Vloeien

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

Hoi Marieke,

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen van mijn 3e kindje en ik vloei nu nog steeds. Na deze bevalling verloor ik geen stolsels, zou het vloeien daarom wat langer duren? :unsure: Na mijn 2 andere bevallingen verloor ik nl. wel eerst een hoop stolsels en dacht daarom ook eerder van het vloeien af te zijn.

Is het normaal dat ik nu na bijna 4 weken nog steeds bloed verlies?

dropje
    Lid

Volgens mij is vloeien tot 6 weken na de bevalling ‘normaal’, zolang het maar niet stinkt (beetje raar verhaal.. maar anders ruikt dan gewoon zeg maar)

Marieke
    Lid

Hoi Klaver,

Allereerst gefeliciteerd met je kleintje!

Vloeien na de bevalling duurt gemiddeld 4-6 weken, dus het is niet vreemd dat je nu nog vloeit. Het zou wel bruiner moeten zijn nu en minder qua hoeveelheid dan in de eerste 2 weken na je bevalling. Als je opnieuw helderrood bloed verliest en het is meer dan eerst zou het ook een menstruatie kunnen zijn die weer is begonnen…

Als tip heb ik nog voor je dat het belangrijk is om regelmatig te gaan plassen. Ga niet je plas ophouden want een volle blaas duwt je baarmoeder omhoog waardoor deze niet goed samen kan trekken en dan kun je dus (tijdelijk) meer vloeien.

Succes!

Groet,

Marieke

Klaver
    Bijdrager

In de 2e week na de bevalling werd het idd bruiner maar nu is het sinds deze week weer helderrood en verlies ik weer meer bloed :mellow: Zou dat echt alweer een menstruatie kunnen zijn? :unsure:

Ik kijk het nog even aan, anders neem ik wel contact op de ha of vk…..ik moet toch begin november naar de vk voor nacontrole :)

Bedankt voor je antwoord Marieke.

Marieke
    Lid

Ja, dat kan ht je menstruatie al zijn! (4 weken er na zei je toch?)

Je valt nog onder verloskundige zorg tot je nacontrole dus ik zou haar bellen als je vragen hieromtrent.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.