over heupafwijkingen en spreidbroeken…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

we hebben het er nooit over…maar een groot aantal baby’s moet een spreidbroek dragen.

Daarom ben ik blij met het artikel dat Oeda van KIEK HIP WEAR heeft geschreven.

binnenkort zal ik op het forum ook aandacht aan haar heel speciale winkel besteden

Maar als je daar niet op wil wachten:www.kiekhipwear.com.

en klik hier voor het artikel

https://www.babyenkind.nl/baby-weetjes-feiten-en-nog-meer/heupafwijking-en-spreidbroeken/

post-3208-002489600 1355147769_thumb.jpg

Chantal
    Moderator

Wij moeten de 20e voor laatste controle want ons meisje was ook stroef in dr heupjes maar op de echo was niks te zien…

colle
    Lid

Amy heeft toen ze drie maanden was 3 maanden dag en nacht en daarna 3 maanden ’s nachts een spreidbroekje gehad. Vrijdag krijgt ze weer jaarlijkse controlefoto.

Chantal
    Moderator

Tot welke leeftijd blijft ze onder controle dan Colle?

colle
    Lid

Dat weet ik eerlijk gezegd niet zal ik vrijdag meteen even vragen. Amy heeft het hoogstwaarschijnlijk door de stuitligging gekregen ze lag al heel vroeg in stuit.

Van Nick hebben ze ook foto’s gemaakt toen ze dat bij Amy zagen maar daar was alles gelukkig in orde.

ipi
    Lid

Mijn beide kinderen hebben tot heel laat in de zwangerschap in stuit gelegen. Protocol bij de jongste was dat hij speciaal op controle moest om te kijken of het goed met de heupen zat. Kans op heupafwijkingen is groter wanneer ze lang in stuit liggen (beide uiteindelijk met ruim 38 weken gedraaid)

smurfie
    Lid

Hoe vaak en tot hoe lang moesten jullie met de jongste op controle dan, ipi?

Colle: succes vrijdag, je zal vast zo weer buiten staan :)

ipi
    Lid

Controle was eenmalig. Conclusie was dat alles goed zat. Arts op cb heeft het daarna wel iedere keer nog bekeken.

smurfie
    Lid

Dat valt mee, 1malig op ‘echte’ controle.

Wel fijn dat ze het bij het cb ook nog ieder keer in de gaten houden, dat geeft toch een beetje rust denk ik..?

Fiene
    Bijdrager

Ik ben zelf ook geboren met een heupdysplasie….helaas hadden ze toen nog geen spreidbroekjes en is het bij mij nooit helemaal goed gekomen. Mijn benen werden in “kikkerstand” getrokken met riempjes, zo heb ik een jaar lang gezeten (wilde rond gelopen zeggen, maar lopen was er niet bij), dag en nacht….

En nu loop ik net als Lucile Werner (ok, iets minder sinds ik afgevallen ben) door een beenlengteverschil. Er is mee te leven maar vervelend is het wel, ik had ook altijd hevige krampen in mijn heup maar ook dat is afgenomen toen ik afgevallen ben…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.