vuurwerkmanifest

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

Wij zijn ervan overtuigd dat alleen een verbod op consumentenvuurwerk ervoor kan zorgen dat er steeds minder letsels door vuurwerk  worden veroorzaakt. Het in stand houden van de huidige wijze van de viering van Oud en Nieuw staat niet in verhouding tot de letsels, de schade, de veiligheidsproblemen en de maatschappelijke overlast die vuurwerk tot gevolg heeft. Wij zijn van mening dat vuurwerk alleen in handen van professionals mag komen.

http://vuurwerkmanifest.nl/phone/index.html

Van mij mag er een verbod komen. Snap dat de retail daar milijoenenomzet in zal missen, maar weegt dat op tegen het leed? Ben al heel blij met de regel dat afschieten pas na 1800 mag. Heel,de dag dat geknal, werkt op mijn zenuwen, bah. 

Moderator

Ik ben juist tegen een verbod

Met 1000den mensen op 1 plek om te kijken naar iets wat georganiseerd wordt is aan mij niet besteedt. Ook voor kinderen vind ik het niet haalbaar. Tijden mogen wat mij betreft nog wel verder aangescherpt worden :) 

Bijdrager

Ik ben ook tegen een verbod. Zo kun je nog veel meer dingen gaan verbieden waar gevaar aan vast zit. Iedereen zou gewoon zijn gezonde verstand moeten gebruiken bij het afsteken van vuurwerk…….

Bijdrager

ik ben bang dat je met een verbod alleen maar meer illegaal vuurwerk krijgt (ipv legaal) en alleen de onverantwoordelijke mensen gaan het afsteken. Oftewel: het gevaar is alsnog niet geweken.

Wel ben ik voor de inperking van het afsteek-tijdstip. Er zijn zoveel mensen, maar vooral ook dieren doodsbang voor vuurwerk, dat het wel fijn is dat het grootste deel van de dag niet afgestoken mag worden. Die paar uurtjes, dat kunnen we wel met elkaar vieren toch!

Moderator

Ook dat nog eens pallas. Wat mij betreft mag je pas vanaf een uur of 22.00 gaan afsteken. Overdag zie je daar toch niks van :P 

Bijdrager

ik ben bang dat je met een verbod alleen maar meer illegaal vuurwerk krijgt (ipv legaal) en alleen de onverantwoordelijke mensen gaan het afsteken. Oftewel: het gevaar is alsnog niet geweken.

Wel ben ik voor de inperking van het afsteek-tijdstip. Er zijn zoveel mensen, maar vooral ook dieren doodsbang voor vuurwerk, dat het wel fijn is dat het grootste deel van de dag niet afgestoken mag worden. Die paar uurtjes, dat kunnen we wel met elkaar vieren toch!

​Nou idd, helemaal mee eens!

Sleutelbeheerder

toen ik kind was ( lang geleden dus) was het vuurwerk echt eerlijk waar beperkt tot 12 uur ’s nachts/ Het behoort tot mijn betere jeugdherinneringen. Dan was het eindelijk 12 uur en dan probeerden we zo snel mogelijk buiten te zijn , om bij de eerste afstekers te behoren

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.