statisch haar

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Nu met dit winterse weer wordt mijn haar ontzettend statisch. Helpt natuurlijk ook niet dat ik graag een fleece-muts draag… maar wie heeft dé tip voor mij?

smurfie
    Lid

Volgens mij kan je er niet zo heel veel aan doen van te voren.. behalve idd. geen fleece of een wollen trui dragen.

Wel doe ik nadat ik m’n haar heb gefatsoeneerd het met dit statische weer natmaken met water. Dan is dat statische gauw verdwenen hoor :)

Pallas
    Bijdrager

Ik heb nog van die krullencreme van andrelon thuis staan… morgen maar eens proberen!

Oh ja, ik heb vandaag inderdaad een acryl/wollen vest aan… niet bij nagedacht, hihi…

smurfie
    Lid

Ik ook ;) maar het zit zo lekker warm.. hihi.

Je haar vet laten worden helpt trouwens ook!

Klaver
    Bijdrager

Mijn tip: een ionische haarborstel kopen, dan is statisch haar verleden tijd :)

smurfie
    Lid

Hoe zit jouw haar vandaag, Pallas?

Mijne is ontzettend statisch :hmmz: er valt niks van te maken.. :wacko:

Heb je nog wat aan alle tips gehad?

Pallas
    Bijdrager

die krullencreme werkt wel aardig! Alleen is nu mijn haar te lang, dus wordt het zwaar. En is het niet echt meer weer voor een muts (of ik ben minder watje geworden, maar dat zal het niet zijn ;-) )

smurfie
    Lid

Heb je die van Andrelon gekocht of gebruik je een ander merk?

Pallas
    Bijdrager

ik gebruik die van andrelon. De krullenspray van andrelon is ook fijn, werkt ook goed tegen statisch haar overigens.

Klaver
    Bijdrager

Mijn tip: een ionische haarborstel kopen, dan is statisch haar verleden tijd :)

Heb je de ionische haarbostel al geprobeerd?? :unsure:

Pallas
    Bijdrager

nee, nog niet Klaver. Wat is daarvan het voordeel? Ik heb namelijk voornamelijk statisch haar na het fietsen met een muts op. Ik neem geen borstel mee naar mijn werk. Zou dat dan wel moeten? Hoe vaak moet je dan borstelen, wil het niet meer statisch zijn? Hoe lang houdt dat effect aan?

Klaver
    Bijdrager

nee, nog niet Klaver. Wat is daarvan het voordeel? Ik heb namelijk voornamelijk statisch haar na het fietsen met een muts op. Ik neem geen borstel mee naar mijn werk. Zou dat dan wel moeten? Hoe vaak moet je dan borstelen, wil het niet meer statisch zijn? Hoe lang houdt dat effect aan?

Met zo’n borstel (gaat op batterijen) komen er door de gleuf een paar miljoen (satijn)ionen vrij in je haar waardoor je dus glad en glanzend haar krijgt, het vermindert het statische haar. Ik heb overigens niet zelf zo’n borstel hoor, maar ken wel iemand die er 1 heeft ;)

Pallas
    Bijdrager

okee, klinkt wel goed. Maar dan moet je dus inderdaad elke keer borstelen als je haar statisch wordt (dus borstel mee op de fiets?)

smurfie
    Lid

Goed voor de oog-/handcoordinatie en voor je evenwicht ;)

Klaver
    Bijdrager

okee, klinkt wel goed. Maar dan moet je dus inderdaad elke keer borstelen als je haar statisch wordt (dus borstel mee op de fiets?)

De borstel mee nemen naar je werk lijkt me dan geen overbodige luxe idd, zeker als je op de fiets hebt gezeten :lol:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.