oogmake-up

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Zo’n 25 jaar lang heb ik nooit make-up gedragen. Nu heb ik me voor feestjes enzo aan de mascara gewaagd. Tot zo ver gaat alles goed. Maar wat ik ook wel mooi vind, is iets meer kleur op/in je gezicht. Dus iets van oogschaduw ofzo. Maar wat ik tot nu toe allemaal geprobeerd heb, lijkt nog het meest op het gezicht van een clown, of alsof vriend en ik zware ruzie hebben gehad.

Wie heeft dé tip/instructie/filmje/lesboek voor mij om mooie subtiele oogmakeup aan te brengen?

ipi
    Lid

Ik lees heel graag met je mee. Ik gebruik nooit make-up maar zou dat best willen veranderen.

Wel draag ik een bril

Klaver
    Bijdrager

Ik kan je niet helpen, ik gebruik alleen mascara :)

smurfie
    Lid

Ben ook geen alledaagse make-up gebruiker, maar voor een feestje trek ik graag m’n trucendoos uit de kast.

Allereerst ben ik het met je eens dat je met de meeste oogschaduwsoorten op eruit ziet als een clown. Bij mezelf merk ik dat vaak als ik de wat donkerdere tinten pak.

Lichte tinten doen het bij mij beter, omdat dat meer natuurlijk staat.

Wellicht ook wat voor jou?

Verder kun je een hoop kleur in je gezicht aanbrengen met de volgende dingen:

lippenstift

rouge

gekleurde mascare (bijv. bruin of blauw)

Veel uitprobeer-succes! :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

blauwe mascara is echt een no go haha

ik zou idd ook wat lichtere tinten gebruiken. zoals lichtbruin of lichtroze. ikzelf gebruik vaak donkergrijs en lichtgrijs. wat ook leuk is.. is bijvoorbeeld lichtbruin aan de binnenkant van je ooglid.. en aan de buitenkant donker.. zeg maar van licht naar donker.. dan heb je niet in 1x pats boem een donkere kleur op je ogen maar alleen aan het einde zeg maar.

smurfie
    Lid

blauwe mascara is echt een no go haha

ik zou idd ook wat lichtere tinten gebruiken. zoals lichtbruin of lichtroze. ikzelf gebruik vaak donkergrijs en lichtgrijs. wat ook leuk is.. is bijvoorbeeld lichtbruin aan de binnenkant van je ooglid.. en aan de buitenkant donker.. zeg maar van licht naar donker.. dan heb je niet in 1x pats boem een donkere kleur op je ogen maar alleen aan het einde zeg maar.

Sommige mensen staat het heel mooi hoor (mij zelf niet)!

Probeer eerst eens een tint die dicht bij je huidskleur staat (niet te dicht natuurlijk)… Als je dat onder de knie hebt, kun je andere kleuren uitproberen. ;) Onder de oogschaduw wat foundation aanbrengen helpt om de oogschaduw op zijn plek te houden. En als je voor subtiel gaat, is het niet nodig het aan te brengen van je wimpers tot aan he wenkbrauwen. Vaak tot waar het oogbot begint is genoeg. ;)

Als je iets spannenders wil, kun je een lijntje zetten met kohlpotlood, maar dat heeft wel wat oefening nodig om het netjes te krijgen. :blij: En altijd bij de buitenste ooghoeken het lijntje omhoog laten lopen, anders krijg je een zeer bedroefde blik. Een beetje mascara, een beetje lipgloss en klaar ben je. ;)

Ik gebruik zelf vaak kohlpotlood en zwarte oogschaduw. Soms paars of donkerbruin, maar mijn huid is iets getint. ;) Zoals met alles: oefening baart kunst! :blij:

dropje
    Lid

ik heb ooit bij douglas een ‘lesje’ oogmake up gekregen, als ik dan daarna producten zou kopen daar, dan zou dat verrekend worden (dus ik moest betalen voor dat lesje, maar kreeg daarvoor korting van producten)

lichte kleuren halen naar voren, donkere kleuren lijken schaduw, dus dieper liggende delen.

Ik persoonlijk vind licht lila kleuren bij vele mensen staan.. lila tot midden paars.. sommige mensen met een glansje en sommige mensen juist niet.

Ik zelf heb een lichte huid, snel rode wangen, grijsblauwe ogen en bij mij staat parelmoer oogschaduw met zwarte mascara mooi. Heel naturel, maar wel mooi. Verder groen (omdat mijn ogen dan blauwer lijken), lila (lijken ogen grijzer).

Basis voor oogmakeup:

bij de ooghoek bij neus lichtste kleur, buitenste ooghoek donkerste kleur (en die komt dus middenop je oog bij elkaar. Op de boog (die niet beweegt als je knippert, van je oogkas zeg maar) een middentoon.

Ik zelf doe dat nooit.. smeer 1 kleur op mijn ogen hihi.. Als ik ga smeren, want ik make up momenteel zelden.

Taaipoppetje
    Bijdrager

ik heb ooit bij douglas een ‘lesje’ oogmake up gekregen, als ik dan daarna producten zou kopen daar, dan zou dat verrekend worden (dus ik moest betalen voor dat lesje, maar kreeg daarvoor korting van producten)

lichte kleuren halen naar voren, donkere kleuren lijken schaduw, dus dieper liggende delen.

Ik persoonlijk vind licht lila kleuren bij vele mensen staan.. lila tot midden paars.. sommige mensen met een glansje en sommige mensen juist niet.

Ik zelf heb een lichte huid, snel rode wangen, grijsblauwe ogen en bij mij staat parelmoer oogschaduw met zwarte mascara mooi. Heel naturel, maar wel mooi. Verder groen (omdat mijn ogen dan blauwer lijken), lila (lijken ogen grijzer).

Basis voor oogmakeup:

bij de ooghoek bij neus lichtste kleur, buitenste ooghoek donkerste kleur (en die komt dus middenop je oog bij elkaar. Op de boog (die niet beweegt als je knippert, van je oogkas zeg maar) een middentoon.

Ik zelf doe dat nooit.. smeer 1 kleur op mijn ogen hihi.. Als ik ga smeren, want ik make up momenteel zelden.

dit heb ik dus ook dropje, staat leuk al zeg ik het zelf hahaha..

pallas, ben je er al beetje mee aan de knutsel geweest?

ik heb wel altijd een zwarte eyeliner of zwart oogschaduw tegen mijn wimperrand aan

Pallas
    Bijdrager

heb al een poging gedaan, maar dat werd ehm… panda eyes in plaats van mooie oogmake-up. We blijven proberen!

smurfie
    Lid

Panda’s zijn wel cute hoor ;) hihi

Maar serieus: dat heb ik dus ook altijd :zwijg002:

Kom daarom ook steeds uiteindelijk toch weer terug op naturel make-up.. hmmzz..

Taaipoppetje
    Bijdrager

heb al een poging gedaan, maar dat werd ehm… panda eyes in plaats van mooie oogmake-up. We blijven proberen!

FOTO!! :haha: Nee geintje.. maar dat komt denk ik omdat je het niet helemaal gewend bent misschien.. probeer niet zo dik te smeren maar heel lichtjes.. wat heb je erop gesmeerd dan? alleen zwart?

Panda’s zijn wel cute hoor ;) hihi

Maar serieus: dat heb ik dus ook altijd :zwijg002:

Kom daarom ook steeds uiteindelijk toch weer terug op naturel make-up.. hmmzz..

Probeer anders eerst alleen een zwart lijntje op je ooglid.. dan denk je al vast wow.. en dan gewoon een licht neutraal kleurtjes ertegen aan..

Pallas
    Bijdrager

ja, ik had een te donkere tint (donkergrijs) en te dik gedaan. ’t ging echt zo: zie niks… zie niks… zie niks… zie niks… AI, te veel ;-)

Nee Nikki, geen foto :P

smurfie
    Lid

Hahaha Pallas :P

Probeer anders eerst alleen een zwart lijntje op je ooglid.. dan denk je al vast wow.. en dan gewoon een licht neutraal kleurtjes ertegen aan..

Goeie tip! Maar heb volgens mij een tijdje geleden m’n kohlpotloden weggegooid ;)

Pallas
    Bijdrager

ik moet nog even shoppen voor neutrale kleurtjes en een kleiner kwastje. Dat zal ook schelen :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.