Turbobevalling !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Mijn naam is Wilma Krijnen, en ik ben 24 jaar en zwanger van ons 2e kindje een

zoontje Mike.(28-08-2006)

Mijn bevallingsverhaal van mijn dochtertje Chelsea.

29-03-2004/03:30:

Steken in mijn zij.

Mijn man (Toen vriend)wil dat ik de VK bel, maar ik vind het onzin, want ik was 35 weken en had verder nergens

geen last van, ik zei het gaat wel over.

4:00:

Toch maar even bellen, ben moe en kan niet slapen, maar omdat mijn man

zo aandringt.

4:30:

De Vk is er, en voelt inwendig.

Ze denkt dat ik al bezig ben, en moet naar het ziekenhuis.

5:00:

Het ziekenhuis.

Ik bleek een blaasontsteking te hebben, en al 5cm ontsluiting.

Daar schrok ik best van omdat ik nog maar 35 weken ben, en totaal geen weeen heb.

Ik kreeg een antbioticakuur, en moest blijven.

Omdat ze bang waren dat ik die andere 5cm ook niet zou voelen.

Uiteindenlijk bleef ik op 5cm hangen.

BEVALLEN:

14-04-2004:

De dokter was 13 April 2004 op controle geweest en zag dat mijn bloeddruk

100 was terwijl normaal 65 a 70.

Dit was dus niet goed.

Daarom hadden ze besproken dat vandaag 14-04-2004 mijn vliezen werden gebroken.

08:25 Dokter kwam vertellen dat ik vandaag mama zou worden.

08:30 Vol zenuwen mijn man (Toen vriend) gebeld, en mijn ouders

09:00 Verloskamer toe.

09:10 Vliezen breken i.v.m. 5cm.

10:00 Nog niks

10:30 Weeen beginnen.

11:25 Persween beginnen

11:56 Chelsea is geboren

Met 37,5 weken, 3170 gr….Score 10, beetje ingescheurt…

Dus een bevalling van 1,5 uur vanaf de eerste wee.

Hoe zou het met de bevalling van mijn zoontje gaan verlopen???

Nog eventjes wachten.

Maar ik hoop net zo snel !!! :D

Wilma

miranda
    Lid

Ook ik heb ervaring met snelle bevallingen.

Bij Lindy ben ik om 12.00 aan het infuus gelegd met weeenopwekkers en om 15.30 is ze geboren.

Bij Robbin begon het ’s middags wat te rommelen nadat ik was gestript met 1 cm. maar stelde niet zo veel voor.

’s Avonds werd het wat serieuzer en de vk kwam en ging om 22.45 weer weg en zat ik nog steeds op 1 cm.

Daarna werd het heftiger en om 00.00 kon ik het niet meer houden en moest ik persen, de vk is als een razende hier naar toe gekomen en had ik 4 cm, een kwartier later om 00.15 is Robbin geboren.

Morgen is hij alweer 8 weken oud.

Sterkte alvast voor de bevalling.

Ja het maakt eigenlijk niks uit en je kan er niks van op aan hoor.

Bij mijn eerste ging het als volgt en ben van hem poliklinisch bevallen op advies van de VK:

23.00 uur vliezen gebroken,

00.00 uur begonnen de wee?n,

06.00 uur de VK weer gebeld want ik kon het niet houden van de pijnlijke wee?n en gezegt dat ik alvast naar het ziekenhuis wilde omdat ik anders de lange rit in de auto niet vol kon houden en nu zou het nog wel een klein beetje gaan,

06.45 uur in het ziekenhuis heb ik 6 cm ontsluiting,

07.00 uur zegt de VK: ik ga nog maar even naar huis want het duurt nog wel een paar uur,

09.10 uur beginnen de perswee?n en wordt de VK toch maar ff opgebeld,

09.29 uur Wesley geboren en de VK was net op tijd om hem op te vangen.

Wesley werd trouwens 9 dagen te vroeg geboren.

Bij mijn tweede ging het weer heel anders en mocht heerlijk thuis bevallen:

19.40 uur beginnen zomaar opeens de wee?n en we waren op visite dus toch maar naar huis gegaan want ze werden al snel heel heftig,

20.30 uur voor de zekerheid toch maar de VK gebeld en ze kwam meteen al,

23.15 uur braken mijn vliezen en had al 8 cm ontsluiting,

00.17 uur beginnen de perswee?n,

01.14 uur Dewi geboren.

Dewi werd 1 dag te vroeg geboren.

De enige 2 overeenkomsten die ik heb met die 2 is dat ze allebei een score hadden van 10 en ik ben bij allebei ingeknipt hahaha. Maar zo zie je dus hoeveel verschillen er kunnen zijn tussen 2 bevallingen. ;) :D

mijn bevalling van me 2e ging super snel.

s’nacht om 4uur kreeg ik weeen die werden meteen erger rond kwart voor 5 ik kon nie zitten liggen niks ik had druk gevoel.

5uur in het ziekenhuis ik moest aan het ctg 20minuten later vroeg ik de vk of ze me ontsluiting wou kijken en ja hoor 9cm. om 5 voor half 6 persen en half 6 was me 2e mooie dochter er cherenithy ashanti petronella 3475gr en +- 49cm

(39wk)

me 1e ging ook super snel:

ik bleek al ontsluitng te hebben head geen weeen niks geen pijn enzo.

werd ingeleid inverband met pre-e clampsie en half 4 braken ze me vliezen omdat ik ontsluiting had maar geen weeen en 5voor half 7 mocht ik persen en 7 over half zeven was me dochter er kiesha nirvana pertonella 2560gr en 46cm

(37wk/6dg)

estherd
    Lid

Ik denk dat dat best wel kan verschillen. Mijn bevalling was ook aardig snel. Om 16.45 uur braken de vliezen, om 18.00 uur de eerste weeen en om ongeveer 19.40 uur volledige ontsluiting. Alleen het persen duurde daarna erg lang, want meneertje wilde niet netjes het bochtje om, maar kwam gewoon met zijn schouders dwars. Maar al met al binnen 5,5 uur geboren.

Hoewel ik niet in verwachting ben, vraag ik mij weleenas af hoe een volgende bevalling zou gaan. In ieder geval weten we al dat we, als we weer met gebroken vliezen beginnen, bij de 1e wee moeten bellen. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

nancy
    Lid

ik zat s’morgens met mijn schoonzussie aan het ontbijt in de verloskamer zij was ook in het ziekenhuis omdat zij die dag daarvoor was bevallen :P ik was in het ziekenhuis omdat ik veel bloed verlor en s’morgens mocht ik in de verloskamer gaan zitten omdat ik die dag wel ging bevallen.

dus half 8 aan het ontbijt toen begonnen de weeen half negen mijn mannetje gebeld of ie wilde opschieten om naar het ziekenhuis te komen hij moest toch al gauw 20 rijden om hier te zijn rond negen uur waren de weeen heftig en ging mijn schoonzussie haar kindje voeden die lag op de kinderafdeling en haar mannetje was ook net aan gekomen daarna ging het snel 10 voor half 11 is de kleine geboren en mijn schoonzussie was toen net klaar met het voeden van haar kindje haha die kwamen net boven langs de verloskamers toen ze bij mij een kleintje hoorde huilen dus die meteen he dat kan niet dus klop klop mogen we binnen komen haha dus was gezellig hoor net na de bevalling mijn schoonzus mijn broertje en mijn zus waren dus aanwezig niet tijdens de bevalling toen was alleen mijn zus er maar toen ie er eenmaal uit was echt net want de placenta moest nog komen waren mijn broertje en schoonzus ook aanwezig was wel gezellig

Jessy
    Lid

Het ziekenhuis schreef bij mij: 30 minuten van 0 cm. tot 10 cm. ontsluiting.

Ik was aangekomen in het ziekenhuis omdat met 36,5 wkn de vliezen waren gebroken.

Ik zei dat het begonnen was, maar ze geloofden me niet en ik moest maar in een wachtkamer plaatsnemen. Daar kwam dus 1 hele grote wee die een half uur duurde en die vreselijk veel pijn deed. Toen maakte ik inmiddels zoveel herrie dat ze toch maar kwamen kijken en ik volledige ontsluiting bleek te hebben.

In vliegende vaart naar de verloskamer, toen 20 minuten persen en m’n dochtertje was geboren.

Wee?nstorm. Geen pretje, maar wel snel ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.