Nikki’s Blog

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Vroeger in mijn tienerjaren.. Zat ik op de sportschool met mijn moeder. Ik ben altijd aan de mollige kant geweest, van kleins af aan. En mijn moeder.. ach.. de zei gerust Je bent echt dik of Eet je nou nog een broodje, je moet minder eten hoor . Je raad het al, ik zat nou niet bepaald echt lekker in mijn vel.

Dus mijn moeder kwam met het fantastische plan om samen naar de sportschool te gaan. Zij, sprietje-mager, is vaak zwak en slapjes en ze had gehoord dat sporten je sterker maakt.

Nou daar gingen we hoor. Naar een sportschool bij ons in de buurt. Ik stapte naar binnen.. Klein!! Hallo 2 fietsjes.. hallo 2 loopbanddingen.. hallo paar gewichtjes..

En het was een ons-kent-ons sportschooltje.. brrrr! Ik hou er dus niet van. En mijn moeder ook niet. Na een jaar, ja je zat er een jaar aan vast, zijn we dus niet meer gegaan. Wat en tegenvaller was dat. En ik had een conclusie: de sportschool is niets voor mij! Oer en oersaai!

Toen ik bevallen was van Mile was het helemaal feest. Op ongevraagde plekken zeiden de kilotjes hallo en gingen ze ook niet meer weg. Zo ben ik 3 cupmaten gegroeid.. kreeg ik heupen waar je niet meer omheen kon.. en een blubberbuik.. zucht..

Mijn schoonmoeder die tonnetje rond is kwam met het fantastische idee om samen naar de sportschool te gaan. Ik, die niet echt lekker in mijn vel zat door alle veranderingen met mijn lijf, vond het een puik plan. We gingen naar een sportschool bij haar in de buurt. Ik, die een afgunst had voor de apparaten van de fitness, deed mee met de groepslessen zoals body pump, steps etc. Maar mijn lieve schoonmoeder hield die lessen niet vol, dus zij ging aan de apparaten hangen. Ook hier kwam ik 1x in de week.. en dat duurde ook weer een jaartje.. er was geen lol aan. Het was een sportschool die ook klein is maar heel ongezellig. Je voelt je bekeken..

Ik had een collega en die wilde gaan sporten. Ze vroeg of ik mee ging.

Nee zei ik.. niets voor mij. Ik werkte toen 30min fietsen van mijn huis en de sportschool was bij mijn werk om de hoek. We zouden dan af en toe uit ons werk gaan. Wat een goed idee! We gingen niet aan de apparaten hangen maar we gingen Zumba-en. Leuk.. ik hou van dansen!

Zij werkte fulltime, ik parttime.. wat dus later niet heel handig was. Op de dagen dat ik niet werkte was er in de avond ook een Zumbales.. en we zouden 2x per week gaan. Dus ik kon eerst 30min heen fietsen.. een uur mijzelf uit de naad zweten.. en toen weer als een zombie 30min naar huis fietsen.

Ook hier zitten we weer een jaar aanvast.. ik heb sowieso 1x per week op de dagen dat ik werkte gesport en heel soms ben ik zo extra naar de sportschool gegaan op een vrije dag om samen met mijn collega een groepsles te volgen.

Maar handig? Nee.. niet echt nee..

Mijn man kwam laatst met een idee: Zullen we gaan sporten?? Hij is behoorlijke wat kilootjes aangekomen laatste jaren en het zit hem nu in de weg. Nee!! Ik ga niet.. ik heb het zo vaak geprobeerd, ik ga niet! Punt uit!

Maar hij wilt graag.. hij is heel groot en breed dus het valt niet heel op dat ie wat aangekomen is maar je merkt het zelf het beste met je shirtjes en je broekjes. We gingen naar de sportschool voor hem. Een grote opgezette sportschool met wel 15 fietsen.. 15 loopbanddingen.. 15 crosstrainers.. een hele hoek met gewichten.. allemaal heel ruim opgezet.

Je krijgt een pasje en daar kan eigenlijk iedereen op sporten, ik dus ook, maar niet tegelijk. Nu kan dat ook niet.. want als hij te sporten is moet ik er zijn voor de kids en andersom. Ik dacht.. als we er nu toch voor betalen.. dan ga ik ook maar.

Ondertussen zijn we 2 weken verder en ik ben al 5x geweest : JIPPIE!

Zal ik het nu wel volhouden?

smurfie
    Lid

Zeg nooit nooit zei m’n moeder altijd!

Het gaat je vast lukken :)

Felice
    Sleutelbeheerder

ooo, wat vind ik jou dapper dat je steeds weer gaat ! en nog een jaar volhoudt ook !

Fiene
    Bijdrager

kom op je kan het! Succes en vooral veel plezier met sporten ;)

Pallas
    Bijdrager

Niet volhouden? Niet volhouden? Je praat het jezelf aan! Je hebt al 3x je jaarabonnement afgemaakt! Superknap hoor :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.