Tip gezocht voor schoonmaken van luxaflex

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    smurfie
    Lid

Wie heeft een goeie tip voor het schoonmaken van luxaflex?

Wij wonen ruim 2,5 jaar in dit huis en ik moet bekennen dat ik die dingen nog nooit heb schoongemaakt (hingen er al toen we er kwamen wonen) :ninja:

Nou dacht ik heel slim om ze eraf te klikken, ze buiten neer te leggen en er met een spons en sop overheen te gaan.. maar ik kreeg ze er niet af.

Toen toch maar al hangend proberen schoon te maken, maar dat was geen succes.

Ik heb nog geen 1/10e deel gedaan, en dat kostte me al een half uur..

Wie heeft de perfecte tip? Je zou me er zeer blij mee maken :D

Carool
    Lid

Er zijn speciale stofwissers voor van leifheit, maar als je ze nog nooit gedaan heb zullen ze wel plakken :hmmz:

Ik ha er altijd een in de douche en die kon je afnemen en dus hield ik m onder de douche, maarja de jouwe niet afneembaar

2 oude washandjes nemen (droog bij stof, nat bij ‘plak’) en dan baan per baan, 1 hand boven 1 hand eronder

smurfie
    Lid

Van die speciale stoffers had ik wel eens gehoord ja.

Dat is toch een soort sponsje wat je eromheen kunt klemmen? Zul je dat niet van tevoren in een ontvettend middel kunnen stoppen?

Die tip van de washandjes is niet echt iets wat werkt denk ik, want dan ben je nog steeds in de lucht aan het schoonmaken waardoor je er niet echt veel kracht op kan zetten..

Ik zal m’n vriend eens vragen of hij het voor elkaar kan krijgen om die dingen eraf te halen, want je tip over het onder de douche houden vind ik wel een hele goede! :D

Felice
    Sleutelbeheerder

luxaflex dicht : natte lap erover, droge lap erover. Luxaflex dicht maar nu de andere kant op : natte lap droge lap

En je dan gaan zitten ergeren aan de strepen :lol:

het is overigens de reden dat ik alle luxaflex heb weggedaan

smurfie
    Lid

Dat is dus wat ik ook geprobeerd heb, maar dat werkt niet omdat je in de lucht werkt en zo dus niet genoeg kracht kunt zetten en dus heel lang bezig bent :(

Nog iemand anders een goeie tip?

Taaipoppetje
    Bijdrager

tip: weggooien en wat anders kopen.. ik vind het zulke ondingen!

smurfie
    Lid

Hahahahahaha :lol: ja Nikki.. het zijn niet alleen ondingen.. ze zijn ook nog eens heel lelijk!

Maar toch, ze hangen nu alweer meer dan 2,5 jaar en zo erg stoor ik me er niet eens aan… het kost een hoop geld om nieuwe gordijnen aan te schaffen en met onze trouwdag in het verschiet en de keukenverbouwing en andere kleine klusjes die nog op de stapel staan houden we die luxaflex voorlopig toch maar..

Smurfie, kijk eens bij xenos. Ze hebben daar goede maar voordelige rolgordijnen….

Chantal
    Moderator

Pff ik ben ook nog op zoek naar de ultieme manier om ze stofvrij te krijgen…

Stof blijft daarvan zoooo dwarrelen :hmmz:

Pallas
    Bijdrager

Tja, ik heb ook geen ultieme tip. De mijne zijn brandschoon, maar dat komt door schoonpapa.

Wat overigens wel heel goed ontvettend werkt, is Sint Marc. Is allesreiniger dat je bij de Karwei kan kopen om verfwerk te ontvetten. Daar heb ik mijn vorige keuken zelfs mee schoongekregen, die al 10 jaar niet was schoongemaakt. Gewoon gebruiken als sopje, natte doek over je lamellen, even laten intrekken en dan met een vochtige doek afnemen.

Oh ja: ik doe het net als Felice: dicht de ene kant op, dan dicht de andere kant op. Moet je daarna wel ongans je raam schoonmaken, maar ach ;-)

Taaipoppetje
    Bijdrager

en smurfie? heb je al wat erop gevonden of heb je inmiddels ander raamdecoratie gekocht :lol:

Marnat
    Lid

Mis heb je ze al weg gemikt maar ik doe ze bij mijn werk [ huishoudelijk] bij iemand met een washand werkt goed .

Ben je wel even bezig maar schoon is het wel.

smurfie
    Lid

Nee, die afzichtelijke dingen hebben we nog steeds :P

Oh ja een washand, dat kan ik idd. ook wel ff proberen! Tnx Marnat!

Zal van het weekend vriendlief ff vragen of hij het voor elkaar krijgt om het eraf te halen, want wil ze voor de bruiloft toch wel graag schoon hebben (na 3 jaar!) hihi..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.