Sporten En Zwanger Worden

Dit onderwerp bevat 13 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Thalita 12 jaren geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Monique
    Lid

Sporten kan wel degelijk de kans op zwangerschap verkleinen. Maar hoe intensief moet je daarvoor sporten? Overmatig sporten kan de vruchtbaarheid verminderen. Dat geldt voor meisjes of vrouwen die wedstrijdsport beoefenen, danseres zijn, overmatig trainen in de sportschool, triatlon beoefenen of de marathon lopen. Zij lopen het risico van menstruatieproblemen. De vruchtbaarheidshormonen die de menstruatiecyclus aansturen, kunnen ontregeld raken. Soms komen de menstruaties regelmatig, maar treedt er toch geen eisprong op, of bestaat er een tekort aan oestrogeen en progesteron. Ook dan is de vruchtbaarheid verminderd. De sportvrouwen merken daar dan niks van, totdat ze proberen om zwanger te worden. Dat blijkt dan niet te lukken.

Intensieve, ana?robe duurtraining, waarbij de spieren onvoldoende zuurstof krijgen en daardoor veel melkzuur aanmaken, is in de zwangerschap voor niemand aan te raden. Als je zwanger wilt worden, moet je het ook niet overdrijven.

Van sporten bij mannen zijn geen negatieve effecten op de vruchtbaarheid bekend, behalve wanneer ze anabole stero?den gebruiken, zoals bij bodybuilding. Anabole stero?den remmen de zaadaanmaak. Na een maand of drie is het zaad in de regel weer normaal.

Bron: fitness.blog.nl

Emma4
    Lid

Ik weet al wat het probleem bij mij was, ik werkte teveel. haha

Monique
    Lid

Ik weet al wat het probleem bij mij was, ik werkte teveel. haha

:D Is ook topsport hoor ;)

Ja haha zou dat het bij mij zijn? misschien moet ik maar stoppen met werken :P

Vandaar dat het bij mij “vrij” gemakkelijk ging, ik ben te lui om te sporten :blush:

Emma4
    Lid

Vandaar dat het bij mij “vrij” gemakkelijk ging, ik ben te lui om te sporten :blush:

:P:P:P :P

brigith
    Lid

nu snap ik waarom ik niet ongi wordt(al anderhalf week overtijd)

en toch ook niet zwanger :(

ik train twee keer in de week 1,5 uur

en heb 1 keer in de week wedstrijd van 1,5 uur

en dit is heel intensief

wendy
    Lid

de periode van leander sportte ik 5x per week en toch vrij snel zwanger geraakt en van laurien sportte ik niet meer en ook vrij snel zwanger geraakt.

nu sport ik nog 4x per week.

Mieltie
    Lid

Ik sporte toen ik zwanger werd 7 tot 9 uur intensief in de week, was vrij snel zwanger.

Toch geloof ik dit bericht wel.

Heb ook nog een aanvulling:Ik ben de eerste 3 maanden ook zo doorgegaan wat achteraf gezien erg onverstandig was, zeker de sporten op je hartslag (bv spinning) kun je de eerste maanden beter niet te intensief doen werd mij verteld, je heb dan kans dat de foetus oververhit (oid) raakt wat niet goed is! (het is al een tijd geleden misschien weet jjij nog hoe dat zit Monique/)

Maar ja omdat ik het pas met 3 maanden bekent op de sportschool had gemaakt konden ze me dit niet eerder vertellen, vond ik best een eng idee.

Met 4 maanden boest ik trouwens direct overal mee stoppen ivm bloedingen.

wendy
    Lid

ik heb tot 6mnd gesport met leander en deed ook spinning de eerste mnden nog erna ging het fysiek niet meer en leander is gezond geboren

Mieltie
    Lid

ik heb tot 6mnd gesport met leander en deed ook spinning de eerste mnden nog erna ging het fysiek niet meer en leander is gezond geboren

Duncan gelukkig ook hoor. :D

Maar ik vond het wel een eng idee dat ik door onwetendheid hem in gevaar had kunnen brengen…

Jess
    Lid

Ik heb ook aan spinning gedaan, totdat ik 14 weken zwanger was, maar toen ging mijn buik in de weg zitten en ben ik gestopt. Ze zeiden bij mij op de sportschool dat het geen kwaad kon :unsure: . Best wel vreemd.

wendy
    Lid

hier hebben ze er ook nooit iets van gezegt dat het kwaad kon

Thalita
    Lid

Ik sport 2 keer in de week. Volgens mij kan dat niet zo veel kwaad. Maar als je echt elke dag intensief aan het sporten bent, denk ik dat het niet goed voor je is. Maar blijven bewegen lijkt me juist wel goed.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.