Wat past bij Mayron?

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar vuurvonk 7 jaren, 10 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Een vraagje van deze kant.

We zijn dringend op zoek naar een naam die past bij het aankomende broertje of zusje van Mayron. Op internet heb je veel namen staan. Veel namen die weer typisch hollands zijn of namen totaal het tegenover gestelde. Ik ben op zoek naar mooie/aparte namen, die ook uit te spreken zijn. Maar ook weinig voorkomen. Niet zoals de naam Mayron

Felice
    Sleutelbeheerder

Ik vind de naam Mayron best wel ongewoon. Waar komt hij vandaan , hoe spreek ik het uit en wat is de betekenis?

Want als ik dat soort dingen weet kan ik beter bedenken welke naam past bij Mayron

Ik vind de naam Mayron best wel ongewoon. Waar komt hij vandaan , hoe spreek ik het uit en wat is de betekenis?

Want als ik dat soort dingen weet kan ik beter bedenken welke naam past bij Mayron

Klopt dat de naam Mayron(mairon)weinig voor komt. Wij hadden er ook nooit eerder van gehoord, tot we de naam hoorde bij een Nederlands gezin dat bij ons op de camping stond een paar jaar geleden. Op internet gekeken naar de betekenis en herkomst, maar die is niet bekend. Dat nam niet weg dat de naam minder mooi werd voor ons. Vermoedelijk is die naam zelf ooit door iemand samengesteld. Nu een paar jaar later vind ik de naam nog amper op internet en in de buurt nog nooit gehoord.

Felice
    Sleutelbeheerder

ja ik zeg ook niet dat ik het lelijk vind ;) helemaal niet Spreek je het majron of zeg je – meer op z’n italiaans – ma-i-ron ?

Als het een samengestelde , waarschijnlijk zelfbedacte naam is, is het dan niet leuk om te kijken of je zelf vanuit familie namen een naam kan samenstellen?

ja ik zeg ook niet dat ik het lelijk vind ;) helemaal niet Spreek je het majron of zeg je – meer op z’n italiaans – ma-i-ron ?

Als het een samengestelde , waarschijnlijk zelfbedacte naam is, is het dan niet leuk om te kijken of je zelf vanuit familie namen een naam kan samenstellen?

Nee zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde ermee dat we er tot op de dag van vandaag nog steeds heel blij mee zijn. En geen spijt ervan hebben gekregen. Je spreekt het uit als majron. De naam Jayvin kwam ik ook tegen op een site. Denk toch dat onze namenkeuze zulke kanten opgaat. Vernoemen doen we niet aan. Bij Mayron heel lang mee bezig geweest, maar nee dat word niet wat.

De jongens en meisjesnaam die ik nu in gedachten heb zijn Jayvin en Esselina/jayra. Maar dat is niet iets om in mijn eentje te beslissen.

Klaver
    Bijdrager

Mooie naam Mayron!! Ik hou ook wel van zulke namen :);)

Ehhh wat past er bij??

Meisje:

– Jaylin

– Nimphy

– Juna

Jongen:

– Brent

– Ishay

– Jentle

Janet
    Lid

Esselina is een vernoemnaam in mijn familie, 65 jaar geleden helaas wel bij mijn tante gestopt, dus wel een oude naam, maar wel mooi in niet veel voorkomend meer

paula
    Bijdrager

Wat een mooie naam Mayron!

Ik heb even zitten denken:

Meisjes:

Maylin (meelin, met de klemtoon op lin)

mayra (maira)

loraine (lorr dus niet loreen)

jongens:

Miles (majls)

–verder kom ik niet, ik vond jongensnamen zooo moeilijk ;)

Daisy
    Lid

Jayvin, hoe ga je dan dan uitspreken? Ook met de I?

Bij ons in de winkel komt vaak een jongentje en zn naam spreek je uit als ‘djeeven’ ook best leuk!

Verder heb ik weinig inspriratie, voor een meisje vind ik Finlay mooi trouwens

vuurvonk
    Bijdrager

vind het wel een mooie naam!volgens mij kan het voor beide geslachten.mijn achterneefje heet marvin.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.