schoonzus uitnodigen ja of neen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    lachje
    Lid

hey,

Ik lang getwijfeld of ik het zou posten of niet. Maar ik geraak er niet uit lig een beetje in de knoop met mijn eigen.

De vraag is zou ik mijn schoonzus met het verjaardag feestje van mijn zoon uitnodigen ja of neen

Ik ga proberen zo duidelijk mogelijk een beeld te scheppen van het probleem en hoop dat jullie mij hier kunnen in helpen.

De schoonzus is getrouwd met de broer van mijn man. ze is al ongeveer vier jaar in de familie, ze hebben n kindjes van nu drie jaar

zoals jullie kunnen verstaan botert het niet zo goed tussen haar en mij

Toch was ik heel blij dat ik er een schoonzus bij kreeg, was ik niet meer de enige tussen de twee broers :)

Maar van de eerste ogenblik liep het al stroef, was er een feestje bij mijn schoonouders. Bleef ze lekker zitten in de zetel, eventjes mee helpen met de afwas of iets anders was er te veel aan.

mijn schoonouders zijn schatje en ze doen echt alles, als je het maar vraagt. Dus een kleine moeite om iets terug te doen is niet te veel.

Het is altijd de gewoonte geweest als er iemand jarig is, werd er een geschenkje gekocht en er werd een klein feestje gedaan. Tot op de dag van vandaag zijn we bij hen nog niet langs geweest, ook niet gewoon op visite . Maar ze verwacht wel een geschenkje.

bij mijn schoonouders wordt niet gerookt , wat doet mevrouw lekker roken onder de damkap (te lui om buiten te gaan, reklameren dat ze bij ons op het terras moet gaan staan om te roken). Met kerst was ik voor te ontploffen was ze gezellig aan het roken onder de damkap maar boven de kookpotten.

(Iedereen zwijgt want de bom heb ik laten ontploffen eind november, en op vraag van mijn schoonouders heb ik die avond gezwegen, en zij willen hun kleinkind niet kwijt)

als ze ons tegen kwam op straat , kon er geen goedendag af. Ze deed of ze ons niet kende zelfs tegen mijn kinderen. maar dan gaan wenen dat mijn kinderen haar niet zien staan. (wie is de volwassen)

dan is er nog iets wat mij nog het meeste stoort en nog stoort , die aandacht trekken. Altijd ziektes verzinnen en iets zoeken bij haar kind terwijl het er niet is.

Ik ga een voorbeeld geven, mijn jongste zoontje heeft heel veel last gehad van stuipen. Dat de ziekenwagen voor de deur stond was geen wonder meer. We hebben drie jaar door een hel gegaan weinig slaap enz….

Maar dan lees je op facebook ons verhaal bij haar over haar kind. Terwijl het niet waar is

En er zijn nog van die verhalen , maar ga ze niet uitschrijven.

zagen op facebook dat ze nooit slaap heeft , terwijl het kind bij mijn schoonouders was dat weekend,

(ik heb ze inmiddels verwijdert als vriend)

zeggen dat ze is gaan werken, dan is het bij mijn schoonouders en dan kom je ze lekker tegen in de winkel ???

ach er zijn zoveel dingen

mijn schoonbroer is de peter van mijn zootje

en mijn man de peter van hun zoontje maar dat telt niet mee , er worden wel verjaardagsfeestjes gedaan met vrienden van hun, met de meter haar familie,

Mijn man weet hoe ik er overdenk hij denkt er ook zo over. ik heb eind november alles gezegd tegen mijn schoonouders en zij weten ook hoe het zit. Maar willen hun zoon en kleinkind niet kwijt . Wat ik ook versta

de emmer was toen overgelopen , na het feestje van mijn kleinste zoontje. Hoe dat ze hier zat en haar commentaar.

kerst avond was bij mijn schoonouders was de eerste keer, en zoals alle jaren buikje vol en ze gaan naar huis om half tien . eten pakjes en weg er mee

kerstdag was hier had ze niet gevraagd

nieuwjaar, was bij mijn zus. Zij deden thuis bij hun iets met de meter en zo maar mijn schoonouders hebben ze niet gevraagd

maar nu komt dus mijn zoontje zijn verjaardag feest er aan, maar wil ze niet meer in mijn huis.

Mijn man wil zijn broer wel, mijn zoontje wil zijn nonkel er ook bij met haar hebben ze geen band.

ik ben bang als ze hier is , en ze doet iets verkeerd of zegt iets dat mij niet zint , ga ik over de rooie

ik hoop dat jullie wat kunnen volgen aan mijn verhaal, er zijn zoveel dingen en zo moeilijk te schrijven.

hoop van harte dat jullie mij kunnen helpen met raad

groetjes

Taaipoppetje
    Bijdrager

HLachje, wat een situatie meid!

Een hele vervelende situatie en ik kan me er heel goed wat bij voorstellen.

Maar: het is de verjaardag van je zoontje.. en hij wilt zijn oom (en tante, jouw schoonzus) er wel graag bij hebben toch? Kan jij dan niet alleen met zulke gelegenheden even een ‘stapje terug’ doen.. zodat hij toch een verjaardag heeft met alle mensen om hem heen die hem lief hebben?

Hoe moeilijk ook..?

Of je nodigt je zwager en zijn vrouw uit bij jullie thuis een keer en dan even met elkaar praten. Misschien aangeven dat je het graag anders ziet? De band niet zo sterk is en je graag normaal tegen elkaar wilt doen ook vanwege je zoontjes verjaardag en andere dagen in het jaar waarbij jullie elkaar gaan zien?

Je hoeft niet continue bij haar op de koffie als je elkaar met de feestdagen ziet, het maar gewoon gezellig normaal gaat.

Misschien kan je dat aangeven? Dan moet je niet alles opnoemen natuurlijk wat je dwars zit, weet niet of dat zin heeft.. als het zo een typje is wat je negeert denk ik dat het ook wel een opvlieger typje is, vooral als het ook liegt.

Maar gewoon in de toekomst kijken en aangeven dat je graag normaal verder wilt. Ze hoort er nu eenmaal bij dus beiden zullen water bij de wijn moeten doen denk ik. Het blijft familie en je blijft met ze te maken hebben.

Sterkte meid!

smurfie
    Lid

Als jij al zegt dat je zoontje ook niet wil dat zij er bij is, vraag ik me af waarom jij dit dan nog zou willen voor je zoontje. Ik ben voor familiebanden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als jouw kind dit zo duidelijk aangeeft, zou ik het lekker zo laten.

Wat betreft het niet mee helpen afruimen, terwijl jullie dat wel doen, daar kan ik heel kort over zijn: bedenk ten allen tijde dat je geen dingen van mensen mag verwachten. Hoe moeilijk ook, daarmee maak je het jezelf wel een stuk makkelijker. Verwacht gewoon niets van ze, des te leuker is het als ze een keertje wel doen wat jij prettig vindt!

En met dat roken: laat dat lekker aan je schoonouders over. Ik snap dat je je eraan stoort, omdat jullie vinden dat het niet zo hoort. Maar he, het is het huis van je schoonouders. Laat ze dan ook lekker zelf de problemen met haar oplossen. Weer iets minder om je druk over te maken ;)

Het laatste wil ik nog even kwijt over die ziektes verzinnen. Als je dit stelselmatig doet ben je een hypochonder. Haar hiermee proberen over de streep te trekken om naar de huisarts te gaan, zal weinig uithalen ben ik bang. Daarom deze tip: google eens wat over hypochondrie op internet, print een paar blaadjes uit en laat dat terloops slingeren op tafel als je haar weer eens tegen komt!

Ik wens je veel succes met alles :)

Chantal
    Moderator

Meid wat een vervelende situatie..

maar aangezien ej man zijn broer er wel graag bij wilt hebben je zoontje zijn oom.. Zou ik ze gewoon uitnodigen.. Misschien komt ze zelf al niet eens mee ;)

Doe het alleen al voor je zoontje.. Kinderen mogen in mijn ogen niet de dupe worden van een slechte relatie tussen familieleden :)

Succes met je beslissing!

Felice
    Sleutelbeheerder

ja moeilijk , lachje. zoals de Fransen zegegn : famile nést toujours une picnic…hoe lastig ook : hou je waardigheid. Nodig haar gewoon uit en doe de dingen zoals je gewend bent ze te doen, en blijf beleefd. Op de korte termijn heel moeilijk : op de lange termijn heel fijn !

lachje
    Lid

Hoi dames,

Dank je voor jullie reactie, het meeste wat hier staat is waar.

Mijn zoontje wil graag zijn oom er bij. Dus gaan we die ook uitnodigen en hopen dat zij niet mee komt.

hoop doet leven, en als ze wel komt ja dan nemen we het erbij. Er is genoeg volk waar ik een praatje mee slaag en laat haar links liggen.

Taaipoppetje
    Bijdrager

Hoi dames,

Dank je voor jullie reactie, het meeste wat hier staat is waar.

Mijn zoontje wil graag zijn oom er bij. Dus gaan we die ook uitnodigen en hopen dat zij niet mee komt.

hoop doet leven, en als ze wel komt ja dan nemen we het erbij. Er is genoeg volk waar ik een praatje mee slaag en laat haar links liggen.

Heel dapper! Schenk er niet teveel aandacht aan. En vooral: probeer je niet aan haar te storen en meer de instelling: ‘laat maar’. al zit ze er bij.. laat haar..

Geniet van je gasten en van de verjaardag van je zoontje.

Chantal
    Moderator

Fijn dat je ze omwille van je zoontje toch wilt uitnodigen!

Een mama die aan de wens van haar kindje denkt, helemaap top!

lachje
    Lid

Ja dames,

Een vreugde dansje werd hier gisterenavond gedaan. (erg hey :blush: )

Maar we kregen een berichtje op de uitnodiging en wat stond er in.

Dat mijn schoonbroer komt met zijn zoontje en de schoonzus niet :P . Ze heeft die dag de opruim van haar keuken geplant :blink:

Van die uitleg ga ik niet wakker liggen, ben al blij dat ze niet mee komt.

En vanmorgen kwam ik ze tegen en was de eerste keer dat ik echt met een smile op mijn gezicht haar gewoon voorbij liep , aan de kassa stond net een vrouwtje tussen ons en omzien durfde ze niet.

Maar heb ook voor het eerst duidelijk haar probleem gezien, en voor het eerst had ik medelijden met haar.

Zo bibberen dat ze deed en was zo blij met haar aankoop van haar drie flessen porto. Kon niet rap genoeg naar de wc van de winkel gaan.

Mijn grootste vermoeden werd vandaag bevestigd.

Maar allee kan de voorbereidingen van het verjaardag feestje lekker rustig en in zen toestand voor bereiden. ;)

Groetjes en bedankt voor het reageren op mijn frustratie

Klaver
    Bijdrager

Nou, dat is dan ook weer een zorg minder :D :D

Taaipoppetje
    Bijdrager

En zo ga jij het voortaan doen! Met opgeheven hoofd, rechte schouders en een smile van hier tot tokio op je gezicht ;)

trouwens.. rare reden om niet te komen.. die doet dus ook niet echt haar best. Dus: Jammer voor haar, lekker voor jullie! :P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.