Prikpil

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Jesske
    Lid

hallo allemaal

ik heb eigelijk een paar vragen ik had vandaag om de prik pil gemoeten

maar omdat wij voor een kindje willen gaan gaat dat dus niet meer door

nu mijn vraag

hoe lang duurt het voor je weer ongesteld word ?

en waneer ben je weer vruchtbaar ?

anous
    Lid

dat kan erg lang duren. ik heb ook de prikpil gehad toen ik zwanger wilde worden van daan. ik ben dec 2001 ermee gestopt (moest toen dus de prik hebben). ik was 9 mnd verder voor ik ongi werd! die ongi was erg onregelmatig …een cyclus tussen de 14 en 36 dagen. geen pijl op te trekken dus!!!!

het kan echt tot een jaar wel duren als je pech hebt :( pas na 16 mnd was het raak.

bij rik dus niks gebruikt en was meteen de 1e keer al raak.,

dit vond ik voor je op ziekenhuis.nl, door een apotheker geantwoord.

Depo provera kan op ieder momnet gestopt worden. Waar u wel rekening mee moet houden is dat na de laatste injectie van de prikpil het gemiddeld negen maanden duurt voordat de vruchtbaarheid terugkeert. Na 15 maanden zijn de zwangerschapskansen ongeveer hetzelfde als na stoppen met de anticonceptiepil. het kan geen kwaad om al zwanger te zijn voordat de menstruatie is terug gekomen, maar volgens bovenstaande is de kans hierop klein. (HK)

oja als je ff googled zul je ook tegenkomen dat de vruchtbaar heid wel tot 6 mnd op zich kan laten wachten…. de prikpil is eigenlijk geen pil voor vrouwen die zwanger willen worden..angezien de uitwerking ervan erg lang is………

Jesske
    Lid

dat kan erg lang duren. ik heb ook de prikpil gehad toen ik zwanger wilde worden van daan. ik ben dec 2002 ermee gestopt (moest toen dus de prik hebben). ik was 9 mnd verder voor ik ongi werd! die ongi was erg onregelmatig …een cyclus tussen de 14 en 36 dagen. geen pijl op te trekken dus!!!!

het kan echt tot een jaar wel duren als je pech hebt :( pas na 16 mnd was het raak.

bij rik dus niks gebruikt en was meteen de 1e keer al raak.,

dit vond ik voor je op ziekenhuis.nl, door een apotheker geantwoord.

Depo provera kan op ieder momnet gestopt worden. Waar u wel rekening mee moet houden is dat na de laatste injectie van de prikpil het gemiddeld negen maanden duurt voordat de vruchtbaarheid terugkeert. Na 15 maanden zijn de zwangerschapskansen ongeveer hetzelfde als na stoppen met de anticonceptiepil. het kan geen kwaad om al zwanger te zijn voordat de menstruatie is terug gekomen, maar volgens bovenstaande is de kans hierop klein. (HK)

oja als je ff googled zul je ook tegenkomen dat de vruchtbaar heid wel tot 6 mnd op zich kan laten wachten…. de prikpil is eigenlijk geen pil voor vrouwen die zwanger willen worden..angezien de uitwerking ervan erg lang is………

jeetje dat wist ik dus niet :huilen001:

nou laten we maar het besten hopen dan

heel erg bedankt voor je info

anous
    Lid

sorry meis… dit is natuurlijk niet wat je wilde horen……

heeft je ha ook geen voorlichting gegeven over de prikpil????????

de mijne dus niet. ik ben met 15 jaar ermee begonnen omdat ik erg last van de ongi had en aan topsport deed. hij heeft me niks verteld over het hoe en wat als ik zou stoppen om zwanger te worden….

daar kwam ik dus veel later achter door de gyn en internet…maar dat was dus al te laat.

als ik dit had geweten van te voren had ik never nooit niet de prikpil genomen….

succes meis..ik hoop dat het bij jou sneller gaat dan bij mij (ik ken ook verhalen waarbij het wel sneller ging hoor)

Jesske
    Lid

Misschien een rare vraag maar hoe werkt de prikpil?

Oke een prik en hup beveiligd, maar hoe vaak moet je de prik zetten en wordt je wel gewoon ongesteld??

Misschien is dit nl een geweldige optie als wij een 2e kindje hebben gekregen.

uhm je word in je bil geprikt en ben dan voor drie maanden veilig dus elke drie maanden een spuit halen bij de ha

Klaver
    Bijdrager

Misschien is dit nl een geweldige optie als wij een 2e kindje hebben gekregen.

Idd dat zou ik ook wel willen weten, aangezien ik nog geen idee heb wat we straks na de

bevalling van de 2e voor anticonceptie moeten gebruiken :blink: :blink:

simonep
    Lid

ook ik heb altijd de prikpil gehad,ik ben in mei 2004 gestopt en was pas okt.2005 zwanger…eertse 6 maanden kwam er geen menstruatie,daarna heel onregelmatig en dan bedoel ik…45 weken niets 2 weken wel om vervolgens een weekje vrij te zijn en het dan weer te worden of gewoon 2 maanden helemaal niets….

verwacht alsjeblieft niet dat je binnen een jaar zwanger bent.

een prikpil haal je een keer in de 3 maanden bij je huisarts.

je moet er goed op letten dat je het niet vergeet want je bent dan weer onbeschermt.

de prik word in je bil gegeven…..

de HA raadt de prik af als je nog kinderen wil krijgen….

en ik heb de prik genomen omdat ik toen met mijn ex geen kids meer wilde,nu na 10 jaar wilde ik er toch nog eentje…en het heeft echt moeite gekost.dus wil je in de toekomst nog kinderen doe het dan alsjeblieft niet!

ik heb m nu alweer voor de 2e keer gehaald en ben nu niet meer ongi,dat vind ik een ontzettend groot voordeel ervan,ook kreeg ik die kleine pillentjes niet weggeslikt en werd ik tussentijds vaan nog ongi,dus ik vind de prik echt een uitkomst!

groetjes simone

Jesske
    Lid

ook ik heb altijd de prikpil gehad,ik ben in mei 2004 gestopt en was pas okt.2005 zwanger…eertse 6 maanden kwam er geen menstruatie,daarna heel onregelmatig en dan bedoel ik…45 weken niets 2 weken wel om vervolgens een weekje vrij te zijn en het dan weer te worden of gewoon 2 maanden helemaal niets….

verwacht alsjeblieft niet dat je binnen een jaar zwanger bent.

een prikpil haal je een keer in de 3 maanden bij je huisarts.

je moet er goed op letten dat je het niet vergeet want je bent dan weer onbeschermt.

de prik word in je bil gegeven…..

de HA raadt de prik af als je nog kinderen wil krijgen….

en ik heb de prik genomen omdat ik toen met mijn ex geen kids meer wilde,nu na 10 jaar wilde ik er toch nog eentje…en het heeft echt moeite gekost.dus wil je in de toekomst nog kinderen doe het dan alsjeblieft niet!

ik heb m nu alweer voor de 2e keer gehaald en ben nu niet meer ongi,dat vind ik een ontzettend groot voordeel ervan,ook kreeg ik die kleine pillentjes niet weggeslikt en werd ik tussentijds vaan nog ongi,dus ik vind de prik echt een uitkomst!

groetjes simone

nou ik was er al op voorbereid dat het even gaat duren ik heb namelijk ook een afwijking aan me baarmoeder dus was al van meer dan een jaar uit gegaan maar jah dit maakt het er niet beter op voor het vooruit zicht

ik heb dus van mijn ha dit niet te horen gekregen hij vertelde mij dat ik gelijk weer vrucht baar was maar ik wou dus graag weten hoe dat dan werkelijk in praktijk gaat maar hbe nu wel een aardig idee er van gekregen het enige wat ik nu kan doen is hopen dat ik snel me ongi krijg maar goed daar reken ik nu helemaal maar niet meer op ik wil nog wel even contact op nemen met me ha want ben wel beniewut wat hun daar over te vertellen hebben en waarom ik dus nit de juiste info hbe gekregen hier over

simonep
    Lid

succes!

ik hoop dat je snel weer ongi word en dat een zwangerschap niet al te lang op zich laat wachten….mischien heb je geluk.

groetjes simone

Jesske
    Lid

succes!

ik hoop dat je snel weer ongi word en dat een zwangerschap niet al te lang op zich laat wachten….mischien heb je geluk.

groetjes simone

hopen is het enige wat we kunnen doen en ik hbe geen haast ben nog jong en we hebben al een schat rond lopen dus we zullen het allemaal wel zien

Succes Jessica en ik hoop voor je dat het meevalt.

Maar nog even een vraagje: je menstruatie blijft dus echt helemaal uit?

Jesske
    Lid

jah het verschilt per persoon bij mij bleef het helemaal uit vond het ideaal

maar ij een vriendin van mij ging haar ongi gewoon door om de 4 weken

anous
    Lid

jep.. normaal gesproken heb je geen menstruatie meer. soms wel een beetje bruinverlies.

ik heb nooit een bloeding gehad tijdens mn gebruik.

ik vind het ideaal als je geen kids meer wil…maar dus wel hormonen nog in je lichaam wil ;)

je haals om de 12 weken een prik bij je HA..de ass zet hem vaak.

ik wil echter gewoon geen hormonen meer in mn lichaam..zal dus ook nooit meer aan wat voor soort anticonceptie gaan……

Jesske
    Lid

Wat mij geweldig lijkt is dat je nooit meer ongi wordt. Dat mag ik eigenlijk ook niet meer ivm mijn ernstige endo.

Ik ben nu de laatste 5 maanden in de overgang ben geweest. Dit begint zijn tol te eisen. Ik ga aankomend weekend dus weer aan de pil. Dit tot volgend jaar april en dan stop ik met alles. Als er wel een 2e kindje komt, dan wil ik daarna gewoon van alles afzijn.

Ik ben te jong om mijn baarmoeder te laten verwijderen en mijn man wordt al helemaal beroerd als hij er aan denkt dat hij zich moet gaan laten helpen :blush:

Nu las ik dus over de prikpil en dat lijkt me een geweldige optie. Na een 2e kindje is ons gezinnetje compleet. Dan is dit dus de perfecte oplossing en mocht er na een aantal jaar toch weer een wens komen, dan stop je.

jah idd dan is het een ideale oplossing ik was er aan begonnen om dat ik de pil veel vergeet en van mijn huis arts mag ik geen inplannon meer vanwegen dat het veel te onveilig is en een spiraal gaat niet vanwegen een afwijking aan me baarmoeder dus jah prik pil was voormij opo dat moment een mooie oplossing maar nu achter af hbe ik zo iets van had mkeschien toch even wat meer door moeteb vragen

Jesske
    Lid

ok nu wordhet wel heel raar :blink: ik ben al vanaaf vrijdag aan het romelen heb het ongi gevoel heel erg soms lig ik over de grond te rollen van de pijn iemand een verklaring ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.