Toch Nog Lyme

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur

28-08-?06 bezoek aan Dr. v Loon

Gisteren zijn we dus weer bij de internist geweest, dus hier een verslagje.

Als eerste was Dr. v Loon absoluut niet blij te horen dat de antibiotica mijn toestand verslechterd hebben en ook na het stoppen van de medicijnen geen verbetering hebben opgeleverd.

Toch is hij (en een aantal andere artsen/laboranten) ervan ?overtuigd? dat de bacterie verdwenen is, aangezien de laatste test negatief was.

De klachten die ik heb zullen dus vermoedelijk ergens anders door veroorzaakt worden en gelukkig wil Dr. v Loon verder zoeken!

We gaan dus verder met in eerste instantie bloedonderzoek :

? Lever-en nierfuncties (vanwege het vele medicijngebruik)

? Schildklierwaardes

? Antistoffen tegen de schildklier (aangezien er vorig jaar 1 dubieus was, wat zou kunnen wijzen op een auto immuun ziekte tegen de schildklier in aanmaak)

? Glucose Tolerantie test (eindelijk eens een glucosetest die zal worden gedaan zoals het hoort!!!)

? Voor de zekerheid nogmaals de simpele Lyme test

Omdat ik eigenlijk al jaren erg druk ben in mijn slaap (levendige angstdromen, vaak wakker worden etc) is het misschien een optie om me door te verwijzen naar een slaapcentrum, maar dat komt dan later.

Volgens mij was dit het wel zo?n beetje, als ik weer nieuws heb dan laat ik het wel weten.

Groetjes Annika

eschre
    Sleutelbeheerder

28-08-?06 bezoek aan Dr. v Loon

Gisteren zijn we dus weer bij de internist geweest, dus hier een verslagje.

Als eerste was Dr. v Loon absoluut niet blij te horen dat de antibiotica mijn toestand verslechterd hebben en ook na het stoppen van de medicijnen geen verbetering hebben opgeleverd.

Toch is hij (en een aantal andere artsen/laboranten) ervan ?overtuigd? dat de bacterie verdwenen is, aangezien de laatste test negatief was.

De klachten die ik heb zullen dus vermoedelijk ergens anders door veroorzaakt worden en gelukkig wil Dr. v Loon verder zoeken!

We gaan dus verder met in eerste instantie bloedonderzoek :

? Lever-en nierfuncties (vanwege het vele medicijngebruik)

? Schildklierwaardes

? Antistoffen tegen de schildklier (aangezien er vorig jaar 1 dubieus was, wat zou kunnen wijzen op een auto immuun ziekte tegen de schildklier in aanmaak)

? Glucose Tolerantie test (eindelijk eens een glucosetest die zal worden gedaan zoals het hoort!!!)

? Voor de zekerheid nogmaals de simpele Lyme test

Omdat ik eigenlijk al jaren erg druk ben in mijn slaap (levendige angstdromen, vaak wakker worden etc) is het misschien een optie om me door te verwijzen naar een slaapcentrum, maar dat komt dan later.

Volgens mij was dit het wel zo?n beetje, als ik weer nieuws heb dan laat ik het wel weten.

Groetjes Annika

Je moet geen auto immuun ziekte tegen je schildklier hebben hoor, dan gaan we teveel op elkaar lijken ;) Is je B12 al eens nagemeten? Kan ook een hoop ellende veroorzaken, de mijne zweeft altijd op de rand van aanvaardbaar…

Trouwens, mijn (alternatieve) di?tiste vertelde dat recentelijk is gebleken dat penicilline Lyme niet weghaalt, maar verder naar binnendrukt, waardoor het niet meer te zien is, maar er nog wel is :( Daar zal regulier het wel niet mee eens zijn, maar ik houd het toch in mijn achterhoofd! Zij kan me in ieder geval helpen op een veilige manier (zonder daarmee regulier aan de kant te schuiven, voor het geval iemand zich ongerust maakt ;):lol: )

Wat je zegt over Lyme klopt helaas als een bus.

De bacterie is in staat zich o.a in cystevorm te veranderen zodat het niet meer te zien is in het bloed en antibiotica er niet meer bij kan :wacko:

Alleen de test is geweest met bloed dat een week of 3 op kweek is gezet en in principe zeggen ze dat de eventuele cystevorm dan weer over had moeten gaan in gewone ‘spirochten’ (zoals de bacterieen heten)

Mag ik vragen wat voor therapie jij nu precies volgt tegen Lyme? Helemaal geen antibiotica meer dus?

En jij hebt ook de ziekte van Graves of Hashimoto dan (auto immuunziekte tegen schildklier?)

We zouden toch eens onze klachten naast elkaar moeten leggen, ik ben zeer benieuwd!

Vit. B 12 is al vaker nagekeken (zoals bijna alles, ook gewone schildklierwaardes) maar het is idd mogelijk dat de waarde ‘normaal’ is maar je toch daardoor klachten hebt.

De internist heeft ook gezegd dat ie mij eventueel voor schildklier wil behandelen, ook al zijn de waardes binnen de normen. Een proefbehandeling dus, hij kijkt nml niet alleen naar waardes, maar ook naar ervaring, klachten etc.

Mijn suikerspiegel is ook vaak gemeten, twee keer een dagcurve maar niet op de goede manier. Toch had ik er waardes tussen zitten van 2.5 en 2.9 (en dat een half uur na eten <_< veel te laag), waar tussen de 4 en 8 normaal schijnt te zijn ... :rolleyes:

eschre
    Sleutelbeheerder

Mijn suikerspiegel is ook vaak gemeten, twee keer een dagcurve maar niet op de goede manier. Toch had ik er waardes tussen zitten van 2.5 en 2.9 (en dat een half uur na eten <_< veel te laag), waar tussen de 4 en 8 normaal schijnt te zijn ... :rolleyes:

Hmmm..dan hebben wij dus exact dezelfde kwalen…. :blink: spooky ;) voor de hypoglycaemie slik ik chroom(nicotinaat), in combinatie met geen snelle suikers en weinig koffie en dat helpt bij mij erg goed!

Ik had Graves, het schijnt bij mij nu omgeslagen te zijn naar Hashimoto, gezien het feit dat mijn schildklier nu helemaal niets meer lijkt te doen.

Voor de Lyme heb ik nu druppels, waar je evengoed Herx van kan krijgen :( maar da’s natuurlijk eigenlijk alleen maar een goed teken. Over een poos laat ik wel weer in duitsland testen of het weg is, al zegt dat natuurlijk weer weinig, maar goed, in combinatie met hoe ik me voel dan. Groot voordeel met de druppels is dat je er zwanger mee mag raken :)

ja maar ho, denk erom : het is eventueel mogelijk dat Lyme overgedragen worden van moeder op kind …

Voor het geval je dat nog niet wist :( dat was 1 van de redenen dat onze kinderwens toen aan de kant ging en nu blijft ivm mijn echt heel slechte gezondheid nu. :huilen001:

eschre
    Sleutelbeheerder

ja maar ho, denk erom : het is eventueel mogelijk dat Lyme overgedragen worden van moeder op kind …

Voor het geval je dat nog niet wist :( dat was 1 van de redenen dat onze kinderwens toen aan de kant ging en nu blijft ivm mijn echt heel slechte gezondheid nu. :huilen001:

Weet ik, Noa wordt ook getest. Maar ik heb het waarschijnlijk een stuk minder dan jij…

hartstikke goed dat je de kleine ook laat testen!!!

Wannie, dank je voor je berichtje!

Emma4
    Lid

Toot, ik wist niet dat je je kinderwens opzij zette omdat het kan van moeder op kind gaan. Ik dacht dat het was door die antibiotica. Veel sterkte meis.

Een hele dikke knuffel van mij!! :wub:

Hou ons wel verder op de hoogte h?, ivm die kweek en zo.

allebei dus Emma ;)

en die kweek voor Lyme is al geweest, die was negatief dus vandaar nu Lyme vrij.

Maar de andere onderzoeken moeten nog gedaan worden.

afgelopen donderdag bloed geprikt : 10 buisjes weer ajb (maar geen hele volle gelukkig ;) )

Donderdagochtend om 8.30u in het zh zijn voor de Glucose test.

Ik moet het zh overigens nog bellen, want de test is tegenwoordig nuchter prikken, glucose drankje en dan 2 uur later nog 1x prikken, maar de internist wil dat ik na het drankje 2.5 uur lang ieder half uur geprikt wordt (dat dacht ik zelf ook al, aangezien mijn ervaring met eerdere tests)

Maar dat is dus wel 6x prikken in 2.5 uur :wacko: *slik*

Emma4
    Lid

6 keer prikken!!! Jeetje

Anoniem
    Gast

:wacko: vind 1 keer al eng

ik ben d’r gelukkig inmiddels redelijk aan gewend.

Heb ook al eens eerder een soort glucose test gehad, dat was zelfs 9 keer prikken op 1 dag, ofwel 4x ene arm, 5x andere. Dat heb ik ook ‘overleefd’ ;) dus dit moet ook lukken!

een half uurtje geleden belde de internist met het verlossende woord :

er zijn nog steeds sporen van Borrelia in mijn bloed, ofwel ik heb nog steeds Lyme zoals hij zegt.

Het enige lastige is nu dat ik zo hevig reageerde op de doxy, dus v Loon vond het een beetje ‘eng’

Ik stelde voor om het te proberen met 2 weken op 1 week af, dan weer 2 weken op en 1 week af.

Vervolgens moet ik hem op de hoogte houden en hebben mijn vriend en ik nu afgesproken voor over een kleine maand een afspraak in de praktijk te maken.

Dan kunnen we eventuele vervolgbehandeling bespreken en natuurlijk hoe het dan gaat.

Groetjes Annika

Anoniem
    Gast

een half uurtje geleden belde de internist met het verlossende woord :

er zijn nog steeds sporen van Borrelia in mijn bloed, ofwel ik heb nog steeds Lyme zoals hij zegt.

Het enige lastige is nu dat ik zo hevig reageerde op de doxy, dus v Loon vond het een beetje ‘eng’

Ik stelde voor om het te proberen met 2 weken op 1 week af, dan weer 2 weken op en 1 week af.

Vervolgens moet ik hem op de hoogte houden en hebben mijn vriend en ik nu afgesproken voor over een kleine maand een afspraak in de praktijk te maken.

Dan kunnen we eventuele vervolgbehandeling bespreken en natuurlijk hoe het dan gaat.

Groetjes Annika

Jemig meid!!

Hopen dat je binnekort eens wat POSITIEFS te melden hebt!!! Het zit je ook niet mee he!!

Liefs Antoinette

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.