Wanneer beginnen met fruithapje

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar MarjoleinT 7 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

Myrthe is nu ruim 2,5 maand. Ik ben wat gaan kijken naar schema’s voor haar leeftijd, want ze rommelt nogal. Nu zie ik met regelmaat dat er met 2,5/3mnd al begonnen wordt met een fruithapje. Het vrouwtje die naast me lag in het ziekenhuis (haar zoontje is 2dg jonger als Myrthe) is van de week ook begonnen met een fruithapje.

Zover ik weet is de landelijke richtlijn 6mnd, maar beginnen veel mensen met 4mnd.

Wat vinden jullie hiervan/wanneer zijn jullie met een fruithapje begonnen?

Myrthe is een pittig grietje en vind van een lepeltje happen geweldig (met vitD), maar ik denk toch dat ik maar tot 4mnd wacht.

Omdat ik het zo vaak lees/hoor begon ik helemaal te twijfelen.

Taaipoppetje
    Bijdrager

ikzelf ben met beide kids begonnen met 3 maanden..

van het CB werd geadviseerd vanaf 6 maanden..

op de olvarit potjes staat 4 maanden..

denk dat je beste kan kijken hoe ze erop reageert toch? ik denk zelf dat 3/4 maanden wel mooi is om met een fruithapje te beginnen..

wonder
    Lid

ik ben begonnen met 3 maanden. Het CB zei dan ook tegen mij gewoon lekker doen.

Je merkt zelf wel of ze eraan toe is zeiden ze, nou Elena eet ze nog die vind ze heerlijk en ze is er echt niet slechter van geworden dat ze het zo vroeg kreeg hahah!

Succes, hou je je fototoestel in de aanslag ;)

Martica
    Lid

Ook ik ben begonnen rond de 3-4 maanden met een fruithapje. ;)

Ze raden idd aan bij het CB vanaf 6 maanden dit ivm allergin

Bij Soraya moest ik van het cb al beginnen met 3 maanden omdat ze soms heel slecht at

Bij Yaro ben ik ook met 3 maanden begonnen.

Wel met verse hapjes eerst liga met sinaasappel

Bij Soraya was ik een luie mama en kocht ik potjes

Bij Yaro stond ik 1 dag in de week in de keuken om allemaal hapjes te maken en dan deed ik ze in de vriezer

Bedankt meiden, voor jullie reacties!! Wat doen ze bij ons op het CB dan vreselijk moeilijk. Ik dacht echt dat je voor de 4mnd echt niet mocht beginnen en dat met 6mnd beginnen nog veeeel beter is.

Ik had ook nog niemand gehoord die voor de 4mnd begonnen was met fruithapjes.

Ik ben wel van de zelfmaak. Het is zo makkelijk en ik maak gelijk voor een paar keer. Robert vond potjes ook niet lekker en vers heerlijk, dan is de keuze snel gemaakt. Het scheelt volgens mij ook een hoop geld ;)

Over 7 dagen is Myrthe 3mnd, ik zal het er eens met Michel over hebben.

Leela
    Lid

je kan proberen dan zie je vanzelf of ze eraan toe is of niet..

anders halve pot fruit en halve fles zodat ze genoeg binnen heeft en om wennen

paula
    Bijdrager

Ik ben ook pas met 6 maanden begonnen, ivm allergie, waarom en hoe dat zit weet ik eigenlijk niet.

paula
    Bijdrager

Deze zin kwam ik tegen op de site van het voedingscentrum

De kans op het ontwikkelen van een (nieuwe) allergie is, vooral in de eerste zes maanden na de geboorte

het grootst. Daarom wordt pas zo laat mogelijk gestart met de introductie van vaste voedingsmiddelen.

Ik ga er nog even over nadenken. Het gaat toch al zo snel allemaal, waarom dan ook nog sneller willen…..

ik zou wel echt minimaal wachten tot 4 mnd en dan eerst met groente beginnen.

Er word volgens mij juist aangeraden eerst te beginnen met fruithapjes

Tenminste hier wel

wonder
    Lid

Bij ons zeiden ze ook beter is eerst met groente te beginnen rond 11uur, maar ik is eigenwijs :blush:

Groente alleen vond Robert niks.

Ik zou dus toch eerst met fruit beginnen en dan groente met een beetje aardappel, smaakt een stuk beter….

Bij Robert begonnen we met:

fruithapje met 4 mnd

groente met aardappel 5 mnd

vlees en broodkorstjes met 6 mnd

Met 6 mnd begonnen we ook met zelf grote brokken groente en aardappel eten. Dat gaf ons de tijd zelf rustig te eten. Als wij klaar waren kreeg hij nog gepureerd eten. Ook begonnen we met 6 mnd met een gewoon bekertje tijdens het avondeten. Daarna ging hij toch onder de douche. Dit ging vrij snel al best wel goed!

Ik denk dat ik dit voor Myrthe ook maar aan ga houden…

Martica
    Lid

ik zou wel echt minimaal wachten tot 4 mnd en dan eerst met groente beginnen.

Van beginnen met groente heb ik ook eens gehoord. Geloof dat ik met n van de kleintjes toen met worteltjes was begonnen maar bij Lauren was het zeker fruit. Ach, heel veel zal het niet uitmaken lijkt mij.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.