wasbare luiers, doen of niet doen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Goed, dus ehm… ik ben echt een soort hippiemoeder aan het worden. Voeden op verzoek, met 1,5 jaar nog steeds borstvoeding geven, dragen met een draagdoek en sinds kort heb ik weer wat nieuws….

wasbare luiers.

Zijn er hier meer moeders die wasbare luiers gebruiken? Waarom zijn jullie overgestapt? Welk type gebruiken jullie?

Ik ben nu nog bezig met een huurpakket met allerlei soorten, maar heb zojuist op Marktplaats een leuk pakket op de kop weten te tikken voor 10% van de nieuwwaarde. In blije afwachting dus!

Felice
    Sleutelbeheerder

als ik het nu moest doen, dan deed ik het ook : wasbare luiers. In mijn tijs ( oma vertelt hoor ) had je plastik strikslips waar je een losse papieren luier in kon leggen. Ging heel prima, waren een stuk goedkoper dan die pampers ( en de variant van het Kruitvat ) je kind kon af en toe iets viezer worden ( als de strikslip niet meer sloot. 

Wasbare luiers en bedrijven die dat voor je regelden, kwamen toen net een beetje op. Maar dat was toch een heel gedoe….

Maar nu: ik vind het een aanslag op het millieu die je eigenlijk niet meer kan maken. Als iedere moeder alleen nog pampers gebruikt als je een dagje weg moet of zo, dan zou dat al enorm schelen!

Pallas
    Bijdrager

ik schrok ervan dat wegwerpluiers als een van de langste voorwerpen intakt blijven in het milieu. Zelfs gewoon plastic tasjes vergaan vele malen eerder.

Maar heel eerlijk: ik doe het niet eens zozeer voor het milieu, maar vooral omdat kinderen dan eerder zindelijk worden. Gemiddeld een jaar! Omdat ze voelen dat ze nat zijn. En bijkomende voordelen zijn trouwens ook dat ze normaal gesproken veel minder luieruitslag hebben, minder rode billetjes en ook financiëel is het een stuk aantrekkelijker.

Nou heel eerlijk…
    Moet er niet aan denken [emoji15]
    Ik doe wel de luiers apart inzamelen en breng
    Ze naar een speciale container in het dorp.

Maar ik draag ook en zelfs mini krijgt nog borstvoeding iedere avond! [emoji5] zij wordt 2 over 2 maanden! Ze drinkt het overigens wel uit een flesje!! De borsten zijn voor minimini [emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pallas
    Bijdrager

Dat dacht ik dus eerst ook: “moet er niet aan denken”. Maar heb het bij een kennis gezien, die me gelijk van een aantal vooroordelen afhielp.

Je zit dus niet in een natte emmer met luiers te roeren, deze kan je gewoon zo “droog” in een wasnet bewaren.

Ontlasting vang je op in een papieren of fleece inlegger en gooi je zo in de wc. De papieren inlegger kan je mee doorspoelen.

Eens per twee of drie dagen was je de luiers, die spoel je eerst voor met het spoelprogramma van je wasmachine. Daarna kan je er gewone was bijgooien zodat je trommel vol zit, en voila!

Wat supergoed dat je draagt en zelfs mini nog steeds voed!

Nou met 2 in de luiers en al een huis vol zit ik eigenlijk ook niet te wachten op extra was. Gemakzucht dus eigenlijk ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.