Ramen lappen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    wonder
    Lid

Ik kijk net naar mijn ramen en denk oeps :blush:

Voor buiten hebben wij een glazenwasser en voor binnen helaas niet :lol:

Boven aan de achterkant doe ik ook zelf daar ik keep/kantel ramen heb dus kan het makkelijk zelf.

Ik lap mijn ramen met afwasmiddel, heb gehoord van mijn oom(glazenwasser) dat dat het beste schoonmaakt. Ik deed het eerder met spiritus.

Hoe vaak lap jij je ramen? En wat zit er in jou sopje?

Ik ga door tot je bijna niet meer naar buiten kan kijken. Het interesseert me niks. Mijn moeder had dat ook, maar dan eigenlijk nog veel erger. Ik houd bijvoorbeeld de keuken wel goed schoon. Dat dan weer wel.

Als ik echt denk dat ik de ramen moet uitbikken gebruik ik zo’n Glassex-achtig product, zo’n spuitbus voor luie mensen .. Ik ga je afwasmiddeltip overigens wel noteren en eens doen. In elk geval een stuk milieuvriendelijker dan die spuitbussen van mij.

wonder
    Lid

Ik vind dat je met glasex altijd zo een waas ziet als de zon erop schijnt :unsure:

hayjay
    Lid

ik deed het nooit zo vaak maar sinds ik het ramenlappersdoekje van tupperware heb, lap ik gemiddeld 1x per 2 weken mijn ramen.

Ik heb dan alleen warm water (zo heet als mijn handen aan kunnen) en eventueel een scheutje citroensap erin (tegen de vettigheid)

Ramen nat maken en hup droogmaken met de tupperdoek en klaar is petra

Klaver
    Bijdrager

Ries doet het altijd maar niet vaak, geen idee eigenlijk wat hij gebruikt……volgens mij gewoon een sopje :unsure:

Ik zeem de ramen 1x in het half jaar of als het ht te erg wordt. :blush: Maar ik heb dan ook achterlijk veel ramen: 17 stuks… en dan heb ik het nog niet over de afmetingen de ramen die ik in huis nog heb… Meestal probeer ik alles in 1x te doen. ;) Ik gebruik gewoon allesreiniger. :P

smurfie
    Lid

Gebruik geloof ik ook spiritus met een pietsie afwasmiddel erdoor.

Helaas kan de glazenwasser niet bij het zolderraam. Doe die hooguit 2x per jaar, omdat ik er niet goed bij kom aan de buitenkant.

Voor boven/buiten dus de glazenwasser.

Voor beneden/buiten en alles binnen doe ik het zelf.

Wij hebben 2 katten die regelmatig met hun vieze snoetjes de ramen bij de vensterbank achter schoonmaken. Dat is ook op het zuiden, dus er schijnt heel vaak zon op waardoor ik goed bij kan houden of ze echt weer eens schoongemaakt moeten worden of niet ;) :D

Pallas
    Bijdrager

Willemien, we kunnen elkaar de hand schudden. Zolang je nog enigszins door de ramen kan zien of het buiten dag of nacht is, worden ze hier niet gelapt. Tenzij schoonpapa langskomt en vindt dat het tijd is om ze te lappen. Maar dan mag ‘ie het ook lekker zelf doen.

Overigens, ALS ik ze lap, dan doe ik dat met koud water en een scheutje dreft. Werkt het allerbeste, volgens de glazenwasser van mijn vorige werk. Wel de heldere dreft, de matte dreft gaat stinken zegt ‘ie ;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.