Vanaf Wanneer Zwemmen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    yvonne
    Lid

mijn vriendin is net bevallen, ik stel de vraag voor haar.

door het mooie weer hebben ze zwemmen in de kop gekregen (wel een binnenbad)

de baby is nu 4 en halve week oud, mag deze al in het zwemwater??

ze heeft zelf hechtingen, mag zij nu zwemmen??

Mieltie
    Lid

Zelf mag ze nog niet en haar baby al helemaal niet, die moet eerst (rond de 10 weken) z’n eerste prik hebben gehad!

Elsje
    Lid

Mag een baby pas met de 10e week zwemmen. Met babyzwemmen mag je hier nl al vanaf de 7e week komen. En als Ruben 7 week is en het is nog zo mooi weer was ik dat wel van plan eigenlijk. Dus liever niet? Na de 1e prik kan dat pas?

Hier werd ook gezegd na de eerste prik.

Ik zat toendertijd met dezelfde vragen mbt zwemmen :P

In elk geval moet je zelf gestopt zijn met bloeden en mag het zowieso pas na 6 weken. Wat de kleine betreft:

Deze mag pas na de eerste enting gaan ‘zwemmen’ en niet te lang ivm snel afkoelen.

Anne-Marlein was 9 weken toen we gingen babyzwemmen

Klaver
    Bijdrager

Wij zijn met Justin voor het eerst gaan zwemmen toen hij

4,5 maand was :D

brie
    Lid

wat ik weet is dat voor jezelf na de nacontrole pas weer in bad mag dus lijkt mij ook zwemmen en voorde baby echt pas na zn eerste prik wachten om te zwemmen in een zwembad ed,maar in je eigen tuin even zou denk ik minden kwaad kunnen maar ik zou zelf wachten want die kleintjes koelen heel erg snel af ik heb vanaf 3 maanden baby zwemmen gedaan met warmer water maar dat is ook maar een kwartier en sommige baby maar 5 min en dan krijgen ze het gewoon veel te koud.Ik zou die kleine lekker wat afkoelen met wat water op een washandje.

Maar veel succes en geniet van t lekkere weer

Ook kun je je baby van te voren insmeren met wat baby olie, dan blijven ze wat langer warm. Ook niet te veel want dan is het net een paling ^_^ :D

Redcat
    Lid

Ik ga vandaag voor het eerst zwemmen met me kleine, hij is nu 2 maanden oud.

Ze gadden mij vertelt dat je pas na 6 weken in bad mocht of gaan zwemmen.

ik wil ook zo graag zwemmen met Wendy en me vriend

ze is byna11 maandjes en nog niet eens 1 x met haar gezwommen :(

jason en ik zwemmen ook al een tijdje heerlijk hoor

en nu vooral met dat warme weer

Wil70
    Lid

Bij ons wordt er geadviseerd om pas rond de 3 maanden te gaan zwemmen met je baby’tje, i.v.m de groei van de longen

loes
    Lid

Ja en heb ook wel eens gehoord dat het chloor astma kan veroorzaken??

Wil70
    Lid

Er heeft wel eens een artikel in de krant gestaan hierover.

Maar als je een half uurtje gaat zwemmen met je kind is dat echt niet aan de orde hoor, je moet natuurlijk niet heel de dag in de chloorlucht gaan zitten.:D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.