Overtijd maar test negatief

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Ik ben sinds juni gestopt met de pil; heb de pil wel 10 jaar geslikt. Eerst was ik niet regelmatig, maar sinds oktober had ik een cyclus van 27 oktober – 1 november en vervolgens van 27 november – 2 december. Nu ben ik sindsdien niet meer ongesteld geworden en zou ik dus (als mijn cyclus regelmatig zou blijven) al ongesteld moeten worden.

Ik heb twee keer een test gedaan (de laatste op 5 januari) en deze zijn negatief. Nu had ik gisteravond een beetje bruinachtige afscheiding maar vannacht en vandaag eigenlijk niet, ook niet bij het afvegen na een toiletbezoek.

Nu is mijn vraag zou je zwanger kunnen zijn ondanks de negatieve testen?

En wanneer ik niet zwanger ben, houdt het dus in dat de cyclus nog helemaal niet regelmatig is en dan snap ik er even niks meer van wanneer dan straks wel mijn eisprong zal zijn…

Vind het allemaal maar wat lastig, maar je wilt het op een gegeven moment zo graag…

Sorry als deze vraag als gesteld is, kon het niet direct terug vinden op het topic.

Alvast dank!

Groetjes!

Marieke
    Lid

Hallo,

In principe zijn de huidige zwangerschapstesten gevoelig genoeg, dus ik ben bang dat je dus gewoon (nog) niet zwanger bent. Ik heb in de ruim 12 jaar dat ik nu in de verloskundige wereld rondloop nog maar 1x gehoord van iemand bij wie de testen negatief waren en iemand toch zwanger was (en dan kun je je natuurlijk afvragen of de test juist uitgevoerd werd door die persoon).

Wat ik wel vaker hoor is dat vrouwen wel eens een minder heftige menstruatie doormaken (die wordt dan vaak voor innestelingsbloeding aangezien, maar innestelingsbloedingen treden helemaal niet zo vaak op) dus dat zou er nu bij je aan de hand kunnen zijn.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt!

Veel succes,

Groetjes,

Marieke

smurfie
    Lid

Hoi groningen,

allereerst welkom bij BabyenKind :)

Altijd leuk, nieuwe leden, en helemaal leuk om te lezen dat ze bezig zijn met zwanger worden :)

Als je wilt weten wanneer je eisprong is, kun je twee dingen doen. Je kunt daarvoor speciale testen kopen (liggen bij de zwangerschapstesten) of je kunt gaan temperaturen.

Hierbij moet je dagelijks je temperatuur bij houden. Aan de hand daarvan kun je zien wanneer je in je meest vruchtbare periode zit. Binnenkort komt hierover meer op de site van BabyenKind te staan. Tot die tijd doet google vast wonderen ;)

Hallo,

Dank je wel voor jullie reactie!

Het is in elk geval heel fijn dat er zo’n forum is en er ook nog antwoorden komen waar je een goed gevoel bij hebt, dank je wel!

Ik ben inderdaad gewoon ongesteld geworden en vandaag dus maar van die ovulatie testen gekocht om na mijn menstruatie te kijken wanneer er een verhoogde LH piek is, wellicht helpt het..

Doordat het nu toch weer langer duurde voor in ongesteld werd weet ik niet of ik weer van mijn eerdere 31 dagen cyclus uit kan gaan…

We houden het in de gaten! Mocht ik weer vragen oid hebben dan meld ik me zeker en mocht het gelukt zijn laat ik het vast ook weten :)

Daisy
    Lid

Hoi Groningen -leuke schermnaam trouwens :D

Jammer dat je ongesteld bent geworden zeg!!

Succes met de ovulatietesten!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.