Vergoeding Kinderopvang?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Myrthe
    Lid

zijn werkgevers nu verplicht mee te betalen aan de kosten voor de kinderopvang??

en hoeveel moeten ze mee (gaan) betalen??

ik heb ook vernomen dat er een vergoeding is van de belastingdienst.

hoe hoog is deze ongeveer???

ik weet niet of ze het nu verplicht zijn..

maar als ik het zo begreep is het voor een gezin met 2 kids iets van 180 euro

maar weet het niet helemaal zeker hoor

Nee, werkgevers zijn op dit moment niet verplicht om mee te betalen.

Ze mogen wel meebetalen, indien werkgevers van beide ouders meebetalen, mogen ze ieder 1/6 deel van het totaalbedrag vergoeden. De overheid vergoedt dan ook nog 1/3 deel, dus 1/3 deel moet je zelf betalen. Dit gaat overigens wel naar inkomen.

Als 1 werkgever niet meebetaalt, mag de andere 1/3 deel vergoeden. Als ze allebei niet willen, krijg je van de overheid weer een grotere vergoeding.

Veel hangt af van je inkomen, op de website van de Belastingdienst of via de website Toeslagen, kun je heel makkelijk een berekening maken…

Succes!

Leonie

Myrthe
    Lid

alvast bedankt!!!!

Jorien
    Lid

Wij hebben kinderopvang (creche) voor 2 kinderen voor 2 dagen in de week.

??n zesde deel wordt vergoed door de werkgever van m’n man, ??n derde deel door de belastingdienst, en dan wordt er nog gekeken naar het gemiddelde inkomen van beide ouders………..Wij betalen per maand ongeveer…..150 euro netto voor 2 dagen in de week voor 2 kindjes.

Klaver
    Bijdrager

Werkgevers zijn nog niet verplicht mee te betalen….dat willen ze

geloof ik wel invoeren…….maar dat is er nog niet doorheen.

De werkgever van mijn man betaald wel mee, maar mijn werkgever niet :(

Justin gaat 1x per week naar het KDV en wij krijgen via de belasting

?119,= terug :D

Wij hebben kinderopvang (creche) voor 2 kinderen voor 2 dagen in de week.

??n zesde deel wordt vergoed door de werkgever van m’n man, ??n derde deel door de belastingdienst, en dan wordt er nog gekeken naar het gemiddelde inkomen van beide ouders………..Wij betalen per maand ongeveer…..150 euro netto voor 2 dagen in de week voor 2 kindjes.

goed dat je deze berekening geeft , Jorien.

veel mensen horen alleen de bruto prijzen en vinden de kinderopvang dan vreselijk duur.

maar voor 150 ? in de maand vind je nergens iemand die de hele maand zwart 2 dagen op 2 kinderen past.

Het hangt inderdaad ook van je inkomen af. En hoe duur je opvang is, want er zit een max aan wat ze vergoeden.

Wij betalen voor 2 dagen per week ongeveer 200 euro en dat betekend dat we in totaal de ongeveer de helft vergoed krijgen.

Verder klopt het idd dat werkgevers nog niet verplicht zijn mee te betalen. Dat willen ze geloof per 2007 wel invoeren maar daar hebben we nu nog niks aan.

Martica
    Lid

Mijn dochtertje is 5 jaar en gaat nar de voorschoolse en naschoolse opvang. Ik heb een minimim inkomen en ben officieel gezien een alleenstaande ouder. Ik heb een lieve vriend maar officieel woont hij niet bij ons. Ik krijg geen vergoeding voor kinderopvang van mijn werkgever dus heeft de belastingdienst dat deel tevens op zich moeten nemen. Het hangt inderdaad ook af van je inkomen en of je een partner hebt. Verder moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben want ik betaal uit mijn eigen zak maar 30 Euro per maand terwijl het totaal bedrag rond de 750 Euro per maand ligt. Ben dus hartstikke blij met de aanvulling die ik krijg van de belasting.

Groetjes,

Mar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.