Vraagje Over De Pil

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Emma4
    Lid

Stom h?. Vorige maand ben ik te laat gestart. En deze maand, heb ik op een dag twee keer de pil genomen.

(ik dacht dat mijn man er 1 tje uitgehaald heeft, omdat hij graag snel een broertje of zusje voor Lo?c wilt, maar hij heeft gezworen dat hij het niet heeft gedaan)

Nu is mijn vraag. Ik zal dus een pil tekort hebben. Ofwel neem ik 1 van een andere strip. Ofwel neem ik geen meer, en start ik dan ook een dag vroeger weer met de pil?

Sanna
    Lid

Stom h?. Vorige maand ben ik te laat gestart. En deze maand, heb ik op een dag twee keer de pil genomen.

(ik dacht dat mijn man er 1 tje uitgehaald heeft, omdat hij graag snel een broertje of zusje voor Lo?c wilt, maar hij heeft gezworen dat hij het niet heeft gedaan)

Nu is mijn vraag. Ik zal dus een pil tekort hebben. Ofwel neem ik 1 van een andere strip. Ofwel neem ik geen meer, en start ik dan ook een dag vroeger weer met de pil?

Vorige maand was je dus sowieso een week niet beschermd. Want een stopweek mag maximaal 7 dagen duren, op dag 8 moet je de pil echt slikken.

Verder, deze maand ligt het eraan van welke pil je de week nu mist? Want in week 2 kun je een pil vergeten zonder dat de werking van de pil daardoor verminderd.

Emma4
    Lid

ik heb ze niet vergeten, ik heb ze gewoon op 1 dag 2 maal ingenomen

Sanna
    Lid

ik heb ze niet vergeten, ik heb ze gewoon op 1 dag 2 maal ingenomen

Ja dat snap ik, maar was dat in week 2? Want dan kun je de dag erna gewoon geen pil slikken, en doorgaan. Anders zou ik je aanraden om er nog een week of 2 aan te plakken, en het overige deel van de strip als reservestrip aan te houden.

l1tje
    Lid

je kan kiezen om een maand extra door te slikken of je stopt (zonder een pil van de volgende strip te nemen)

Ik heb het ook een keer gehad. ff huisarts gebeld. was geen probleem

Sanna
    Lid

je kan kiezen om een maand extra door te slikken of je stopt (zonder een pil van de volgende strip te nemen)

Ik heb het ook een keer gehad. ff huisarts gebeld. was geen probleem

Maar dat ligt er geheel aan welke week je zit of de huisarts je aanraadt om te stoppen. Staat ook in het boekje. Anders ben je namelijk niet meer veilig.

Emma4
    Lid

Ik zal eens de bijsluiter lezen ivm doornemen; Want mijn ha is in verlof

Ik zou gewoon deze strip op maken en dan na 7 dagen weer aan de nieuwe beginnen. Of een maand doorslikken. Dat vind ik ook een goede optie.

Wanneer denk je dat je er waarschijnlijk 2 geslikt hebt? week 1 2 of 3?

Emma4
    Lid

Het was in het begin van week 2. Ik weet echt niet hoe ik het gedaan heb. Zo stom van me. Misschien omdat ik ook zoveel aan mijn hoofd heb.

Mieltie
    Lid

Hoi Emma,

Ik heb hetzelfde ‘probleem’ deze maand. (moest overgeven een uur na inname dus nog maar 1 genomen)

Je kunt ervoor kiezen om inderdaad 1 pil uit je volgende strip te halen, is wel beetje zonde omdat je dan aan die strip niks meer hebt.

Of je stopt 1 dag vroeger en neem dan na 7 stopdagen weer de volgende strip, werking is hetzelfde alleen je menstruatie zal met 1 dag verspringen. Je mag nl geen stopweek van meer dan 7 dagen hebben.

Emma4
    Lid

Wel ik heb het slim opgelost. De vorige keer had ik 1 strip geleend van mijn schoonzusje. Die kwam vandaag, dus heb ik haar een strip teruggegeven. En zei heeft nog een strip die begonnen is. En ik heb er eentje uit die nieuwe genomen.

Dus zit ik weer op schema. Want ik hou liever de dagen van mijn menstruatie uit het weekend

Wel ik heb het slim opgelost. De vorige keer had ik 1 strip geleend van mijn schoonzusje. Die kwam vandaag, dus heb ik haar een strip teruggegeven. En zei heeft nog een strip die begonnen is. En ik heb er eentje uit die nieuwe genomen.

Dus zit ik weer op schema. Want ik hou liever de dagen van mijn menstruatie uit het weekend

:P kwartetten met de pil ;)

Mieltie
    Lid

Hee wat fijn voor je, ik heb helaas niet zo’n schoonzus…ik zal een nieuwe strip moeten aanbreken, wil het nl ook niet wezen in het weekend. ;)

Emma4
    Lid

:P kwartetten met de pil ;)

hahahaha

leuk toch als je dezelfde pil neemt

ja hartstikke handig zo hoor!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.