Stoppen Met De Pil

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Admin
    Bijdrager

ik moet nu nog 4 pillen van deze pilstrip innemen maar dat wil ik niet meer aangezien ik me echt hondsberoerd voel door deze pil , onze huisarts is met vakantie dus kan niet met hem overleggen maar wanneer wordt ik dan nu ongi ? want snap het zowieso niet echt.

ben het de 22ste voor het laatst geweest heb normaal een cyclus van 25-26 dagen en zou het dus dan de 15e-16e moeten worden maar in die pilstrip zitten natuurlijk maar 21 pillen en zou ik het dus zondag moeten worden ??? maar ik heb de pil dus gister avond niet meer ingenomen is het nou zo dat ik dan 1 deze dagen ongi wordt of gewoon dus op de 15e of 16e zoals normaal mijn cyclus voor de pil eruit zag dit is de eerste maand dat ik weer met de pil was begonnen maar ook deze bevalt mij zeer slecht vandaar dat is stop

Ik denk wel dat je heel snel ongi wordt, je lichaam reageert op de hormonen die je niet meer krijgt. Ik denk ook dat je lichaam nog aan het wennen was aan de pil en je stopt er eerder mee, dus ik denk dat je misschien door de omschakelingen een tijdje een beetje onregelmatig ongi wordt. Anders bel je de vervangende huisarts en leg je je verhaal voor voor wat advies, je kan het altijd aan de assistenten vragen. Want ik ben natuurlijk geen dokter :) Succes ermee!

Anoniem
    Gast

inderdaad mijn lichaam was nog aan het wennen aan de pil maar om nu al weken iedere dag kotsend door het huis te gaan en s’avonds om 19.00 al bed te liggen met knallende koppijn en buikpijn daar had ik even geen zin in me twee kinderen dus nu maar gewoon een andere oplossing gebuiken mocht het nodig zijn ;)

Emma4
    Lid

Welke pil nam je?

Anoniem
    Gast

mercilon , dit was de laatste die ik nog nooit eerder had gehad want tegen alle andere soorten pillen kan ik ook niet -_-

Emma4
    Lid

ja, deze was het. Je had het al eens verteld. Sorry

Nochtans het is geen zware pil.

En wat ga je nu doen? Als de dokter terug is, een andere vragen?

Ik neem Yasmine, die is nog lichter dan Mercilon

Anoniem
    Gast

ik vraag inderdaad een andere denk ik dan maar mischien dat er nog 1 is die ik nog niet heb gehad maar volgens haar is die er niet meer maar het nog nooit van jasmine gehoord dus die heb ik nog niet gehad zal het eens opschrijven

mercilon , dit was de laatste die ik nog nooit eerder had gehad want tegen alle andere soorten pillen kan ik ook niet -_-

ik kon ook niet goed tegen de pil…

ik ben toen overgestapt op de nuvaring

en was er echt heel tevreden over

je brengt hem in en hoeft er 3 weken niet naar om te kijken :D

en een voordeel is dat je geen hormonen hoeft te slikken

Anoniem
    Gast

ik kon ook niet goed tegen de pil…

ik ben toen overgestapt op de nuvaring

en was er echt heel tevreden over

je brengt hem in en hoeft er 3 weken niet naar om te kijken :D

en een voordeel is dat je geen hormonen hoeft te slikken

dank je wel voor de tip

dank je wel voor de tip

graag gedaan :D

meestal wordt je zo’n 3 a 4 dagen na de laatst geslikte pil ongesteld…aangezien je gisteren al niet meer geslikt heb, geldt die als nr1, vandaag nr2, dus normaal gesproken morgen of overmorgen…

Succes ermee…

Oh,ja ik heb ook altijd last gehad van de pil, dus slik die al jaren niet meer….hubbie doet gewoon een “sokkie” om,hahaha, helpt ook en ik voel me stukken beter!!!

Anoniem
    Gast

hubbie doet gewoon een “sokkie” om,hahaha, helpt ook en ik voel me stukken beter!!!

haha deze had ik nog nooit gehoord , laatst hoorde ik van iemand dat manlief een vangkous om deed :blink: :D

hahahahahaaaaa!!!

Klaver
    Bijdrager

Natas, kan je ook niet tegen Microgynon?? Ik gebruikte de Microgynon 30 en heb daar

helemaal geen last van gehad. Ik denk dat je een deze dagen wel je ongi kunt verwachten,

maarre……wel opletten nu met onveilige seks he?? Of je moet idd andere maatregelen

treffen?? :D;) ;)

loes
    Lid

Kijk, dit is nou een handig topic!!! :D

Ik wilde hier net een topic openenen omdat ik samen met mn hubbie ook heb besloten om te stoppen met de pik. En nee, we gaan nu niet proberen zwanger te worden ;) , maar ik had genoeg van die rotzooi in mn lichaam.

Ik vroeg mij nou ook af wanneer ik mn eerste echte menstruatie kan verwachten. Ik heb woensdag 25/11 de laatste pil genomen en ben 29/11 ongi geworden.

Ik weet alleen niet hoe lang mn cyclus is… ‘Vroeger’ (7 jaar terug) ben ik begonnen met de pil ivm korte cyclus (twee weken niet ongi, anderhalf week ongi, twee weken ongi, anderhalf week ongi…) en dat samen mn de buikpijn en puistjes, leek mij de pil wel handig.

Nu mijn vraag–> Toen had ik zo’n kl***-cyclus, kan dat veranderd zijn?? of eens zo’n kl*** cyclus, altijd zo’n kl*** cyclus??

Ik hoop dat mn cylcus is veranderd…. en dat is misschien ook wel zo, anders moet ik donderdag weer ongi worden… Wie weet dit???

Ik had trouwens ongeveer twee week na de eerste dag van mn ongie last van hele gevoelige (.) (.)betekend dit dat ik toen eisprong heb gehad? en zo ja, betekend dat dan ook dat mn cyclus langer is geworden???

@t janet1979 –> jij schreef dat jij de nuvaring gebruikt. Wat is dat precies?? Jij schreef dat je dan geen hormonen hoeft te slikken, maar geeft die ring niet ook hormonen af??

Ik voel me trouwens nu al anders nu ik zo’n drie weekjes alweer zonder rare toegevoegde hormonen zit :D

Misshcien is dat psychisch en kan ik dat eigenlijk nog niet merken haha, maar ik voel me nu al prettiger : en hubbie daardoor ook ;) :wub:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.