thuisafgehaald

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Mijn nichtje is helemaal fan van de pagina Thuisafgehaald.nl. Een leuk concept, kennen jullie het? Het is een site voor koks en eters. Als kok meld je een maaltijd aan, die anderen dan kunnen bestellen bij je. Het geheel is bedoelt als onkostenvergoeding, dus: als je met je gezin van 4 macaroni gaat eten, dan kook je voor 6 personen en kan je twee maaltijden tegen kostprijs aanbieden. Mensen komen dan met een pannetje bij je aan de deur en halen dus voor een paar euro een maaltijd op. Of, als je zelf geen zin hebt om te koken, kijk je waar er in de buurt gekookt wordt, en ga je daar een maaltijd halen.

Het lijkt mij wel een heel leuk idee. Doet iemand van jullie hier al aan mee?

Chantal
    Moderator

Ikgeloof dat Nikki het er ook wel eens over gehad heeft..

smurfie
    Lid

Ik zag het van de week ook ergens. Leek mij wel leuk om er wat meer informatie over op te zoeken!

Doe er vooralsnog dus nog niet aan mee, maar wie weet.. in de toekomst :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Klopt chantal!

Ik ben aangemeld als ‘kok’ :lol: heb alleen nog geen tijd gehad om het zo aan te bieden..

Zus van een vriendin is ook ‘kok’ en die doet om de week in het weekend een maaltijd aanbieden.. mensen maken daar best gebruik van.

Heel leuk concept!

Klaver
    Bijdrager

Nee hoor, niets voor mij.

Felice
    Sleutelbeheerder

wat een geweldig leuk idee! zou dat in ons saaie dorp ook kunnen? ik ga beslist eens kijken. Manlief is hier de grote kok en hij kookt heerlijk, maar ik ben ook niet slecht : we vinden het ook allebei leuk om te koken, en waarom zouden we dat steeds voor maar 2 mensen doen ? En omgekeerd: wij hebben vrienden die al een eindje in de 70 zijn en die zich heel prima redden. Maar ik weer zeker dat zij het best fijn zouden vinden niet meer elke dag te hoeven koken. En dat kan dan zonder heel dankbaar te moeten zijn, want je betaalt gewoon. Nou voor onafhankelijke 70-plussers lijkt het mij ideaal

Daisy
    Lid

Ik vind het concept erg leuk! Vooral voor de ouderen of mensen die alleen zijn. Hoe saai is het om voor alleen jezelf te koken..

Ik zou er best gebruik van kunnen maken als ik weer eens alleen met Yaar eet. Maar ik denk niet dat er hier mensen uit t kleine dorpje meedoen.

Maar als kok zet he ‘ smiddags neer. Ik maar om 5 uur macaroni, 1 euro per portie? Dan melden mensen zich aan en staan ze om 5 uur voor de deur?

Taaipoppetje
    Bijdrager

Klopt. eb je geeft aan tot wanneer ze zich kunnen aanmelden

Pallas
    Bijdrager

klopt helemaal Daisy! Je kan ook van tevoren een maaltijd aanmelden: “overmorgen maak ik dit en dat, opgeven tot uiterlijk morgenmiddag 16:00”. Je kan er dan qua inkopen rekening mee houden en ook qua koken, dat je geen megaporties overhoudt.

Voor de echte fan kan je ook nog mensen bij je thuis uitnodigen dacht ik, dat ze dus echt aan tafel mee-eten. Lijkt me spannend, maar ook een heel leuke manier om mensen te leren kennen.

Taaipoppetje
    Bijdrager

klopt helemaal Daisy! Je kan ook van tevoren een maaltijd aanmelden: “overmorgen maak ik dit en dat, opgeven tot uiterlijk morgenmiddag 16:00”. Je kan er dan qua inkopen rekening mee houden en ook qua koken, dat je geen megaporties overhoudt.

Voor de echte fan kan je ook nog mensen bij je thuis uitnodigen dacht ik, dat ze dus echt aan tafel mee-eten. Lijkt me spannend, maar ook een heel leuke manier om mensen te leren kennen.

dat zou ik dus echt niks vinden. ik vind het leuk als mensen genieten van je eten maar dat mogen ze dan in hun eigen huis nuttigen haha

Felice
    Sleutelbeheerder

nou , weet je , stel dat niemand je eten wil kopen: dan vries je het lekker in en hoef je zelf een keertje minder te koken

Taaipoppetje
    Bijdrager

nou , weet je , stel dat niemand je eten wil kopen: dan vries je het lekker in en hoef je zelf een keertje minder te koken

dat kan ook!

Maar als jij een limiet stelt van tot vrijdag 12 uur kan je laten weten of je vrijdagavond het eten wilt dan kan je er rekening mee houden met je boodschappen.. ik heb er nog geen tijd voor gevonden maar ga het zeker doen.

wonder
    Lid

Ik vind het een leuk concept. Alleensteeds weer de mensen aan huis zou mij tegen houden.

smurfie
    Lid

Waarom zou dat je tegenhouden, wonder?

Als jij altijd om 18 uur eet, dan kunnen ze dat pas toch zo ongeveer vanaf die tijd afhalen..?!

En je kunt (denk ik) ook wel aangeven dat ze bijv. tussen 18.00 en 18.15 het eten op kunnen komen halen. Hoef je maar in een kwartier tijd de deur open te doen (en je weet ook al hoe vaak, aan het aantal bestellingen te zien).

Dat valt toch wel mee?

wonder
    Lid

Het gaat meer dat ik vreemden over de vlier krijg….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.