Slaapt/sliep jouw kind wel eens tussenin?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Chantal
    Moderator

Ik verbaas me er steeds meer over hoeveel mensen hun kindje toch nog tussenin laten/lieten slapen…

Slaapt/sliep jouw kind wel eens tussenin? en tot welke leeftijd ongeveer?

Ik ben van mening dat mn kind een eigen bedje heeft waar ze lekker in hoort te slapen.. Zer de eerste jaren! Als ze straks op oudere leeftijd eens ziek is oid is het misschien anders..

Maar nu, omdat ze bijv ’s nachts huilt oid. Nee echt niet.. Ons bed is van ons.. Als we vrij zijn mag ze wel altijd nog ff kroelen en donderen bij ons in bed.. Ze weet het trouewns ook heel goed want soms neem ik dr wel eens mee als ze ’s avonds niet in slaap komt maar opons bed slaapt ze helemaal niet ;)

(ik heb trouwens ook wel het ideale voorbeeld waarom ik het niet wil.. Nichtje was n huilbaby, sliep tot ongeveer vier jaar tussenin en de jaren daarna kon ze dus ook nooit alleen zelf in slaap vallen )

Nee hier nooit zelfs niet als ze ziek zijn.

Mijn bed is van mij en in het weekend is het bed van hubby en mij.

Kids zijn welkom smorgens als wij ze roepen eerder niet

ipi
    Lid

Niet tussenin om te slapen, in ons bed slapen niet meer dan 2 personen. Soms mogen ze wel bij ons logeren, als een van ons niet thuis is. Nu bijvoorbeeld ook, is mijn man een week weg en dan mag ieder 2 nichtjes op papa’s plaats. Als de wekker ’s ochtends gaat mogen ze de tweede keer dat die afgaat nog even bij ons kruipen tot we moeten opstaan voor werk/ school. In het weekend mocht het ook zodat ze nog wat langer bleven liggen. Nu ze oud genoeg zijn om alleen naar beneden te gaan willen ze in het weekend niet meer bij ons knuffelen. Samen beneden spelen, een filmpje kijken of op de Wii is veel leuker en dat mag vanaf 8.00 uur tot die tijd moeten ze in hun eigen bed blijven. Nu mijn zoon voetbalt staan we trouwens in het weekend eerder op dan op een schooldag.

Fiene
    Bijdrager

vroeger (heul lang geleden) mocht ik altijd bij mijn moeder slapen als mijn vader aan boord was….heerlijk vond ik dat. En dat doe ik ook wel eens met de kinderen….als ze ziek zijn dan slaapt Teus op hun bed en de zieke bij mij ;) maar tussen in…nee! Dat hebben we slechts 1x gedaan en dat was de eerste nacht dat we thuis waren na het overlijden van Rik*. Toen hadden we zo enorm behoefte om samen te zijn dat we met zijn 4en in het grote bed zijn gaan liggen, elkaar vast hebben gehouden en elkaar/onszelf in slaap gehuild.

Ondanks dat ik tegen tussenin slapen ben vond ik dit een hele mooie ervaring ondanks het grote verdriet wat we toen voelden….

Chantal
    Moderator

Ik krijg al tranen in mn ogen als ik het lees Fiene :blush:

Dat wat jij zegt met het ziek zijn vind ik trouwens wel een goeie! Dat een van de ouders dan opschuift naar het bed van de zieke :)

Fiene
    Bijdrager

Zo deden mijn ouders dat vroeger al en dat vind ik veel prettiger dan een kind met koorts tussenin te leggen met alle gevolgen van dien (warmtestuwing, koorts die dus dan juist niet afneemt, stuipen als gevolg mogelijk). Plus dat de zieke en de verzorgende ouder zo meer ruimte hebben om te draaien en te woelen….veel veiliger ;)

ipi
    Lid

Zo deden mijn ouders dat inderdaad ook en wij ook als het echt niet lukt voor de zieke in het eigen bed.

Nijna
    Bijdrager

Er valt niet veel te “tusseninnen” als alleenstaande moeder (met een eenpersoonsbed) maar Marten gaat niet bij mij in bed. Soms ’s morgens vroeeg even maar meneer heeft dan over het algemeen niet meer de rust om te liggen en wil op onderzoek uit en dat ligt niet bepaald rustig. Als hij ziek is is het campingbedje zo uitgeklapt naast mijn bed of ik verhuis mijn extra logeermatras naar zijn kamertje zodat hij in zijn eigen bedje kan blijven liggen.

Hier komen ze niet tussen ons in op bed. Ze hebben een eigen bed.

Zelfs niet als ze ziek zijn.

Afgelopen zomer hebben ze 1x bij ons op de kamer geslapen….papa op jet matras op de grond en de kids bij mij…..maar dat was omdat we een wespennest op Roan’s slaapkamer hadden…..brrrrr.

Daisy
    Lid

Hier word niet tussen ons in geslapen! ook niet als ze ziek is. En papa verschuift overigens ook niet naar haar bed.

ons bed is van ons, en dat blijft het ook. Ik heb zelf als kind heel veel tussen mn ouders ingelegen en dat heeft hun ‘nachtrelatie’ echt niet verbeterd hah :lol:

’s ochtends mag ze even tussen ons in komen liggen zodat we met zn drietjes wakker kunnen worden maar dat is ook de enige keer.

Klaver
    Bijdrager

Nee, hier hebben ze nooit bij ons geslapen, ook niet toen ze ziek waren. Heb dat nooit gewild, ze hebben een eigen bed en daar slapen ze gewoon :)

Nu ze wat groter zijn, mogen Justin en Samira wel om de beurt naast mij slapen als Ries nachtdienst heeft. Dat vind ik dan wel weer gezellig, dan ligt ik tenminste niet zo alleen :ninja:

noiole
    Lid

Hier gebeurt het regelmatig. Bij de middelste knul is het zo ontstaan omdat ik moe was en hij dan kwam en ik liever sliep met hem erbij, dan tig keer naar hem toe te gaan. Maar dat was ik op een gegeven moment zat, omdat het steeds vaker gebeurde. Toen heb ik hem gezegd dat het over was. Het was zo voorbij mijn eigen grens, maar ja, het is gegroeid, doordat ik moe was. Op het moment dat ik het zat was, was het een kwestie van even doorzetten, maar dat ging vrij snel.

Tegenwoordig probeert hij het soms en dus laatst weer drie nachten achter elkaar ertussen. Meestal begint het met een stevige bloedneus (heeft hij vaak als hij verkouden is en dat is hij vaak en daar schrikt hij van) of groeipijn, dat heeft hij helaas ook vaak. En je merkt bij hem wel goed wanneer het echt is en wanneer hij iets probeert. Maar goed, na drie nachten was ik er klaar mee. En hij accepteert dat eigenlijk gelijk. Alleen…. Nu moet ik vanaf een uur of vijf drie keer komen om zijn deken goed te leggen, want dat lukt hem niet. Vanavond maar eens stevig vastmaken onder zijn matras!

Laatst een nacht met drie kinderen op mijn bed. Eentje echt niet fit, verstopte neus, zere keel en huilen van de pijn. Hij komt zelden ’s nachts, maar hij smeekte of hij bij me mocht. Vooruit dan…. Volgende (die middelste van de drie) kwam weer, maar heb ik terug in bed gelegd.

Toen kwam de oudste, die was heel bang van “iets”. Hij heeft vaak echt enge nachtmerries en was die dag jarig geweest, dus misschien eea te verwerken..? Nou ja, die wilde echt bij ons blijven, maar ja, drie is al best vol! Hij heeft aan het voeteneind gelegen. En toen mijn man om zes uur naar beneden ging, kwam onze middelste knul er ook weer gezellig bij. :wacko:

De nachten daarna heb ik geen kind meer in mijn bed geaccepteerd, pfffff….. :ninja:

Maar goed, het gebeurt hier dus wel. Onze dochter eigenlijk nooit en de jongste ook niet. Bij de oudste alleen als hij echt bang is door nachtmerrie oid, meestal maar een uurtje, maar als we alledrie in slaap vallen, dan ligt hij er dus langer, en onze middelste knul…. Als hij de kans krijgt dan ligt hij er iedere nacht, maar die kans krijgt hij niet vaak meer en daardoor komt hij ook niet zo vaak meer.

Toen we nog maar twee kinderen hadden, was de afspraak dat als het eens nodig was, dan voor 1 nacht en de volgende nacht gewoon weer in eigen bed. Dat werkte wel. Maar de periode dat ik de oudste twee overal heen moest brengen en op moest halen en de jongste twee overal mee naar toe moesten, terwijl mijn man vrij lange dagen werkte, was pittig genoeg om zelf echt zo moe te zijn dat je alles voor een paar uur slaap over hebt ;-)

smurfie
    Lid

Ik heb heel wat nachtjes bij m’n ouders in bed geslapen, tussenin :) Daar heb ik goede herinneringen aan!

Maar zelf zou ik het niet dagelijks doen.

In het weekend zou ik het wel toestaan dat ze ’s ochtends nog even bij ons in bed kruipen. En als ik of m’n partner ergens anders slaapt, kan ik me voorstellen dat die lege plek voor die nacht wordt opgevuld door een kind.

Maar zijn ze ziek? Dan lekker in hun eigen bed. Voor iedereen een stuk prettiger lijkt me.

Maar ja.. dat zeg ik nu he ;)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Hier slapen ze niet tussen ons in. En dat paps naar hun bed gaan en zij hier als ze ziek zijn ook niet. dit is ons bed en niet die van hun. ziek zijn kunnen ze ook in hun eigen bed. Lekker zelf uitzweten.

In de ochtend komen ze wel eens op ons bed springen om ons wakker te maken :lol:

Dat je alleen in je bed ligt en je kind naast je legt omdat je anders zo alleen bent vind ik raar. Je kind slaapt in eigen bed toch rustiger dan bij jou waar het ook wiebelt en zo groot is lijkt mij. En omdat jij je zo alleen voelt moet je kind maar bij je in bed.. nee ook dat gaat hier niet gebeuren.

De nacht is een moment dat een ieder zn eigen rust heeft en ik denk echt dat kinderen dan in hun eigen bed horen te liggen. Als er wat is mogen ze altijd komen maar slapen doe je weer in je eigen bed.

Noiole, wat sneu dat hij last heeft van nachtmerries :( Drie kids in bed plus jezelf en je man dat is wel erg vol haha, ik kan dan echt geen ook dicht doen!

Hier hebben ze ook nooit tussenin geslapen. Ik had vroeger een waterbed en daar mag je geen baby’s in laten slapen. ;) Dat is eigenlijk gewoon geworden, waardoor ze nog steeds in hun eigen bed slapen, ook als ze ziek zijn. ’s morgens op zaterdag of zondag mogen ze even bij mij liggen. :blij: Gwen heeft 1x noodgedwongen naast me geslapen. Haar gordijn kwam midden in de nacht naar beneden en ze moest de volgende dag weer naar school. Tja, dan maar verder slapen naast me. De volgende dag heb ik gelijk het gordijn weer gemaakt. ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.