PMS en Teunisbloem olie

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

PMS en Teunisbloem olie:

Ik lees :

Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die kampen met PMS ook vaak een tekort hebben aan het essentiële vetzuur GLA (gammalinolzuur). Het is een vetzuur dat in het menselijke lichaam aangemaakt wordt, en een tekort eraan kan leiden tot fysieke en emotionele
    klachten zoals opgeblazenheid en depressieve buien. Capsules met teunisbloemolie – die het essentiële vetzuur bevatten – innemen kan de GLA-balans herstellen en zorgen voor een  evenwichtige hormoonhuishouding.

Bron HNL.be

En natuurlijk vraag ik me dan af of dat echt waar is….Aan Teunisbloem olie worden heel wat genezende werkingen voorgeschreven, maar bewezen is het nergens echt.

Nu is het bij PMS natuurlijk lastig: PMS kent een enorme verscheidenheid aan klachten: hoofdpijn, buikpijn, vocht vasthouden, ronduit sjagerijnig zijn, moe, op geblazen gevoel, op gezette borsten en zo kan ik nog wel even doorgaan, ik geloof dat er 150 klachten aan PMS gerelateerd zijn.

PMS begint meestal in de tweede helft van de menstruatie cyclus( dus 2 weken voor je weer ongesteld moet worden) en eindigt als je ongesteld wordt, of als je erg pech hebt: een dag of twee na het begin van je menstruatie. Daarna moet je zeker een week klachten vrij zijn. Ben je dat niet , heb je hoogst waarschijnlijk geen last van PMS maar van iets anders.

Als je klachten hebt, waarvan je denkt dat ze aan je menstruatie liggen, is het verstandig om een agenda bij te houden: noteer wanneer je klachten beginnen en wanneer ze eindigen en noteer wanneer ze heel hevig zijn.
    Pijn dat wonderlijke dingen met je en als je drie dagen flink pijn hebt kan  het lijken alsof je dat al weeeeeken  hebt. Door je pijn klachten te noteren krijg je er een beter inzicht in.
    Dat is altijd slim en het helpt natuurlijk ook om daarna te kijken of een middel helpt.

En zo kom ik weer terug bij het begin: is er iemand die heeft gemerkt dat Teunisbloem teunisbloem.thumb.jpg.0b8bbd519cc560cb10olie help bij het bestrijden van PMS

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.