijn visie op.

We hadden op dat moment een heel leuk leven met z’n tweetjes en dat zouden we dan voortzetten.

Het was bij ons ook een nu of nooit beslissing.

Ik was binnen 3 maanden zwanger, heb ook een half uur verbaasd naar de test zitten kijken.

Nu weet ik dat je van te voren niet echt kan zeggen wat je gaat doen als het niet lukt.

Je verlegt je grenzen denk ik telkens weer een stukje verder.

Onlangs hebben wij de keuze gemaakt dat we niet gaan voor een tweede vanwege oa de gezondheid mijn kant.

Wel denken we serieus aan het pleegouderschap voor over een paar jaar.

Anoniem
    Gast

Als ik kinderloos zou zijn gebleven dan zou ik denk ik draagmoederschap overwegen.

Myrthe
    Lid

wij hebben het er ook zeker over gehad, in mijn omgeving zitten veel mensen in de MMM.

ik denk dat je pas echte keuzes maakt als je het beleeft.

een vriendin van mij zei als ik niet op de “normale” manier zwanger kan raken hoeft het voor mij niet.

na 2 jaar was ze nog niet zwanger en toch maar naar de gynacoloog en aan de hormoonpillen.

ze zei toen als het hier niet mee lukt………verder gaan we niet.

na 7 maanden leek het nog niet te lukken, weer een afspraak gemaakt en ivf besproken, ze zou de volgende cyclus beginnen….. maar gelukkig voor haar was het niet nodig ze testte positief.

haar kinderwens is erg groot!!

mijn oom en zijn vrouw hebben ook van alles geprobeert om kinderen te krijgen, adoptie was eerst voor hun geen optie, maar nu blijkt dat het niet lukt om biologische ouders te worden van een kindje besloten ze toch voor een adoptie kindje te gaan.

ze hebben een groot deel van die weg al behandeld, ze moeten nu alleen wachten op een telefoontje dat er een kindje (of kindjes ) voor hun zijn.

maar ik zelf…………… zou het niet weten!!

Wij hebben het er ook over gehad voor dat ik zwanger werd. We hadden besloten om voor de natuurlijke weg alleen te gaan en gelukkig werd ik zwanger.

Ik denk wel dat wanneer je niet of moeilijk zwanger wordt, anders tegen de dingen aan gaat kijken.

Elsje
    Lid

Ik denk dat niet dat we een kindje dan zouden adopteren. Vriendin van mij is geadopteerd en wou voor een poosje geleden haar ouders zoeken bleek dat bijna alle meisje uit dat tehuis dezelfde papieren hadden meegekregen ze heette allemaal het zelfde alleen de geboortedatums waren aangepast op het kindje.

Maar buiten haar verhaal om zou ik het denk ik nog niet doen. Hier zitten de kindertehuizen ook vol. Mijn vriend heeft ook in een kindertehuis gezeten en is later op zijn 18e nog bij een pleeggezin gekomen. Denk dat we dan voor een pleegkindje zouden gaan. Poeh.. wat een moeilijke vraag

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.