Pallas’ blog – hellup!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Hellup!

Hulp vragen en hulp krijgen, het blijven twee volkomen verschillende dingen. Actief als ik ben, staat ‘nee’ zeggen niet in mijn woordenboek. Noem het, en ik regel het. Met zo’n instelling roep ik het ook wel over mezelf af natuurlijk. En ik stink er keer op keer weer in: “Ja hoor, dat regel ik wel!”. In drukke tijden soms niet al te handig.

Gelukkig heb ik vrienden. Die willen helpen. Waar dan ook mee. Het is me wel duidelijk geworden dat er meerdere types helpers zijn. Allereerst heb je vriendin A. Die vraagt “Kan ik helpen?” terwijl ze daar zelf geen zin of tijd voor heeft. Beleeft als ik ben, zeg ik dan dus: “nee hoor, niet nodig!”. Daarnaast is er vriendin B. Die vraagt niets, maar stroopt gewoon haar mouwen op en gaat me gewoon helpen. Topwijffie. Vriend C denkt type B te zijn, maar dat is ‘ie niet. Hij neemt me namelijk werk uit handen, zonder te overleggen. En dát is voor control-freak als ik ben geen optie. Dan ben ik namelijk de controle kwijt, maar voel me nog wel verantwoordelijk. Behoorlijk irritant. Wat nog irritanter is, is dat hij het goed bedoelt. Dus boos worden is ook geen optie!

Gelukkig komt het altijd weer op z’n pootjes terecht. Door mijn inzet, én de hulp van A, B en C.

Bottom line: leer ‘nee’ zeggen en vraag op tijd hulp!

Herkenbaar verhaal? Voor mij wel, het is een soort van maandelijkse cyclus geworden ;-)

Felice
    Sleutelbeheerder

hahaha je vergete D: de vriend die roept ik zou je best willen helpen , maaaaaar, en dan je laatste vrije tijd in beslag neemt door bij jou uitgebreid te gaan uithuilen over haar leven !

smurfie
    Lid

Leuke blog Pallas.

En ja, met zo’n kikker is hulp wel elke maand nodig ;)

Pallas
    Bijdrager

Felice: type D is geen vriend, maar een kennis. En dan neem ik lekker niet op, puh.

Smurfie: haha, gelijk heb je! Al rijdt ‘ie nu al een poosje storingsvrij! En dat houden we zo (klopt af).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.