Spiraal

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Jolan
    Lid

Het is geen klacht en geen kwaaltje, maar weet niet zo goed waar ik het anders moet plaatsen.

Aanstaande dinsdag moet ik naar de gynaecoloog om een spiraaltje te laten plaatsen (en ik knijp ‘m enorm!)

Maar nu is Keano 9 weken, en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest (nee, kan niet zwanger zijn!).

Nu zegt mijn gevoel heel sterk dat ik de eerste menstruatie af moet wachten, waarom weet ik niet.

Wat vinden jullie?!?!

Jesske
    Lid

jah ik zou dat ook hebben allen al om je ritme eerst weer op gang te laten komen

:)

Ellis
    Lid

ik zou dat ook doen ik moet trouwens donderdag naar de ha voor het spiraaltje en ja ik knijp m ook enorm

Fara
    Lid

Ik moest sowieso mijn eerste menstruatie afwachten omdat ze hem geplaatst hebben tijdens mijn menstruatie. Dit omdat de baarmoedermond dan een beetje open staat en dan gaat het wat gemakkelijker. Ik was trouwens ook erg zenuwachtig voor het plaatsen. Maar het doet niet echt pijn, het is heel eventjes geen echt prettig gevoel, maar pijn is een groot woord.

Het enige waar ik ontzettend van baal is dat ik sinds het plaatsen ervan (ongeveer 2 maanden geleden) al elke dag bloedverlies heb! :angry:

Ik heb hem 6 weken na mijn bevalling laten plaatsen.

Ik zag er ook enorm tegenop maar het viel reuze mee.

Ben erna zelfs gewoon wezen werken.

Ik zou zeggen dat je dinsdag eerste even moet overleggen met je gyn en kijken wat hij ervan zegt.

Succes dinsdag!

maderi
    Lid

ik heb er ook 1 gehad en deze moest juist tijdens de menstruatie geplaats worden, dit omdat het dan veel minder pijnlijk zou zijn , en ja ik heb er niks van gevoeld :)

Cherry
    Lid

Ik heb hem 6 weken na de bevalling gekregen, ik was niet zenuwachtig, kon dus goed ontspannen en heb er vrijwel niets van gevoeld.

Ik was ook niet eerst ongesteld geweest, ik heb me er ook nooit druk om gemaakt, eigenlijk… Met een spiraal regelt je lichaam zichzelf ook wel weer gewoon…

Succes!

wendy
    Lid

ik ben 5 weken na de bevalling ongesteld geworden erna nog paar keer; tot ik ineens paar mnd niet meer ongesteld werd

Ik had dit verhaal ook al bij Wendy’s topic neergezet:

Maar daar hoef je toch helemaal niet op te wachten.

Na een bevalling kan hij er altijd in.

Die regel van ongesteld zijn om hem in te brengen geldt alleen als je nog nooit een bevalling hebt gehad.

De baarmoedermond gaat bij een vrouw die nooit bevallen is alleen een klein eindje open bij haar ongesteldheid. Maar als ze een kind heeft gebaard staat deze altijd een klein stukje open.

Zo heeft de gynaecoloog mij uitgelegd. En ik neem aan dat hij niet loog omdat hij wist dat ik geneeskunde studeer….

Bij mij is hij er ook ingezet terwijl ik niet ongesteld was. En het deed totaal geen pijn.

Ik heb hem ongeveer 7 weken na de bev gekregen, ik was toevallig ongesteld, het is wel beter als je ongesteld bent, dat plaatst makkelijker.

Succes!!

Ook voor Scania.

Myrthe
    Lid

hier is de spiraal ook tijdens de menstruatie geplaatst de tijdens de laatste dagen.

ik heb niets gevoeld ervan, alleen vloei ik al 3 weken das minder

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.