Vroeg bijvoeden voorkomt voedselallergie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

In tegenstelling tot wat jarenlang werd gedacht, blijkt het toch goed te zijn om kinderen vanaf vier maanden kleine hoeveelheden bijvoeding te geven. Eerst met groente en fruit, later ook met andere producten als ei, vis en pinda.

http://www.nu.nl/gezondheid/3699197/vroeg-bijvoeden-voorkomt-voedselallergie.html

bron nU.nl

Sleutelbeheerder

Ik mocht idd pas vanaf 6 maanden bijvoeding geven en dingen als bijv. aardbeien en eieren pas vanaf een jaar.

Eigenlijk twijfel ik of het sowieso allemaal wel uitmaakt. Als een kind coeliakie of ernstige koemelkallergie heeft, dan maakt 4 of 6 maanden niets uit, dan moet je het gewoon überhaupt niet geven. Bij mijn kinderen op school zit ook een meisje met coeliakie, daar kwamen ze op de kleuterleeftijd pas achter, na weet ik hoeveel ellende. Een jongen met zulke ernstige koemelkallergie dat hij afgevoerd moet worden naar het ziekenhuis, een meisje met pinda-allergie, ook levensgevaarlijk. En daar heeft vroeg of laat aan bijvoeding beginnen toch echt niets bij uitgemaakt.

Lid

Wat ik in deze belangrijke informatie vind en wat ik in het stukje niet terug kan vinden is of deze onderzoeken zijn gedaan bij kinderen die kunst dan wel borstvoeding kregen. En indien er sprake was van een gemengde groep in hoeverre dat de onderzoekresultaten uiteen liepen. De regel om pas na het half jaar bij voeding te introduceren ter verkleining op allergie kansen was volgens mij ook enkel gebaseerd op een groep kinderen die enkel borstvoeding kregen

Sleutelbeheerder

De echte heftige allergieën zul je er niet mee bestrijden, maar bij de mildere kan ik me er wel wat bij voorstellen. tenslotte kan je je zelf ook immun voor arsenicum maken door elke dag een beet je te slikken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.