Vakantieplannen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Wij gaan al jaren niet meer op vakantie.. omdat we altijd maar moeten sparen voor de kleine extra dingen. Mijn man heeft sinds een paar maanden een nieuwe baan en dat verdient een stukje beter :lol: En aangezien we hier in Nederland ook een vermogen kwijt zijn met de zomervakantie zaten we eraan te denken om deze zomer ‘echt’ op vakantie te gaan. We hoeven geen wereldreis of een all inclusief duur resort, maar iets leuks en betaalbaars. Bijv kamperen, maar dan wel stacaravan want we hebben geen spullen..

Nu heb ik het nog nooit gedaan..

We gaan nog op internet zoeken en kijken maar ik was benieuwd of jullie misschien wat tips voor ons hadden. Misschien zijn jullie ergens heen geweest wat je echt een aanrader vind? Mag ook buitenland hoor, dat lijkt ons namelijk leuker dan hier.

Klaver
    Bijdrager

Pff moeilijk om je hierin te adviseren want de keus is natuurlijk onbeperkt……er zijn zoveel mogelijkheden wat dat betreft. Ik denk dat het handig is als je naar een reisbureau gaat en daar wat gidsen mee neemt, zo kan je thuis op je gemakje bekijken naar welk land je voorkeur uit zou gaan.

Wij hebben zelf een aantal keren een stacaravan gehuurd en dat is ons altijd prima bevallen. Het voordeel is natuurlijk dat het eigenlijk gewoon een huisje is met alles er op en er aan alleen dan wat kleiner natuurlijk. Als je een stacaravan wilt gaan huren, zou ik er wel een nemen met een veranda, zodat je lekker buiten kunt zitten :)

Succes met zoeken!

Taaipoppetje
    Bijdrager

klaver, zoals ik al zei gaan we zelf ook internet afstruinen.. en inderdaad de keuze is heel groot allemaal. Wat ik leuk zou vinden is bijv als je zou zeggen dat je daar en daar was geweest, dat het leuk was voor kinderen of juist niet leuk, of je het ons zou aanraden etc. ik vind het spannend en als iemand er al heen is gegaan met goede ervaringen bijvoorbeeld, dan kan ik daar ook beetje van op aan. snap je?

Fiene
    Bijdrager

Ik weet niet waar je precies heen wilt maar de stacaravans van Hoogenboom zijn over het algemeen mooie nette caravans is onze ervaring. De jongens gaan steevast het allerliefste naar Groot Bartje in Zorgvlied, Drenthe. Er valt niet heel veel te beleven maar er is een klein animatie team en een buitenzwembad en een erg leuke manege. Kleine camping maar op iedere hoek een speeltuintje. Je kan je kinderen daar rustig de caravan uit sturen op naar een speeltuintje want vanuit iedere caravan zijn er speeltuintjes te zien ;)

Klaver
    Bijdrager

Ja okee, maar vergeet niet dat smaken verschillen he. Ik kijk bv. ook vaak van te voren op zoover.nl om de beoordelingen van mensen te lezen over een bepaalde camping o.i.d. en je leest altijd positieve en negatieve verhalen, dus het is moeilijk om van een ander uit te gaan.

Wij hadden 2 jaar geleden een stacaravan gehuurd in Belgie, op vakantiepark Droomgaard van de Ooststappen Groep. Absoluut geen aanrader, is ook heel veel negatief in het nieuws geweest. Meerdere parken trouwens van de Ooststappen Groep.

Afgelopen zomer hadden we een stacaravan gehuurd gewoon in NL omdat ik hoogzwanger was, dat was in Limburg op Recreatiepark De Schatberg……een ontzettende leuke camping waar veel te doen is met een mooi zwembad voor de kids met glijbaan, zowel buiten als binnen :)

De laatste paar jaren zijn we niet verder gekomen dan Belgie…..dus een stacaravan huren in Frankrijk, Spanje o.i.d. daar heb ik geen ervaring mee.

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik weet niet waar je precies heen wilt maar de stacaravans van Hoogenboom zijn over het algemeen mooie nette caravans is onze ervaring. De jongens gaan steevast het allerliefste naar Groot Bartje in Zorgvlied, Drenthe. Er valt niet heel veel te beleven maar er is een klein animatie team en een buitenzwembad en een erg leuke manege. Kleine camping maar op iedere hoek een speeltuintje. Je kan je kinderen daar rustig de caravan uit sturen op naar een speeltuintje want vanuit iedere caravan zijn er speeltuintjes te zien ;)

Ik heb zelf ook geen idee hoor.. maar denk zo doe ik ideeen op haha. Hoogeboom heb ik wel van gehoord maar nog nooit heen geweest.. drenthe is wel mooi he..

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ja okee, maar vergeet niet dat smaken verschillen he. Ik kijk bv. ook vaak van te voren op zoover.nl om de beoordelingen van mensen te lezen over een bepaalde camping o.i.d. en je leest altijd positieve en negatieve verhalen, dus het is moeilijk om van een ander uit te gaan.

Wij hadden 2 jaar geleden een stacaravan gehuurd in Belgie, op vakantiepark Droomgaard van de Ooststappen Groep. Absoluut geen aanrader, is ook heel veel negatief in het nieuws geweest. Meerdere parken trouwens van de Ooststappen Groep.

Afgelopen zomer hadden we een stacaravan gehuurd gewoon in NL omdat ik hoogzwanger was, dat was in Limburg op Recreatiepark De Schatberg……een ontzettende leuke camping waar veel te doen is met een mooi zwembad voor de kids met glijbaan, zowel buiten als binnen :)

De laatste paar jaren zijn we niet verder gekomen dan Belgie…..dus een stacaravan huren in Frankrijk, Spanje o.i.d. daar heb ik geen ervaring mee.

weet ik hoor klaver, maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen. wat je zegt van oosstappen: super.. want ik heb dus een bon liggen voor of een midweek of een weekend weg naar een oostappen park. Maar droomgaard is dus geen aanrader, weet ik dat ook! :) thnx

Fiene
    Bijdrager

Heb je wel gelijk in hoor Klaver, voor iedereen is die ervaring anders. Op Zoover is Groot Bartje niet zo heel hoog aangeschreven omdat het niet een heel groot park is met veel vermaak maar ze hebben w heel veel mooie natuur en het is een fijn klein parkje waar je alles te voet kan doen.

Voor ons overigens nooit meer Oostappen!!! We zijn afgelopen zomer een weekendje naar de Berckt in Limburg geweest van Oostappen en daar werden we helemaal achterin ergens weg gestopt en keken tegen een bouwval van een caravan aan :( dat was echt waardeloos. Veel achterstallig onderhoud en een tokkie park ;)

Ik heb zelf ook geen idee hoor.. maar denk zo doe ik ideeen op haha. Hoogeboom heb ik wel van gehoord maar nog nooit heen geweest.. drenthe is wel mooi he..

Drenthe of Duitsland zijn onze favoriete bestemmingen voor vakantie ;) Drenthe met stip op 1 :blij:

Mocht je richting buitenland gaan, is bv gardameer mooi. Evt een tent ipv stacaravan is ook zeker goed te doen, ook voordeliger en je hebt ook alles…

Bij selectcamp hebben ze het nieuwe kamperen, glamping. Luxe tent met alle voorzieningen van een stacaravan. Vaste douche en toilet…

Wij zijn in juni in spanje geweest vilanova park, uurtje onder barcelna… Geweldig!

Taaipoppetje
    Bijdrager

nicky, thnx! wat leuk zo een ingerichte tent.. dat zie ik dan nog wel zitten. ik ga ff kijken op select kamp. klinkt erg leuk ook die in spanje!

Klaver
    Bijdrager

Bij selectcamp hebben ze het nieuwe kamperen, glamping. Luxe tent met alle voorzieningen van een stacaravan. Vaste douche en toilet…

Ik heb even gekeken, ziet er super uit zeg…..het is dat wij een eigen caravan hebben, anders zou ik zeker zoiets boeken :)

Ja die tenten zijn geweldig, met houtenvloer e.d. Ideaal! Nog niet overal hebben ze deze tenten… Maar denk niet dat selectcamp de enige is/blijft

paula
    Bijdrager

Na 10 jaar naar centerparcs te zijn geweest hebben we afgelopen zomer een stacaravan geboekt met overdekte verranda (zeker aan te raden) in Frankrijk, de Dordogne. Het was op aanraden van een klant in onze winkel. We wilden na jaren van regen eens een keer zonder jas en zon, hoefde voor ons geen 30 graden te zijn.Ze vertelde dat we dan naar de dordogne moesten gaan, omdat het daar zo’n 8 graden warmer is dan hier en niet al te ver. Het werd camping Moulin de la Pique http://www.rcn-campings.fr/rcn-le-moulin-de-la-pique?steID=16&catID=1695 een leuke Nederlandstalige camping en toevallig waren mijn neef en zijn vrouw er geweest en gingen ook dit jaar weer heen, dus we wisten dat het goed was.

En dat was het. Echt super!! Niet zo groot, glijbanen, animatie en een super mooie omgeving waar heel vee uitstapjes gedaan konden worden. We hebben genoten en zijn nu dus verpest, de vakantie voor volgend jaar is weer geboekt, dan gaan we weer naar Frankrijk maar dan even verder, Camping La baume in Frejus. http://www.eurocamp.nl/camping/cote-d-azur/rv014-la-baume.html?Gclid={SI:gclid}&siplacement=&simobile=&sinetwork=g&sicontent=0&sicreative=20232282295&siclientid=7941&sitrackingid=511663941&gclid=CLSV3839uLQCFUbKtAodOwUALw&et_rp=1 Ik kan het niet meer afwachten!

paula
    Bijdrager

Ohja, het was ook geen 30 graden, maar 42 pppffff in Nederland was het ook warm, net nu wij niet meer gingen hahaha

Taaipoppetje
    Bijdrager

paula, thnx! ik heb meteen gekeken op die eerste site: ziet er super uit! Zet m op het lijstje, dank je wel :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.