Oliebollen, appelflappen, berlinerbollen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Maken we die dit jaar zelf dames? Of we gaan we in die lange rij bij de kraam staan :)

Maak je ze zelf? Of heb je ze zelf gemaakt? Recept aub :P

Klaver
    Bijdrager

Wij halen weer bij de oliebollenkraam in het stadje hier, lekker makkelijk en ze zijn heerlijk daar!! :joepie:

Maken we die dit jaar zelf dames? Of we gaan we in die lange rij bij de kraam staan :)

Maak je ze zelf? Of heb je ze zelf gemaakt? Recept aub :P

Wij hebben altijd zelf gemaakte… maar dan wel door mijn vader gebakken, hahaha! Standaard bakt hij oliebollen, appelflappen en pisang goreng en Gwen, Dean en ik staan vooraan! :P

smurfie
    Lid

Ik maak ze ieder jaar zelf in een pannetje met olie. Het recept komt van Koopmans, gewoon een pak oliebollemix kopen ;)

Als variatie doe ik er bij een paar krentjes in.

Fiene
    Bijdrager

Wij maken ieder jaar zelf glutenvrije appelbeignets en de oliebollen (die lust mijn man toch niet) bakt mijn moeder ieder jaar! Heerlijk…en ik vind het ook zo gezellig om samen met mijn man in de schuur die beignets te bakken :wub:

Chantal
    Moderator

Wij halen ze altijd bij een kraam hier op t dorp…

Blijkbaar een vd beste want het is daar altijd knetterdruk vanaf het moment dat ie er staat

Pallas
    Bijdrager

Ik laat ze halen ;-) Wij vieren oud&nieuw altijd op de scouting en iedereen neemt iets anders mee. Lekker makkelijk hoor!

Taaipoppetje
    Bijdrager

Smurfie, stinkt het niet heel erg?

Pallas, hahahaha leuk joh!

Fiene, ja samen maken/bakken is ook gezellig!

smurfie
    Lid

Fiene: idd. knus om het samen te doen! Ik doe het wel altijd in het weekend als m’n vriend ook thuis is. Vind het anders ook zo saai :)

Nikki: nee, eigenlijk niet! Gebruik bijna altijd arachide-olie en soms zonnebloemolie. Misschien dat het scheelt wat voor olie je gebruikt? En ik zet natuurlijk altijd de wasemkap aan :)

Fiene
    Bijdrager

Tipje voor de zelfbakkers: gebruik zonnebloemolie en geen frituurolie/vet dat voorkomt een witte aanslag op de oliebollen.

En deze tip komt van mijn moeder: rasp een appel door het beslag. Zo worden de bollen minder snel “oud”

smurfie
    Lid

Die laatste tip kan ik zeker wel gebruiken :) uit voorzorg maak ik altijd al maar een half pak klaar, omdat we maar met z’n tweetjes zijn en het anders niet gauw genoeg opkomt dus ben erg blij met deze tip!

Taaipoppetje
    Bijdrager

wie bakt ze dit jaar weer zelf?

en als je ze niet bakt, waar haal je ze dan vandaan?

eschre
    Sleutelbeheerder

Ik bak ze zelf sinds ze glutenvrij moesten. Inmiddels hoeven ze alleen maar tarwevrij te zijn dus ik ga me dit jaar voor het eerst maar eens wagen aan speltoliebollen. Moet ik wel betere gist hebben dan vorig jaar, toen rees het beslag niet :(

Fiene
    Bijdrager

Wij wagen ons niet meer aan de oliebollen…..hier moeten ze ook glutenvrij zijn en die waren vorig jaar niet te eten! Dus we houden het op appelflappen/beignets, die waren namelijk zaaaaaaaaalig :)

Het is bij ons inmiddels een traditie geworden, zo gezellig. De kinderen buiten spelen of binnen en Teus en ik in de schuur flappies bakken met op de achtergrond de top weet niet meer hoeveel van Serious request…..

Taaipoppetje
    Bijdrager

eschre, hopelijk rijzen ze nu wel goed!

fiene, ahhhh dat is wel heel erg gezellig en appelflappen: mjamm!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.