Rivaliteit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Admin
    Bijdrager

Rivaliteit…hoe kom ik daar nou bij?

Zomaar iets wat je ineens overkomt.

Sinds Mila is geboren hou ik het principe van ‘het komt zoals het komt’ aan. Niks forceren, niet dwingen om te zitten, staan, lopen. Natuurlijk wel stimuleren, maar geen dwang of overstimulatie. Aldus hoorde ik steeds van het consultatiebureau dat mijn dochtertje het prima ‘doet’, uitstekend zelfs. Goede ontwikkeling, een lief, leuk, blij kind. En dan ben ik natuurlijk ook blij. Mila is nu ruim 1 jaar en ze kruipt enorm snel de kamer door, doet verwoede pogingen om te staan maar loopt nog niet. Vind ik helemaal niet erg. Nogmaals, het komt wel.

Maar…dan ben je lekker even boodschapjes aan het doen in de supermarkt met je kleine in de wandelwagen en dan kom je ineens een oma tegen, eveneens op stap met haar kleinkind. “Hoe heet ie?” Is steevast de eerste vraag. Gevolgd door “goh, ze is best klein he”. En dan “kan ze al lopen?”. Want, en dan komt het: ” X kan al lopen, eigenlijk al 4 weken, en dat terwijl ze nu pas 9 maanden is, dit en dit kan ze ook al, goh, slaapt die van jou zus? X slaapt al tijden door, jaha, van half 8 tot half 8″.

Ik geef toe dat dit mij vroeger enorm zou hebben geirriteerd. En ik benoem het nu, dus ergens rommelt het wel een beetje. Maar wat overheerst is de warmte die ik voel bij het zien van zoveel liefde voor iemands kind of kleinkind. Want natuurlijk ben je trots! En dat is alleen maar heel erg mooi en dierbaar. En ik voel natuurlijk precies hetzelfde voor mijn kind. Moraal van het verhaal? De liefde voor je kind is het belangrijkste. En neem de ontwikkelingen zoals ze komen…

smurfie
    Lid

Mooi en helder verhaal, Rory (is dat ook je echte naam?) :)

Anoniem
    Gast

Dankjewel! Ja klopt, Rory is mijn eigen naam. Fijn weekend!

Chantal
    Moderator

Je hebt helemaal gelijk!

De liefde voor een kind, van wie die ook af komt.. Das het allerbelangrijkst!

Felice
    Sleutelbeheerder

En hoe dat gevoel vast dames, want , geloof deze ervaren moeder, die rivaliteit tussen moeders gaat nog wel even door;-)

smurfie
    Lid

En hoe dat gevoel vast dames, want , geloof deze ervaren moeder, die rivaliteit tussen moeders gaat nog wel even door;-)

Echt? Ook nu nog?

Wat krijg jij zoal te horen dan..?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.