Spiraal…?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    becky78
    Lid

Ik heb de laatste maanden ontzettend last van mijn menstruatie, ook verlies ik tussentijd vaak wat bloed…

Ik slik dus de pil, maar ik hoor verschillende verhalen over de spiraal….wie heeft daar ervaring mee, en welke hebben jullie?

Ben zeer benieuwd??

chrisje
    Lid

Ik heb 4 maanden na de geboorte van Jaimy de mirena spiraal laten plaatsen, en ben er erg over te spreken

Ben nog steeds wel iedere maand (precies op tijd) ongesteld maar in veel veel mindere mate, ik zou in principe de gehele periode met 1 inlegkruisje kunnen

Heb nooit last van tussentijdse bloedingen ofzo

Ik heb ook een spiraal en heb hevige menstruatie pijnen.

tevens is het ook veel erger geworden.

wendy
    Lid

ik moet die van mij nog laten zetten maar ben aan het wachten tot ik ongesteld word.

ik ben voorstander voor het spiraal ik had een koperspiraal en kreeg mijn bloedingen minder en soms een maand niet.

hoop dat als ik het opnieuw laat zetten mijn lichaam niet anders gaat reageren.

Evelien
    Lid

ik heb ook een mirena spiraal gehad en het was niets anders dan ellende!!!

heel veel pijn….mijn lichaam was het dan ook aan het afstoten

ik verloor echt een hele maand lang beetjes bloed

ik heb het er toen uit laten halen en dat vond ik ook erg pijnlijk…

viel bijna flauw van de pijn

becky78
    Lid

mm :huh: …die mirena spiraal lijkt me dus niet zo heel goed, ik vind het zo moeilijk he..!

En bepaalde medicijnen om de pijn te verlichten tijdens de menstruatie, is dat wat? of bestaat dat niet?

brit22
    Lid

ik wil absoluut geen spiraal, heb al veel dingen over gehoord dus voor mij niet betrouwbaar genoeg !

Anders moet je is vragen naar de prikpil of een zwaardere pil ?

Cherry
    Lid

Ik heb een Mirena en ik vind het briljant, geen probleem bij het plaatsen, ik voelde het wel, maar niet echt een drama. Toen 2 weekjes gevloeid en nu (9 maanden later) word ik nog maar eens in de 3/4 maand ongi! Ik heb wel iedere maand een dagje dat ik me ‘ongi’ voel, maar that’s it…

Een vriendin van mij heeft de Mirena ook en die heeft exact hetzelfde..

ik wil absoluut geen spiraal, heb al veel dingen over gehoord dus voor mij niet betrouwbaar genoeg !

Anders moet je is vragen naar de prikpil of een zwaardere pil ?

Huh?? Onbetrouwbaar? Hoe is dat? Ik hoor juist overal dat jonge vrouwen die een sterilisatie overwegen geadviseerd wordt om een mirena te laten plaatsen omdat dat net zo betrouwbaar zou zijn als sterilisatie, maar gemakkelijker omkeerbaar! (mits goed geplaatst, natuurlijk)

Ik heb zelf de mirena spiraal, waar ik erg tevreden over ben,

Het inzetten, voelde je wel, maar niet erg,

daarna heb ik nog eventjes gevloeid, en nu ben ik al 2 jaar niet meer ongesteld geweest, ideaal dus.

En hij is 98% betrouwbaar. Geef mij dus maar een Mirena.

Ik heb een Mirena en ik vind het briljant, geen probleem bij het plaatsen, ik voelde het wel, maar niet echt een drama. Toen 2 weekjes gevloeid en nu (9 maanden later) word ik nog maar eens in de 3/4 maand ongi! Ik heb wel iedere maand een dagje dat ik me ‘ongi’ voel, maar that’s it…

Een vriendin van mij heeft de Mirena ook en die heeft exact hetzelfde..

Huh?? Onbetrouwbaar? Hoe is dat? Ik hoor juist overal dat jonge vrouwen die een sterilisatie overwegen geadviseerd wordt om een mirena te laten plaatsen omdat dat net zo betrouwbaar zou zijn als sterilisatie, maar gemakkelijker omkeerbaar! (mits goed geplaatst, natuurlijk)

Ik deel jouw mening hoor! Ik vind hem gewoonweg super en wil nooit iets anders meer. Ik had van de pil altijd vage klachten zoals hoofdpijn en depressief enz. Dat heb ik nu ook nooit meer.

Ik ben nu trouwens pas voor het eerst ongesteld en zelfs nog maar een klein beetje, heb er niet eens een inlegkruisje voor nodig en ik heb hem sinds november.

Klaver
    Bijdrager

Geef mij maar gewoon de pil…………die heb ik jaren naar tevredenheid geslikt en voordat ik

stopte ook weer. Ik slikte Microgynon 30 en had nooit last van tussentijdse bloedingen :)

Een spiraal lijkt mij ook niets………..maar weet nog niet wat ik eventueel zou gaan gebruiken

na de geboorte van een 2e :blink:

Als je tussentijdse bloedingen heb, dan moet je denk ik over gaan op een zwaardere pil, dan

is deze gewoon te licht voor je ;)

Jolan
    Lid

Ik moet 30 oktober naar de gyn. om de mirena spiraal te laten plaatsen, ik mag geen pil meer ivm verhoogde kans op trombose. Mij werd verteld dat het plaatsen van een spiraal erg scheelt als je al kinderen hebt……

Fara
    Lid

Ik heb net twee weken geleden een mirena laten plaatsen. Het zetten voelde je wel en er zijn natuurlijk leukere dingen in het leven, maar het was niet zo erg. Ik had mijn regels toen het geplaatst werd en verlies sinds toen elke dag wel wat bloed. De ene dag wat heviger dan de andere. Die bloedingen gaan ook gepaard met ongi-buikpijn. Wou al een topic openen of meerderen dat hadden, maar ik lees dus net dat het normaal gezien over gaat. Ik hoop dat ik binnenkort bij de mensen hoor die tevreden zijn over hun spiraal, want ik ben er nu (buiten het bloedverlies) al erg over te spreken. Had met de pil altijd last van migraine en vergat hem wel eens. Ben blij dat ik er nu niet meer aan moet denken. Ik hoop maar dat mijn lichaam het spiraal niet naar buiten aan het werken is! ;) De 26ste moet ik nog een echo laten nemen om te kijken of het nog goed zit!

wendy
    Lid

en nog iets toen ik het liet verwijderen was ik de mnd erop al zwanger

maderi
    Lid

ik heb ook een half jaar de mirena gehad.

Ik heb ook een half jaar lang gevloeid :blink: en dat was ik zo zat dat ik hem eruit heb laten halen.

Ik liep zowat de hele tijd met vage buikpijn en nadat hij eruit was was het vloeien en de buikpijn binnen een paar dagen verdwenen.

hier dus geen positive ervaringen helaas :wacko:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.