Wat past bij Niene?

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar zeeuwsmeisje 10 jaren, 1 maand geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    lotti
    Lid

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum! Wij hebben een dochter van 2 jaar. Zij heet Niene. We zijn nu weer 11 weken zwanger van de 2e en al een beetje op zoek naar namen.

Wat vinden jullie bij Niene passen? Wij houden van Nederlandse namen, niet te lang, niet te veel voorkomend en niet te ingewikkeld ;).

Voor een meisje vinden we het veel makkelijker dan voor een jongen. Wat we nu hebben voor een meisje:

Niene en Flore

Niene en Jinte

Niene en Janne

Voor een jongen weten we het echt niet. De ene keer vind ik een korte stoere naam leuk zoals Gijs, Pim of Teun en de andere keer weer een langere ook met -e op eind zoals Jurre, Thije, Jelte. Dit wordt dus echt lastig…

Hopelijk hebben jullie leuke idee voor ons!

Alvast bedankt!

Groetjes, Lotti

Klaver
    Bijdrager

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Meisje:

Sophie

Madelon

Manon

Anouk

Manoes

Jongen:

Twan

Bas

Stan

Eelco

Thijs

cora
    Lid

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum! Wij hebben een dochter van 2 jaar. Zij heet Niene. We zijn nu weer 11 weken zwanger van de 2e en al een beetje op zoek naar namen.

Wat vinden jullie bij Niene passen? Wij houden van Nederlandse namen, niet te lang, niet te veel voorkomend en niet te ingewikkeld ;).

Voor een meisje vinden we het veel makkelijker dan voor een jongen. Wat we nu hebben voor een meisje:

Niene en Flore

Niene en Jinte

Niene en Janne

Voor een jongen weten we het echt niet. De ene keer vind ik een korte stoere naam leuk zoals Gijs, Pim of Teun en de andere keer weer een langere ook met -e op eind zoals Jurre, Thije, Jelte. Dit wordt dus echt lastig…

Hopelijk hebben jullie leuke idee voor ons!

Alvast bedankt!

Groetjes, Lotti

Wietze

Rinke

Wicke

eh…

wil je ook meidennamen horen?

Anoniem

Voor een meid past Talle ook mooi bij Niene

ipi
    Lid

Fenna

Isis

Faas

Boaz

Even off topic, maar waarom moeten namen bij elkaar passen. Ze groeien op als individuen en wonen uiteindelijk langer niet bij elkaar dan wel bij elkaar.

Ik snap wel dat je een naam zoekt in dezelfde stijl omdat je die stijl mooi vindt. Bedoelen mensen dat ook als ze zeggen dat het bij elkaar moet passen.

Want verder staat alleen onder kerst- en verjaardagskaarten de namen bij elkaar en ik hoor niemand naar een naam vragen die bij de naam van de ouders past.

Ik zou ook letten of de naam bij de achternaam past, want met die combi heeft je kind zijn levenlang te doen, in ieder geval bij officie documenten en in andere gevallen als die niet de naam van zijn/haar partner neemt.

Fara
    Lid

Voor een meid past Talle ook mooi bij Niene

Waar heb je die prachtige naam gehoord? :lol:

Hay !

Heb een paar leuke namen ;

Jongen ;

Ibbe

Jurre

Mees

Noud

Wout

Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Van de namen die jullie zelf al op je lijstje hebben staan, vind ik Janne en Jurre het leukst/best passen bij niene

Eindigd allebei op een e en ongeveer dezelfde uitspraak.

Verder heeft Ipi wel een punt, maar ik vind ook, dat als je het een paar x als riedeltje (dus de hele familie opsommend) hebt uitgesproken ook als vanzelf bij elkaar gaat passen.

Ik zou ook letten of de naam bij de achternaam past, want met die combi heeft je kind zijn levenlang te doen, in ieder geval bij officie documenten en in andere gevallen als die niet de naam van zijn/haar partner neemt.

Hier ben ik het zeker mee eens. Dat is de reden dat wij geen namen willen met dezelfde letter van voornaam als de achternaam ;)

Ook namen met dezelfde voorletters zijn hier uit den boze, het is bij mij thuis nl. regelmatig voorgekomen dat mijn moeder mijn post openmaakte ;)

Terwijl hier ook een gezin woont, waarbij het complete gezin zowel voor- als achternaam begint met een M

wat vind je van Milou?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.