Solo missie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    eschre
    Sleutelbeheerder

solo missie

Het is zaterdagmiddag en mijn puber heeft zich op de bank genesteld. En terecht, ze heeft er net een training van 3,5 uur opzitten, lui is ze absoluut niet te noemen.

De komende maandag is de introductiemiddag van haar nieuwe school, ze heeft er zin in. Ik opper om haar vriendinnen, die naar dezelfde school gaan, even te appen, wie er op de fiets gaat. Dan kunnen ze vanuit de basisschool met zijn allen fietsen, wel zo gezellig.

Het valt even stil, ze gaat rechtop zitten. “Hoezo, moet jij niet mee dan?”

“Nee schat, op de middelbare school is de tijd van aan het handje bij mama toch echt voorbij. Ik mag verschijnen op voorlichtingsavonden en 10-minutengesprekken, maar dit mag je zelf doen.”

Ineens lijkt de zin toch een stuk minder te zijn, ze had zich blijkbaar nog niet gerealiseerd dat ze dit avontuur toch grotendeels zonder mama aan zou gaan. Het duurt dan ook even voor ze daadwerkelijk in overleg gaat, maar op zondagochtend is het geregeld. Ze gaat met een vriendin waar ze nu ook regelmatig mee naar school fietst.

Op zondagavond slaat de verwarring weer toe, want die vriendin wordt plotseling met de auto gebracht. Ik kijk nog een keer voor haar na of ik echt niet ook mee moet, maar het is en blijft een solo-missie. In meerdere opzichten, omdat zij naar een ander niveau gaat dan de rest. 

Weer wordt er geappt en geregeld, die nieuwe tijd is soms zo gek nog niet.

Maandagochtend is mijn puber afschuwelijk vroeg wakker, om kwart over 6 staat ze aangekleed en wel naast mijn bed.

“Maar hoe laat moet ik dan van (de basis)school weggaan?”

“Maar moeten we er echt allemaal wel op dezelfde tijd zijn?”

“Maar waar moet ik precies zijn in de school dan?”

“Maar straks ken ik daar niemand!”

Na de geruststelling dat haar juf echt wel weet hoe laat ze weg moet, iedereen er echt op dezelfde tijd moet zijn, ze op de nieuwe school echt wel weten hoe ze nieuwe leerlingen op moeten vangen en dat ze een hardstikke leuke meid is die makkelijk contact maakt, zwaai ik haar toch iets ongeruster dan anders uit.

Om half 5 komt ze weer thuis, met briefjes, verhalen en een nieuwe geodriehoek. Ze had haar juf omgepraat om iets eerder van school weg te mogen, ze waren met 4 meiden gefietst, ze kende niemand uit haar nieuwe klas, maar er was wel een groepje meisjes waar ze gelijk leuk contact mee had. En haar mentor was een gymleraar. Helaas dan weer niet die leuke, knappe van de open dag.

‘s Avonds vertelt ze dat ze 7 weken vakantie heeft in plaats van 6, maar dat ze dat helemaal niet zo leuk vindt, omdat ze zo’n zin heeft om te beginnen. En de volgende ochtend heeft ze gewoon weer de wekker nodig om uit haar bed te komen.

Solo-missie geslaagd.

BABYenKINDnieuws
    Sleutelbeheerder

wat enorm leuk het verhaal eens van een andere kant te horen!

Jarenlang was ik mentrix voor brugmuggen…..Ze kwamen op school, met grote tassen ( sommige namen zelfs de atlas mee, je kon het maar nodig hebben ) ze hadden grote ogen..eigenlijk was op zo’n moment alles te groot…..vooral die school….
    Na twee weken school, is alles belachelijk normaal geworden..

Chantal
    Moderator

Oh wat heerlijk! Ben benieuwd hoe ze dit avontuur straks vind als ze begonnen is!

AB1
    Deelnemer

spannend hoor zo’n nieuw avontuur ben benieuwd hoe ze het straks gaat vinden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.