Ook Mijn Verhaal!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hoi,

Het is voor mij bijna 1,5 jaar geleden, maar toch wil ik even mijn verhaal kwijt.

Ik liep vanaf circa week 30 onder controle bij de gyn. in verband met een hoge bloeddruk. Ik moest iedere week komen om CTG’s te laten maken, groeiecho’s, bloed te prikken en de bloeddruk te meten. Helaas had ik in het ziekenhuis geen vaste gyn – dus elke keer zat er weer een verschillende arts voor mij . Behalve dat mijn bloeddruk zeer hoog was, was mijn urine + bloed altijd goed – ik hoefde volgens de artsen mij niet druk te maken. Wel moest ik rustig aan doen, want de baby zou bij de geboorte niet zo groot zijn. Men schatte deze tussen de 5 en 6 pond. Ik kreeg overigens vanaf week 34 geen groeiecho’s meer omdat de baarmoeder genoeg groeide.

Ik was inmiddels bijna in week 38 toen ik de baby slecht voelde bewegen. Ik was op vrijdag nog naar het ziekenhuis geweest en had dit gemeld, maar dat kwam volgens de gyn omdat de baby nu groter was en weinig bewegingsruimte had; ik moest maandag weer terugkomen. ’s Maandags had ik weer een nieuwe gyn en hij deed vervolgens een doppleronderzoek (doorbloeding meten van navelstreng) en een uitgebreide groeiecho en kwam tot de conclusie dat het helemaal fout zat. Mijn kereltje kreeg nog nauwelijks voeding via de navelstreng en had een ernstige groeiachterstand. Ik mocht naar huis om mijn koffertje te pakken en mijn vriend te bellen en om 14.00 uur moesten wij ons weer melden. En toen werd ons al snel duidelijk gemaakt dat het een spoedks zou worden – om 16.00 uur werd ons kereltje geboren met een gewicht van 1950 gram en was 43 cm klein (bij een zwangerschapsduur van 38 weken). Hij bleek al ruim 4 weken niet meer gegroeid te zijn! Bij de geboorte heeft hij het erg slecht gehad en heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig gaat nu alles goed met hem – het is een heerlijk mannetje!

Nu ben ik weer zwanger (hoera!) en, zoals jullie wel misschien begrijpen, loop ik dus niet meer onder controle in bovengenoemde ziekenhuis.

Groet N.

Anoniem
    Gast

wat een verhaal

gelukkig is alles goed afgelopen!

hoop dat het met de 2e zwangerschap beter verloopt!

liefs debby

Jeetje zeg, blij dat alles toch goed is.

Dan me indenken dat je niet meer naar dat ziekenhuis toe wilt gaan!!!!

Gefeliciteerd met de 2e zwangerschap, hoop dat alles goed gaat!!!

Groetjes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.