Trombose verleden invloed op zwangerschap?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Een aantal jaar geleden heb ik een trombosebeen gehad. De arts heeft toen gezegd dat ik dit meteen moet melden als ik zwanger ben omdat het risico dan groter is dat het terugkomt. Welke invloed heeft dit op het verloop van mijn zwangerschap? Zal ik weer aan de bloedverdunners moeten?

Felice
    Sleutelbeheerder

Dit is denk ik een vraag voor onze verloskundige. Zou je hem daar even willen stellen. Wij zijn ook allemaal maar mede-moeders….

Marieke
    Lid

Een aantal jaar geleden heb ik een trombosebeen gehad. De arts heeft toen gezegd dat ik dit meteen moet melden als ik zwanger ben omdat het risico dan groter is dat het terugkomt. Welke invloed heeft dit op het verloop van mijn zwangerschap? Zal ik weer aan de bloedverdunners moeten?

Beste Daniellaaa,

Je hebt een verhoogde kans op trombose door jouw voorgeschiedenis als je zwanger bent en in het kraambed. Het advies varieert per situatie of reeds in de zwangerschap antistolling gebruikt moet worden, of dat dit pas in het kraambed hoeft. Sommige vrouwen hebben geen antistolling nodig. Ik zou het advies van de arts willen benadrukken en ik wil je zelfs aanraden om al vr je zwanger raakt een beleid te laten maken (via verloskundige en/of huisarts). Mocht je inmiddels al zwanger zijn zou ik dit melden aan je verloskundige en een beleid laten maken.

Succes!

Groet,

Marieke

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.